Gå til innhold

Bekjente/venninder som sier de syntes kjæresten min er kjekk første gang vi møtes på lenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å kommentere utseendet til venninders dates eller kjærester? Jeg husker det var vanlig på ungdomsskolen da man viste bilder av sine flørter til jentene, men det var jo for det meste avstandscrushes og ikke engang noe som ble noe.
Har en venninde som har vist meg bilde av sine tinderdates noen ganger, men jeg synte det er så rart å kommentere at han var kjekk (en uting at venninder syntes om man skal etterhvert omgås denne fyren alle sammen) eller at han ikke er min type (slemt å si til venninde at hun har dårlig smak/jeg syns han var stygg), så jeg dodger situasjonen og prøver å unngå å bli vist bilder til og det faller meg virkelig ikke inn å kommentere utseendet eller hva jeg liker med andre kvinner som jeg kjenner sine menn.

Forrige helg møtte jeg en bekjent eller tidligere festvenninde jeg var mye på byen med et par sommere ( vi sjekket ikke menn sammen, bare var ute på vennindekvelder) , vennskapet skled vekk for 5-6 år siden. Noe av det første hun sier er "Oiiii ja og du har fått deg kjæreste, han var SÅ kjekk da! Ja jeg har snoka litt skjønner du! Er dere fortsatt sammen eller?!"  (vi ble sammen et års tid etter hun og jeg sluttet å henge og har altså vært sammen noen år).

Jeg fikk følelsen av at hun skulle ønske det var hennes fyr, at hun ønska å få sjansen på han og at hele samtalen var ekstremt falsk. Det er mulig jeg ville følt kommentaren mere harmløs fra en mindre falsk person, men er dette vanlig å si?
Hva vil "venninder" eller andre kvinner, som kommenterer utseendet til en bekjent eller vennindes kjæreste?

Anonymkode: 96441...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos mine venninner så er det helt normalt, også hos søstrene mine og dems venninner. Er ikke noen baktanker i det. 😊

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig når jeg får slike kommentarer. Blir litt ekstra stolt over han da. 

• Liker 6
Skrevet

Helt normalt hos mine venninner. Ingen baktanker, for vi har veldig forskjellig smak. Det er noe man sier for å være hyggelig

Anonymkode: 01b7b...3d0

• Liker 3
Skrevet

Med min ex fikk jeg mange slike kommentarer og ble stolt. Med min nåværende er det ingen som har sagt noe. Jeg blir usikker. Også på foholdet, kan ikke noe for det. Men merker at jeg ikke har like stor respekt for han på en måte.

Anonymkode: 59847...6cb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hos mine venninner har det vært helt normalt, til og med et par av de mannlige vennene mine kommenterte slikt, om de traff meg med en kjekk date, før jeg fant mannen. 

Synes at det er hyggelig. 

Endret av absinthia
  • Liker 2
Skrevet

Er sånn her også. Min mann er veldig pen. Nåt venniner sier det gjør det meg ingenting for de dem er ingen trussel. Men derimot når jenter i omgangskretsen men som ikke er direkte venner legger seg etter han, på tross av at de vet han er gift....og folk jeg snakker med det om, for å få ut eder og galle sier " jammen han er jo en kjekk mann da"...sooo!! er han fritt vilt fordi? Har ikke jeg like stor rett til å reagere som en som har en mindre kjekk manm liksom. Føler i blandt at noen mener at slik er det når man velger en med bra utseende

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ofte kommentarer fre mine venninner om at kjæresten min er veldig kjekk og snill, og at de liker han så godt osv osv. Men han er relativt ny i gruppa, og mine forrige kjærester har vært direkte uinteressert i mine venner, så de føler nok veldig for å skryte av han :) og selvfølgelig er jeg jo enig 😂 

Og jeg skryter hvis en av mine venner har truffet noen kjekke eller ålreite mennesker. Trodde ikke det var så unormalt?

Anonymkode: b0a4f...37e

• Liker 3
Skrevet

"Kjekk"? Blah... Er jo når de sier "han ser farlig ut!" og blir drømmende i blikket at det er fare på ferde!

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt å kommentere her om både kjærester og dater. At de er snille, kjekke, gode osv osv. Jeg syns sånt bare er kjempe koselig og ser ingen grunn til å reagere. Er du litt usikker på deg selv Hi? 

Anonymkode: 34adc...13e

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt å kommentere her om både kjærester og dater. At de er snille, kjekke, gode osv osv. Jeg syns sånt bare er kjempe koselig og ser ingen grunn til å reagere. Er du litt usikker på deg selv Hi? 

Synes den siste linja er så uhøflig. Hva om TS er det? Du trenger da ikke skrive det slik likevel. Framstår litt slemt og ikke hyggelig.

Anonymkode: 07b5c...b56

Skrevet
På 2.9.2018 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Synes den siste linja er så uhøflig. Hva om TS er det? Du trenger da ikke skrive det slik likevel. Framstår litt slemt og ikke hyggelig.

Anonymkode: 07b5c...b56

Hvis det er usikkerhet som ligger i bunn av hennes reaksjon så er det faktisk en god grunn til å vite det. Det var et spørsmål jeg fint kan spørre mine venner om hvis det er en situasjon det ikke finnes en annen logisk forklaring. Folk er forskjellige, men at jeg spør er ikke ment som slemt. Men en grei info å få. 

• Liker 3
Skrevet

Den vakreste jenta jeg kjenner kommenterte at typen min er veldig flott å se på. Jeg tok det som et enormt kompliment 😊 Ville nok ikke likt at de dro sammen på jobbreise, da 😱

Anonymkode: 774e0...ec1

• Liker 2
Skrevet

hadde det vært bedre om de sa at du bør finne deg noe bedre? det er folk som sier det også..

Anonymkode: 33226...234

Skrevet

E er nøytralt å bare si "Så hyggelig :) " i stedet for å gi uttrykk for at man tiltrekkes partneren til noen andre, og til og med partneren til noen man kjenner. Jeg tenker at det er respektløst jeg og kunne aldri sagt noe sånt om venninders kjæreste eller date

Anonymkode: c690a...2c9

Skrevet

jeg synes det er hyggelig når venninner sier at kjæresten min er kjekk, jeg tar det som et kompliment. 

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet

Vil du heller de skal si han er stygg ?

Skrevet

Ja, det er vanlig å si, og jeg sier det ofte av høflighet. Flaut om noen tror at jeg har lyst på kjæresten deres bare fordi jeg sier at de har fått seg en kjekk kjæreste. :laugh: No thanks. 

Anonymkode: 5bbde...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...