AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Er det noen som har erfaringer med dette i praksis? Å ha absolutt ingen kontakt (ikke sms engang) med den andre forelderen - varig? Barnefar er som gift for meg, han psyker meg ned og jeg klarer ikke mer. Jeg kan ikke ha mer kontakt med han. Er dette noe som er mulig å gjennomføre i praksis uten at barnet blir ødelagt? Barnet er snart 3 år. Tenker at det er større sjanse for at barnet blir ødelagt dersom vi har kontakt.. Anonymkode: c0828...af4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Det skal mye til for å frata en far sin samværsrett. Da må du som oftest gå rettens vei, hvis faren setter seg imot det. Forstår veldig godt situasjonen din. Er i den selv, men her var det ingen problem. Bf løfter ikke en finger for sine «rettigheter» fordi han bryr seg ikke såpass. Anonymkode: 3cc6d...c87
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det skal mye til for å frata en far sin samværsrett. Da må du som oftest gå rettens vei, hvis faren setter seg imot det. Forstår veldig godt situasjonen din. Er i den selv, men her var det ingen problem. Bf løfter ikke en finger for sine «rettigheter» fordi han bryr seg ikke såpass. Anonymkode: 3cc6d...c87 Nei nei nei, vil ikke fra ta han samværsrett! Det må jeg bare få understreke med én gang 😊 Barnet er så glad i han, jeg ser tendenser til utålmodighet og altfor strenge grenser, men ingenting som gjør at jeg tror at han er skadelig for sønnen min sånn sett.. Jeg lurer på om det er mulig med 50/50 ordning (som vi har ca nå) når foreldrene ikke har kontakt, og hvordan utøve dette i praksis, med tanke på beskjeder, sykdom etc. Ts Anonymkode: c0828...af4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei nei nei, vil ikke fra ta han samværsrett! Det må jeg bare få understreke med én gang 😊 Barnet er så glad i han, jeg ser tendenser til utålmodighet og altfor strenge grenser, men ingenting som gjør at jeg tror at han er skadelig for sønnen min sånn sett.. Jeg lurer på om det er mulig med 50/50 ordning (som vi har ca nå) når foreldrene ikke har kontakt, og hvordan utøve dette i praksis, med tanke på beskjeder, sykdom etc. Ts Anonymkode: c0828...af4 Ok, beklager da misforstod jeg 😊 Det går helt fint an tenker jeg. Har du noen i familien som kan være «stedfortreder» for deg? Det er det eneste jeg kommer på som kan være en løsning i en slik situasjon. Anonymkode: 3cc6d...c87 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 50/50 ordning krever godt samarbeid. Jeg klarer ikke se for meg et godt samarbeid når man ikke en gang klarer å kommunisere på SMS: Hva med å få hjelp til å stå opp for deg selv fremfor å la deg psyke ned av din eks?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, Blondie65 skrev: 50/50 ordning krever godt samarbeid. Jeg klarer ikke se for meg et godt samarbeid når man ikke en gang klarer å kommunisere på SMS: Hva med å få hjelp til å stå opp for deg selv fremfor å la deg psyke ned av din eks? Må si meg enig her egentlig..det vil jo være best på sikt. Anonymkode: 3cc6d...c87 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, Blondie65 skrev: 50/50 ordning krever godt samarbeid. Jeg klarer ikke se for meg et godt samarbeid når man ikke en gang klarer å kommunisere på SMS: Hva med å få hjelp til å stå opp for deg selv fremfor å la deg psyke ned av din eks? Her er det snakk om å bli rent ned av sexmeldinger vekslet med hatmeldinger. Jeg har prøvd, det går ikke. Da vi var sammen gikk jeg til psykolog fordi han psyket meg ned og psykologen min ville ikke fjerndiagnostisere han, men han sa at han kunne si sikkert at han har en personlighetsforstyrrelse / narsissistiske trekk. Og dette har bare tatt helt av etter bruddet. Ts Anonymkode: c0828...af4
Ulrikke Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 50-50 uten engang å kunne utveksle informasjon via sms ser jeg på som uheldig, selv for et så lite barn.... Her bør dere ihvertfall finne noen som kan være mellommann og formidle. Men seriøst... I 15 år framover... Hva med å få hjelp så man er istand til å ha sms-kontakt ihvertfall? Hva om noe skjer med barnet mens det er hos far, og du ikke vet det? Brukket arm eller sykehus eller hva vet jeg.... Finn en måte å kommunisere på! Barnet kommer til å bli uheldig påvirket! 1
Gjest BearMama Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det snakk om å bli rent ned av sexmeldinger vekslet med hatmeldinger. Jeg har prøvd, det går ikke. Da vi var sammen gikk jeg til psykolog fordi han psyket meg ned og psykologen min ville ikke fjerndiagnostisere han, men han sa at han kunne si sikkert at han har en personlighetsforstyrrelse / narsissistiske trekk. Og dette har bare tatt helt av etter bruddet. Ts Anonymkode: c0828...af4 Ville tatt det opp med politiet og barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Bf her her manipulerende og er psykopatisk. Det som fungerte her (når det var samvær) er å være kort og konkret. Ikke ha tlfsamtaler, kun SMS. Ikke svare på krenkende etc meldinger, kun saklig ift barnet. Presisere dette innimellom. Ikke «gi» han noe som han kan få blod på tann for. Det tok litt tid før han skjønte at ingenting av hva han prøvde på, ville være relevant eller trenge igjennom. Jeg skrudde av alle følelser og skjøv alt usaklig vekk (svarte ikke på det som ikke omhandlet barnet og det vesentlige (henting og bringing for det meste) Kommunikasjonen endret seg med tiden da han skjønte at jeg ikke hang meg opp i ting han sa lenger. Kun full fokus av det som er relevant for barnet. Turing, manipulering, krenkelser etc prellet av. Anonymkode: 3cc6d...c87 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Jeg tenker at du må få hjelp til å sette grenser for deg selv som flere skriver her. Ha kun kontakt ifht barnet, ikke svar på noe annet. Jeg ville fulgt veldig nøye med på barnet i tillegg. Å vokse opp med en narsissist/psykopat som forelder er noe av det mest skadelige et barn kan oppleve! Jeg snakker av erfaring både personlig og faglig! Anonymkode: 9f2fd...e41 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bf her her manipulerende og er psykopatisk. Det som fungerte her (når det var samvær) er å være kort og konkret. Ikke ha tlfsamtaler, kun SMS. Ikke svare på krenkende etc meldinger, kun saklig ift barnet. Presisere dette innimellom. Ikke «gi» han noe som han kan få blod på tann for. Det tok litt tid før han skjønte at ingenting av hva han prøvde på, ville være relevant eller trenge igjennom. Jeg skrudde av alle følelser og skjøv alt usaklig vekk (svarte ikke på det som ikke omhandlet barnet og det vesentlige (henting og bringing for det meste) Kommunikasjonen endret seg med tiden da han skjønte at jeg ikke hang meg opp i ting han sa lenger. Kun full fokus av det som er relevant for barnet. Turing, manipulering, krenkelser etc prellet av. Anonymkode: 3cc6d...c87 Jeg vil bare legge til her at du må se på det som ett «spill» som du må vinne hver gang på denne måten. Kun se objektivt på det. Han vil ha makt over deg og den makten skal han ikke lenger få lov å ha. Han kan prøve sitt ytterste til å manipulere deg slik at du vil tenke at han har rett i noe av det han sier osv, men det er kun for å lokke deg inn i «fellen» sin. Derfor er det viktig at du ikke lar deg følelsesmessig rive med, kun fokus på barnet og konkrete ting ift det. Han kan prøve seg ift det også, men da må du bare fokusere på saklighet og relevans. Kan gi ett eks: « Du er så syk ihodet og skulle aldri hatt barn. Du er den skitneste horen jeg vet om og jeg ønsker ikke at mitt barn skal ha en slik elendig mor som deg. Du er så hjerneskadet og trenger hjelp. Jeg har allerede snakket med barnet og h*n vil bo hos meg. Du kommer aldri til å få deg en jobb med en lønn som kan gi h*n det h*n trenger. Du er en taper» osv osv. Da kan du si: Ok, men når kommer du å henter på fredag, eller skal jeg levere? Anonymkode: 3cc6d...c87 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare legge til her at du må se på det som ett «spill» som du må vinne hver gang på denne måten. Kun se objektivt på det. Han vil ha makt over deg og den makten skal han ikke lenger få lov å ha. Han kan prøve sitt ytterste til å manipulere deg slik at du vil tenke at han har rett i noe av det han sier osv, men det er kun for å lokke deg inn i «fellen» sin. Derfor er det viktig at du ikke lar deg følelsesmessig rive med, kun fokus på barnet og konkrete ting ift det. Han kan prøve seg ift det også, men da må du bare fokusere på saklighet og relevans. Kan gi ett eks: « Du er så syk ihodet og skulle aldri hatt barn. Du er den skitneste horen jeg vet om og jeg ønsker ikke at mitt barn skal ha en slik elendig mor som deg. Du er så hjerneskadet og trenger hjelp. Jeg har allerede snakket med barnet og h*n vil bo hos meg. Du kommer aldri til å få deg en jobb med en lønn som kan gi h*n det h*n trenger. Du er en taper» osv osv. Da kan du si: Ok, men når kommer du å henter på fredag, eller skal jeg levere? Anonymkode: 3cc6d...c87 Og skulle han gjøre alvor av det så sier du bare: Jaja, jeg får vel skaffe meg en advokat da. Så får vi ta det derifra. Anonymkode: 3cc6d...c87 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og skulle han gjøre alvor av det så sier du bare: Jaja, jeg får vel skaffe meg en advokat da. Så får vi ta det derifra. Anonymkode: 3cc6d...c87 Tusen takk for veldig godt råd 😊 Ser ut som du har god erfaring med dette, godt å høre fra noen som skjønner. Dette skal jeg prøve, nå fikk du meg til å se litt mer lyst på det å måtte ha kontakt med han. Er det slik at du ikke lar deg påvirke av noe han sier lenger? Her en dag begynte han med ala det du skrev i eksempelet ditt og da svarte jeg bare med et smilefjes. Da ble han helt rar, beklagde seg og spammet meg med meldinger og prøvde å ringe. Men så var det samme viset neste dag. Da traff jeg vel noe som irriterte han da, ved at jeg ikke lot meg påvirke (som han kunne merke ihvertfall). Ts Anonymkode: c0828...af4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for veldig godt råd 😊 Ser ut som du har god erfaring med dette, godt å høre fra noen som skjønner. Dette skal jeg prøve, nå fikk du meg til å se litt mer lyst på det å måtte ha kontakt med han. Er det slik at du ikke lar deg påvirke av noe han sier lenger? Her en dag begynte han med ala det du skrev i eksempelet ditt og da svarte jeg bare med et smilefjes. Da ble han helt rar, beklagde seg og spammet meg med meldinger og prøvde å ringe. Men så var det samme viset neste dag. Da traff jeg vel noe som irriterte han da, ved at jeg ikke lot meg påvirke (som han kunne merke ihvertfall). Ts Anonymkode: c0828...af4 Så bra 😊 Men du er godt i gang du. Det smilefjeset og hans reaksjon på det, sier at det er akkurat slik du må forholde deg til han også. Ingen grunn til å la han gå under huden på deg mer. Jeg måtte nevne flere ganger at det eneste jeg bryr meg om er barnet ogst h*n skal ha det bra. Det er første, andre og tredje prioritet. Han må gjerne bruke tiden sin på meg og alt han har å si om meg, men jeg bryr meg ikke lenger, for vi er heldigvis ikke sammen leger. Men vi har ett barn vi skal ta oss av og det er det eneste jeg bryr meg om. Alt annet er uvesentlig. At jeg ønsker han alt godt selvfølgelig, men vi to er ett avsluttet kapittel. Ferdig med den. Kom med samme leksen gang på gang (ett tips: lagre mld, copy and paste ) tilslutt gidder de ikke når det ikke lenger er noe å hente. Jeg lot meg ikke lenger påvirke nei, men så tilslutt ønsket ikke barnet mitt å være hos han lenger. Jeg prøvde så hodt jeg kunne å legge til rette for at det skulle ordne seg mellom dem, samtidig som jeg ikke måtte gå imot barnet mitt sitt ønske. Det var veldig utfordrende. Jeg var imøtekommende, forsøkte å ikke anklage bf, foreslo ting de kunne gjøre for å ordne opp etc etc. Tilslutt når jeg så at alt håp var ute, bf løftet ikke en finger for å ordne opp med barnet sitt. DA ga jeg gass om alt jeg mente (for da var alt håp ute likevell). Hvis han enda skulle komme tilbake i livet til barnet mitt igjen, så tror jeg nok at jeg hadde tråkket i salaten ett par ganger før jeg hadde blitt vandt med han igjen. Jeg har ikke med slike personer å gjøre til daglig, så er vel litt ut av trening sånn sett, men hadde vel komt raskt inn igjen i det med tiden kan jeg tenke meg. Det er to år siden jeg har utvekslet ett eneste ord med han no. Anonymkode: 3cc6d...c87 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det snakk om å bli rent ned av sexmeldinger vekslet med hatmeldinger. Jeg har prøvd, det går ikke. Da vi var sammen gikk jeg til psykolog fordi han psyket meg ned og psykologen min ville ikke fjerndiagnostisere han, men han sa at han kunne si sikkert at han har en personlighetsforstyrrelse / narsissistiske trekk. Og dette har bare tatt helt av etter bruddet. Ts Anonymkode: c0828...af4 Har du gitt han klar beskjed om at du vil ha det frabedt fra hatmeldinger og sexmeldinger? Og at du KUN vil ha meldinger fra han ifm barnet? Hvis ikke, hadde jeg ikke klar beskjed om det, samt slengt på at om dette ikke kan opprettholdes, må du ha en mellommann, spm gir deg beskjeder, og ikke direkte fra han, og at han vil bli blokkert. Anonymkode: 7ec01...d51
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du gitt han klar beskjed om at du vil ha det frabedt fra hatmeldinger og sexmeldinger? Og at du KUN vil ha meldinger fra han ifm barnet? Hvis ikke, hadde jeg ikke klar beskjed om det, samt slengt på at om dette ikke kan opprettholdes, må du ha en mellommann, spm gir deg beskjeder, og ikke direkte fra han, og at han vil bli blokkert. Anonymkode: 7ec01...d51 Sånne mennesker hører ikke på klare beskjeder,dessverre. Anonymkode: f4fb8...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det snakk om å bli rent ned av sexmeldinger vekslet med hatmeldinger. Jeg har prøvd, det går ikke. Da vi var sammen gikk jeg til psykolog fordi han psyket meg ned og psykologen min ville ikke fjerndiagnostisere han, men han sa at han kunne si sikkert at han har en personlighetsforstyrrelse / narsissistiske trekk. Og dette har bare tatt helt av etter bruddet. Ts Anonymkode: c0828...af4 ganske uprofft av en psykolog å mene at noen er det ene elelr det andre uten å ha hatt dem til samtale/observasjon Anonymkode: fb7a3...56f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: ganske uprofft av en psykolog å mene at noen er det ene elelr det andre uten å ha hatt dem til samtale/observasjon Anonymkode: fb7a3...56f Han sa at utifra oppførselen hans så viste det at han hadde narsissiske trekk - synes ikke det var veldig uprofft jeg da men. Ts Anonymkode: c0828...af4 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne mennesker hører ikke på klare beskjeder,dessverre. Anonymkode: f4fb8...3e4 Det er akkurat det - han hører ikke etter og har aldri tatt meg seriøst når jeg har gitt beskjed. Det fester seg ikke hos han i det hele tatt, han bare ler av meg og får meg til å føle meg dum. Ts Anonymkode: c0828...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå