AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Hei, jeg holde på å utdanne meg som helsesekretær, og lurer på hva slags erfaring dere har Ift jobbmuligheter. Får dere bare ansettelse i typiske jobber på legekontorer/sykehus, eller finnes det andre steder hvor en får brukt for helsesekretær? Evt hvor? Blir veldig glad for alle tilbakemeldinger! Anonymkode: efd63...1d7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Jeg utdannet meg i 2013 og har ikke fått jobn som det. Alle søker folk med erfaring. Jobbmulighetene er nesten nede på 0, umulig å få seg jobb! Anonymkode: 599f6...b1b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Hei! Jeg jobbet en liten stund i vikariater som helsesekretær før jeg fikk fast jobb. Anonymkode: 164c4...4ad
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg utdannet meg i 2013 og har ikke fått jobn som det. Alle søker folk med erfaring. Jobbmulighetene er nesten nede på 0, umulig å få seg jobb! Anonymkode: 599f6...b1b Så leit å lese... Kan jeg spørre om hvor I landet du bor? Har du funnet deg en annen jobb? Anonymkode: efd63...1d7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobbet en liten stund i vikariater som helsesekretær før jeg fikk fast jobb. Anonymkode: 164c4...4ad Hvor da? Og trives du? Anonymkode: efd63...1d7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Alle jeg kjenner jobber på skiverstua på et stort sykhus. Aldri spurt hva de egentlig gjør da. Anonymkode: a40a3...7ea
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg kjenner jobber på skiverstua på et stort sykhus. Aldri spurt hva de egentlig gjør da. Anonymkode: a40a3...7ea Hva er skiverstua? Anonymkode: f2ea3...f7d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Jeg jobber som helsesekretær Jobbet noen mndr som vikar på legekontor, så fikk jeg vikariat på sykehuset. Fikk fast jobb der etter 3 år (når jeg endelig hadde krav på det). Jeg sitter med diverse timebestilling med x antall vedlegg ift hva pasientene skal inn for, rapporter, andre merkantile oppgaver, bestilling av blodprøver, tolk, skanning etc. Andre oppgaver du heller kan få (som du mest sannsynlig får som ny) er skrivestue, telefon, ekspedisjon i poliklinikk og/eller sengepost, bestilling av blodprøver, tolk, skanning etc. Anonymkode: 80e75...c83
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 Takk for svar dere! Skrivestue, hva er det? Anonymkode: efd63...1d7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 Jeg tror skrivestue er der de skriver hva legen sier i diktafon, ned på en PC? Har jeg rett? Husker kirurgene gjorde dette fra praksis da jeg var spl-student. 🤔 Anonymkode: fce5e...372
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg utdannet meg i 2013 og har ikke fått jobn som det. Alle søker folk med erfaring. Jobbmulighetene er nesten nede på 0, umulig å få seg jobb! Anonymkode: 599f6...b1b Men da søker du sikkert i et veldig begrenset geografisk område? Jeg har vært med på å ansette ufaglærte (og annet helsepersonell) i helsesekretærstillinger fordi ingen med relevant fagbrev har søkt.. Anonymkode: 13e8d...643
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere! Skrivestue, hva er det? Anonymkode: efd63...1d7 Det som ble sagt over er riktig. Rett og slett skriving etter diktat. Høretelefoner på og fingrene på tastaturet (og beina på pedalene)! Anonymkode: 5b8c9...94b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som ble sagt over er riktig. Rett og slett skriving etter diktat. Høretelefoner på og fingrene på tastaturet (og beina på pedalene)! Anonymkode: 5b8c9...94b Brukes virkelig dette fremdeles? Trodde de brukte talegjenkjenning? Anonymkode: e13b2...bea
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukes virkelig dette fremdeles? Trodde de brukte talegjenkjenning? Anonymkode: e13b2...bea Det brukes en del ja. Talegjenkjenning fungerer ikke like bra for alle, og krever en del arbeid å få bra. Diktering går for mange fortere og krever mindre konsentrasjon, så det er mer effektivt i en travel dag for dem. Men talegjenkjenning kommer mer og mer, og det er vel et ønske fra byråkratiet om å bli kvitt dikteringen på sikt. Anonymkode: 5b8c9...94b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Så leit å lese... Kan jeg spørre om hvor I landet du bor? Har du funnet deg en annen jobb? Anonymkode: efd63...1d7 Bergen. Jobber i hjemmesykepleien og holder på med utdannelse som Helsefagarbeider Anonymkode: 599f6...b1b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men da søker du sikkert i et veldig begrenset geografisk område? Jeg har vært med på å ansette ufaglærte (og annet helsepersonell) i helsesekretærstillinger fordi ingen med relevant fagbrev har søkt.. Anonymkode: 13e8d...643 Søker rundt om I Bergen. Anonymkode: 599f6...b1b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #17 Skrevet 7. september 2018 Forebyggende helse, noen familievern ol ansetter også helsesekretær. Anonymkode: d5e0d...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå