AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 I dag virker det som om folk er utro over en lav sko. Folk er blitt mer egoistiske, har mindre respekt for andre og eier ikke samvittighet. Utroskap/tillitsbrudd kan ødelegge det mennesket som blir utsatt for det, bør det bli en straffbar handling? Jeg tenker at når man blir sammen så bør begge parter skrive under på en utroskapskontrakt. Den som er utro må da feks. betale 50 000,- - 100 000,- til partneren eller feks. 1 år i fengsel. Hva tenker dere? Ville folk skjerpet seg litt tror dere? Anonymkode: 3f14e...444
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Kun hvis det er minst 4 vitner til penetrasjonen. Anonymkode: 0dadd...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Absolutt ikke. Anonymkode: f1e0f...e94 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Ja hvorfor ikke? Det går jo så bra i de landene som praktiserer lignende. Hvorfor ikke steine den utro med det samme? Da blir det slutt på uvesenet. Anonymkode: 3af07...0c5 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Ja det burde bli straffbart for menn å være utro. Anonymkode: 9556b...0f4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kun hvis det er minst 4 vitner til penetrasjonen. Anonymkode: 0dadd...aa9 Jeg snakker ikke om ex on the beach her. Anonymkode: 3f14e...444
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det burde bli straffbart for menn å være utro. Anonymkode: 9556b...0f4 Hvorfor bare for menn? Jeg mener det bør være straffbart for begge kjønn. Jeg er selv kvinne. Anonymkode: 3f14e...444 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja hvorfor ikke? Det går jo så bra i de landene som praktiserer lignende. Hvorfor ikke steine den utro med det samme? Da blir det slutt på uvesenet. Anonymkode: 3af07...0c5 Snakker ikke om dødsstraff her, men en velfortjent smekk på fingrene. Utroskap er noe forbanna dritt og burde bli straffet. Anonymkode: 3f14e...444
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Anonymkode: f1e0f...e94 Hvorfor ikke mener du? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å signere en slik kontrakt, men så ville jeg aldri vært utro. Anonymkode: 3f14e...444
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Men er det noe nytt at folk er utro da? I den tiden kvinner hadde nada å si var det jo vanlig at herren i huset hadde seg med tjenerskapet og sende løsungen sin på dør sammen med moren når katastrofen inntraff. Nei, selvsagt skal det ikke bli straffbart å være utro. Men man kan spørre seg om det egentlig er noe som heter å være utro i et samfunn der man har sluttet å love hverandre å være trofaste. Det er ikke slik at jeg mener at man skal gifte seg før man har sex, men jeg synes den motsatte ytterligheten - få ørten barn uten å være gift - er rar. Barn er en forpliktelse man aldri kommer ut av, mens en skilsmisse er en enkel affære. Mye enklere enn et brudd der en ikke har inngått noen formell kontrakt og må krangle om alt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakker ikke om dødsstraff her, men en velfortjent smekk på fingrene. Utroskap er noe forbanna dritt og burde bli straffet. Anonymkode: 3f14e...444 Offentlig kontroll av frie menneskers seksualitet hører hjemme i middelalderen. Det vil i alle fall sjelden gavne den (ressurs)svake i et forhold. Tenk litt. Anonymkode: 3af07...0c5 9
Trolltunge Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 Det er straffbart. Man krasjer forholdet sitt, og det vil aldri kunne bli det det var innen utroskap, selv om det blir "tilgitt". 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 Dere som er i mot en form for straff, er det fordi dere har vært eller lett kan være utro selv? Anonymkode: 3f14e...444
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Kanskje du skulle dratt tilbake til 1600-tallet eller noe. Anonymkode: f884a...3b6 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Offentlig kontroll av frie menneskers seksualitet hører hjemme i middelalderen. Det vil i alle fall sjelden gavne den (ressurs)svake i et forhold. Tenk litt. Anonymkode: 3af07...0c5 Man er fortsatt et fritt menneske, men man bør klare å holde kjønnsorganet sitt unna andre enn den man er sammen med. Folk tar ekstremt lett på utroskap i dag og mange får psykiske skader i lang tid etter å bltt ført bak lyset av den de elsker. Hadde det vært en form for straff så hadde kanskje ikke nabokjærringa/gubben eller kollegaen på jobb vært så fristende. Anonymkode: 3f14e...444
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere som er i mot en form for straff, er det fordi dere har vært eller lett kan være utro selv? Anonymkode: 3f14e...444 Jeg har aldri vært utro. Jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å være utro heller. Det er flere grunner til at jeg mener at det ikke skal være straffbart. For det første må man bevise utroskapen dersom den skal være straffbar. Hvordan har TS tenkt det skal skje? Så må det jo en anmeldelse til og en politietterforskning. Har ikke politiet nok å drive på med? Så kommer det jeg nevnte i forrige innlegg: hva om det ikke kan bevises at det er lovet at man ikke skal være utro? Folk som ikke ønsker å inngå ekteskap fordi de ikke vil forplikte seg på den måten ønsker vel heller ikke signere på en avtale om troskap? Da har du jo ingen sak?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere som er i mot en form for straff, er det fordi dere har vært eller lett kan være utro selv? Anonymkode: 3f14e...444 Ta en titt på de samfunn og kulturer der man er besatt på å kontrollere seksualitet? Ønsker vi dette? I et saamfunn som vårt, kan utroskap (i den grad det er et problem), håndteres gjennom andre sosiale mekanismer. I ytterste konsekvens, går man bare fra hverandre. I tillegg er det risiko for sosial fordømmelse. Jeg ønsker heller ikke at mine skattepenger skal brukes til å finansiere moraldomstoler. Anonymkode: 3af07...0c5 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker ikke om dødsstraff her, men en velfortjent smekk på fingrene. Utroskap er noe forbanna dritt og burde bli straffet. Anonymkode: 3f14e...444 Du høres veldig bitter ut. Anonymkode: f884a...3b6 4
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man er fortsatt et fritt menneske, men man bør klare å holde kjønnsorganet sitt unna andre enn den man er sammen med. Folk tar ekstremt lett på utroskap i dag og mange får psykiske skader i lang tid etter å bltt ført bak lyset av den de elsker. Hadde det vært en form for straff så hadde kanskje ikke nabokjærringa/gubben eller kollegaen på jobb vært så fristende. Anonymkode: 3f14e...444 Selv om det er mange som er utro, så er det også mange som ikke kunne tenke seg å gjøre den de elsker så vondt. Jeg tviler på at de som ser lett på utroskap ville latt seg stoppe av straffebud. De måtte bare blitt enda flinkere med å skjule det og ikke bli tatt. Er det et ønske?
_popcorn_ Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 Da må man også komme med en helt konkret presisjon på hva utroskap er. Fengsel ved utroskap? Det vil koste samfunnet noe helt sinnsykt økonomisk. Vi har i dag så lange soningskøer at folk slipper ut tidligere for å gi plass. Det er helt latterlig å skulle bruke ressurser på å straffeforfølge utroskap... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå