AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Man hører stadig om voldtekter, men falske anklager er heller ikke et ukjent tema. Det kan være like ødeleggende og grovt. At de fleste tar avstand fra den slags overgrep som voldtekt innebærer, kan man gjerne rope hipp hurra for, men man må også huske at det er feil å lyve om sånt. På sett og vis er også dette et alvorlig overgrep. Har du blitt anklaget for voldtekt eller andre seksuelle overgrep, og/eller fått spredd rykter om det? Kjenner du noen som har blitt det? Da vil jeg gjerne høre om hvordan det gikk mens saken holdt på og i tiden etterpå. Anonymkode: 05ea0...ec9
Glidelås Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Uff, det der er så grusomt. Helt forferdelig...
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Det er ikke noe som er vanlig nei. Ikke egentlig noe tema engang, selvom det har forekommet av og til. Det er selvfølgelig ille med falsk anmeldelse, men rettssystemet er ALLTID på overgriperen eller den påståtte overgriperen sin side. Beviskravene for å bli dømt er så utrolig strenge at 9 av 10 voldtektssaker blir henlagt før de i det hele tatt når retten, og av de få som når retten blir noe rundt 2 av 10 dømt , pga beviskravene er såpass strenge. Det betyr at fler enn 9 av 10 voldtektsmenn slipper unna, selv der de er skyldige. Dette gjelder anmeldte voldtekter, og tar man også med de uanmeldte skyter jo tallene enda mer til værs. Rettssystemet beskytter også sine klienter, så med mindre man selv forteller om saken man er innblandet i er det ingen andre som nødvendigvis får vite om det. Om en falsk anklagers venninde vet om et rykte om en som er falskt, så påvirker uansett ikke det hvordan kassadama ser på deg eller om du får den neste jobben du søker på. Jeg kjenner ikke personlig til noen som har fått falsk voldtektsanmeldelse på seg, men kjenner personlig til fire menn, spesielt to av de, som det har gått rykter om i flere år og som alle menn i kretsen og til og med utenfor kretsen som ikke engang kjente de pleide å forsvare, "det er bare rykter, hun er bare en bitch, nei nei det ekke sånn jeg kjenner han, han er jævla kul altså" "njæ er du sikker på det er sant , da hadde han vel blitt anmeldt?" ja som ene personen nylig fikk 5 år pga flere stod frem etter en av jentene anmeldte han og gikk ut med det, og andre personen prøvde å voldta meg og skjønte at om jeg hadde vært litt mer sårbar eller full eller konfliktsky hadde han gjennomført voldtekten og da skjønte jeg at det er sånn han har holdt på å voldtatt i alle år og ryktene var sanne. Allikevel er han en ganske høyt respektert person i det norske musikkmiljøet og mangler hverken venner eller jobb, for å si det sånn. Anonymkode: c12ae...d6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå