AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Eller svarer dere bare de dere føler for? Hvilken datingside er best? Helt ny i dette..men må prøve å finne kjærligheten. Anonymkode: 81bc1...005
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 I starten prøvde jeg å svare alle, om det så bare var med en høflig avvisning. Etter hvert som jeg innså at de bare sendte samme standard-meldinger til absolutt alle, og ikke tok seg bryet med å lese profilen min, se hva jeg var ute etter eller i det hele tatt tenke tanken «jeg kunne vært bestefaren hennes, hun er nok ikke interessert», så gidder jeg rett og slett ikke svare på alt. Meldinger av typen «kunne du tenke deg en het natt med en eldre, erfaren herremann med stort utstyr og en lang og ivrig tunge» og annet som bare gjør meg kvalm, gidder jeg faktisk ikke svare på. Meldinger fra folk som av ulike grunner er ganske uaktuelle, men som ikke er ekle eller upassende, svarer jeg stort sett på med en avvisning, uten å være ufin, men fortsatt tydelig. Anonymkode: fa0ee...0ce 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Hvordan svarte du hvis du ikke var inntressert? Hvilken dating side bruker du? Har du funnet noen? Anonymkode: 81bc1...005
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan svarte du hvis du ikke var inntressert? Hvilken dating side bruker du? Har du funnet noen? Anonymkode: 81bc1...005 Er ikke så lenge siden jeg begynte egentlig, så jeg har ikke funnet noen enda. Sliter nok litt med at jeg har blitt mer kravstor med årene, men jeg trives godt nok alene til at jeg ikke orker tanken på å være i et forhold jeg ikke er fornøyd med, og jeg orker heller ikke å være den noen «tar til takke med». Har foreløpig brukt match og sukker, svarer helst litt ut ifra hva de skriver/hva det står på profilen deres. Hvis de bor langt unna og jobber mye (det gjør jeg også), så svarer jeg bare noe ala «Hei. Jeg ser du bor i Bergen og er bonde. Jeg bor i Oslo og har også en krevende jobb, så jeg ser ikke helt hvordan vi skal få datet eller i det hele tatt møtt hverandre, dessverre. Lykke til videre!». Hvis de har flere barn og er nyskilt skriver jeg bare at «Hei. Ser du nylig har blitt skilt og har XX barn. Som jeg skriver i profilen min, så passer det dårlig sammen med det livet jeg lever og det livet jeg ønsker å leve, dessverre.» Det er litt vanskelig med nettdating synes jeg, for man får så mange rare/upassende henvendelser. Nå har jeg dessuten hatt en liten pause fordi jeg datet en person jeg møtte IRL, som viste seg å være så feil som det får blitt, så nå føler jeg meg rett og slett litt skeptisk. Regner med at jeg gjør en innsats igjen når jeg har fått den forrige litt på avstand, og når han endelig lar meg være i fred, men foreløpig surfer jeg mest rundt og leser profiler! 😊 Anonymkode: fa0ee...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 For meg så blir det alle eller ingen. Og da blir det fort ingen. Har ikke svart en eneste en siden jeg laget profiler på diverse datingsider, bortsett fra på Tinder. Mye generisk drittvrøvl og piss fra folk som ønsker seg en ‘vakker kone’/pass. Herregud så mye piss folk kommer med. Holder meg singel enn så lenge, har ikke trua på nettet med mindre jeg vil finne meg en crazy banana fyr. Anonymkode: 1e681...1ac
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Jeg bruker tinder. Svarer bare på de jeg vil svare på. Anonymkode: 46f75...db0
Apekatten Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Jeg brukte tinder og hot or not tidligere. Jeg svarte ikke alle. Det kom an på hva de skrev.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Jeg svarer alle. Alltid. Ett eller annet. Jeg syns det er uhøflig å ikke svare. Uansett. Jeg har ikke opplevd å bli nedrent av meldinger da, så det har sikkert vært enklere for meg enn for de som får hundrevis av meldinger i uka... Jeg syns det er kjipt og ikke få svar når jeg en veldig sjelden gang tar første kontakt, så jeg sender alltid svar selv om jeg ikke vet om den andre bryr seg med svar eller ikke. Anonymkode: 03a51...571 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 Nei, svarer 1 av 100 på sukker og match, og ca 1 av 5 på tinder. På Tinder får jeg mest dårlig samvittighet, for der har jeg jo liket de også men ombestemmer meg, mens på de andre datingsidene så får de bare tåle at jeg ikke svarer for jeg har ikke uttrykt at de har sjans hos meg uansett. Mener ikke å demotivere menn til å skrive til de kvinnene de liker, men om jeg ikke finner de interessante så skylder jeg de ingenting heller. Min erfaring er at menn jeg skriver en høflig avvisende melding til blir fornærma og frekke mot meg, noen direkte truende, og andre trakasserende. Et veldig lavt fåtall har akseptert det med å ikke svare eller å skrive Ok på en hyggelig måte tilbake og respektere at jeg ikke vil ha kontakt. Synd! Menn har dessverre en nedlatende holdning mot kvinner og tar ikke nei for et nei, aksepterer ikke vår avgjørelse. Når man blir sjekka på byen også å sier nei så fortsetter de eller skal vite hvorfor og kaller en kjip, først hvis man lyver om at man har kjæreste så respekterer de neiet, fordi de respekterer "eiendommen" til en annen mann mer enn de respekterer meningen til en kvinne Det er også standard at menn sender melding til alle kvinnene de kommer over, og ikke engang syntes de de melder er noe spesielt ved, og sånt gjennomskuer man. Jeg gidder ikke være en som noen bare vil ha for å ha noen, vil de skal velge meg fordi de ser noe spesielt i meg. Har gjennomskua det så mange ganger og en gang jeg opprettet ny bruker etter å ha slettet den gamle, og ikke engang la ut bilde på den nye så rant akuratt de samme meldingene inn, med små justeringer, fra de samme mennene... Desperados neitakk Anonymkode: 2286e...f3f 1
MCH09 Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 (endret) Jeg svarte alle på Tinder fordi jeg fikk litt dårlig samvittighet hvis jeg ikke svarte de siden jeg tross alt hadde likt de. Jeg syns hele greia var superstressende. Edit: jeg traff kjæresten på Tinder forresten, men det tok mange dates med de “ikke rette” før jeg traff han. Endret 3. september 2018 av MCH09
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 Det er veldig fint gjort å svare. Trenger ikke å være mange setningene, men det viser at du er en person med respekt for andre mennesker. Anonymkode: f8dc5...37f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig fint gjort å svare. Trenger ikke å være mange setningene, men det viser at du er en person med respekt for andre mennesker. Anonymkode: f8dc5...37f Ja, men hvorfor skal man egentlig det når man får et "hei" fra en profil uten bilde og null opplysninger? Eller en som ikke gidder å lese profilteksten der det fremgår at vi er ekstremt forskjellige, og som er det totalt motsatte av det jeg sier jeg er ute etter? Eller som masseutsender en standardmelding? Og da har jeg ikke engang nevnt de som er ufine. Synes ikke alle fortjener noe svar. Anonymkode: c1806...197 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå