AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Hei! Noen som hae diabetes type 1 og erfaring med web coaching for gå ned i vekt eller klart det på egenhånd? Jeg trener styrke flere ganger i uka, jogger, går tur, men sliter litt med kostholdet. Er nok avhengig av å ha en konkret plan skal jeg få noen resultater, og hsr prøvd å skrive opp alt jeg spiser, prøve å holde meg unna alt søtt osv, men med diabetes er det vanskelig og man MÅ jo spise når man får føling.. og det har jeg en del av. Kan liksom ikke skylde på at dette ødelegger, men føler noen ganger at diabetesen gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Bør vel gå ned mellom 5 og ti kilo tenker jeg. Er ikke overvektig, men har en del fett på magen som jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. Har også slitt med overspising i flere år, men dette er heldigvis mye bedre nå, selv om det fortsatt hender. Er liksom sterk, ikke i så verst form og ganske fast i kroppen, men magen plager meg som sagt. Sliter litt med å følge er kosthold å følge(ikke lavkarbo), men kan gjerne redusere på inntaket. Noen som har noen erfaringer de vil dele? Anonymkode: 1525f...91b
Xcase33 Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Noen som hae diabetes type 1 og erfaring med web coaching for gå ned i vekt eller klart det på egenhånd? Jeg trener styrke flere ganger i uka, jogger, går tur, men sliter litt med kostholdet. Er nok avhengig av å ha en konkret plan skal jeg få noen resultater, og hsr prøvd å skrive opp alt jeg spiser, prøve å holde meg unna alt søtt osv, men med diabetes er det vanskelig og man MÅ jo spise når man får føling.. og det har jeg en del av. Kan liksom ikke skylde på at dette ødelegger, men føler noen ganger at diabetesen gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Bør vel gå ned mellom 5 og ti kilo tenker jeg. Er ikke overvektig, men har en del fett på magen som jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. Har også slitt med overspising i flere år, men dette er heldigvis mye bedre nå, selv om det fortsatt hender. Er liksom sterk, ikke i så verst form og ganske fast i kroppen, men magen plager meg som sagt. Sliter litt med å følge er kosthold å følge(ikke lavkarbo), men kan gjerne redusere på inntaket. Noen som har noen erfaringer de vil dele? Anonymkode: 1525f...91b Har du type 1 diabetes så bør du jo av alle vite hvordan det fungerer med fettlagring osv. ?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 KG er IKKE det rette forumet å stille slike spørsmål på, TS. Her vil du få såkalte 'gode' råd som sender deg rett ut i problemer. Meld deg inn i en av de lukkede gruppene på FB for folk med diabetes, og spør der. Jeg kommer til å be om at denne tråden din stenges fordi jeg er alvorlig bekymret for de såkalte 'rådene' som vil komme. Anonymkode: ba28d...b86
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Dette skal du snakke med lege og ernæringsfysiolog om. Ikke KG Anonymkode: 43f78...afc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Du finner alt du trenger på sidene til diabetesforbundet. Anonymkode: bf181...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå