AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Vår sover om natta fra 22-06men våkner med hvert måltid, ca hver time. sover en liten lur på to timer fra 13-15... thats it. hvor mye sover deres baby? Anonymkode: 6460b...b72
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Her sover baby fra ca kl 21 til ca 07.30. Noen ganger blir det amming rundt kl 5, men ellers sover baby gjennom hele natten. Hvor mye det soves på dagtid varierer veldig, men pleier ofte å bli en 40 minutter rundt kl 9, 13 og 16. I tillegg blir det litt småsoving ved puppen gjennom dagen. Anonymkode: f5d96...c96
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 3 måneder er helt umulig å bruke som sammenligningsgrunnlag. Det er her et av de største utviklingstrinnene skjer, og dette påvirker dagsovingen enormt mye, gjerne nattesøvnen også. Hvis barnet våkner hver time om natta er det fordi det er overtrøtt når det legger seg, ikke nødvendigvis sultent. Anonymkode: 9ad6e...438 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Min er 4 mnd nå, men på 3 mnd sov hun fra 23.30 til 11 med 3-4 amminger. På dagen våken ca 2 timer, sov 30 min gjennom hele dagen stort sett. Sånn har hun vært fra 2 til 4 mnd. Nettopp endret døgnrytme nå denne uka. Anonymkode: 0dcf7...dcb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Sover fra ca 21 til 08 med to til fire amminger (en om det har vært babysvømming dagen før 😂). Sover så en rekke halvtimes dupper utover dagen ca kl ti, tolv, to, fire og seks. Er vi heldige er en av dem, eller enda bedre to, times dupper, men det krever som regel av jeg går og går og går med enten vogn eller bæresele, og blir som regel tolvduppen og fire eller seks avhengig av middagsplaner og mannen. Får trimma da 😏 Skal sies at om vi ikke har knallhardt fokus på søvn og fanger omtrent første signal, så sover han knapt en halvtime ila dagen - og blir overtrøtt og hysterisk på kvelden, noe som gir dårlige netter også.. så vi pleier å si «også denne uken er det søvnuke på paradise hotel» og ha søvn som første, andre og tredje prioritet.. Anonymkode: d6f02...26e
Vera Vinge Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Ti timer i døgnet er hvertfall mindre enn gjennomsnittet av babyer i den alderen. Min eldste sov så lite rundt da, og var også utrolig grinete. Hvordan er babyens humør, da? Det sies jo at noen babyer bare trenger lite søvn, og godt humør kan jo være en indikator på det. Men om babyen er mye sutrete, trenger den antakelig mer. Babyen min på fire mnd sover vanligvis ca 12 timer om natta fra han legges, typisk fra 21-09 eller litt mindre, men med mange oppvåkninger. Våkner nå vanligvis annen hver time første halvdel av natta og deretter hver time. Hos han er det nok sulten som gjør det, siden han våknet litt mindre før. På dagtid varierer det veldig hvor mye han sover, men han har helt klart behov for mye søvn. Hvis jeg gjør alt jeg kan for å optimalisere forholdene (dvs egentlig at jeg tilbringer formiddagen i senga, liggende ved siden av ham med puppen tilgjengelig...) kan han sove mye, dvs en god del timer. Men vi er jo på farta og har div å gjøre, så han sover også litt i vogn og en del i sjal. Hvis jeg ikke jobber aktivt med å få ham til å sove mest mulig, kan han bli helt krakilsk til slutt og være enda vanskeligere å få i søvn på dagtid. Så her avler søvn søvn enn så lenge. 1
Fanteria Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Frøkna mi sover 20-8/9 med kanskje en mating. Så er hun våken 2 timer før hun sover 2-3 timer. Deretter våken frem til 15/16 før hun sover en times tid. Hun er flaskebarn og jeg ser stor forskjell til førstemann som jeg ammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå