AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Hei. Har problem med at 3åringen min kommer seg ut av setebeltet uansett hvor mye jeg strammer det. Ble stoppet i kontroll av sikring av barn i bil her en dag, og da hadde han pinlig nok tatt de av seg, dvs dratt de ned fra skuldrene slik at de var under armene. Fikk tilsnakk av politidama, men jeg sa at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Har prøvd ulike setet, men samme problem. Jeg ba henne stramme det slik hun mente det skulle være. Startet bilen og kjørte til parkeringsplassen i barnehagen som var 10 meter unna. Vel, da jeg stoppet var han ute av setebeltet igjen. Da jeg hadde levert barnet stoppet jeg og sa dette til politiet, bare for å føle meg litt bedre selv 🤭 Har noen kanskje noen tips? Finnes det et eller annet som er laget for dette, en slags klips mellom de to som går over skuldrene? Anonymkode: 190fa...3b6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Hva med å oppdra ungen? Følg med i speil du fester til nakkeputa. Og så sier du "NEI, selene skal være på!" når ungen begynner å ta de av. En treåring forstår sånt altså. Anonymkode: ef1e3...37f 17
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å oppdra ungen? Følg med i speil du fester til nakkeputa. Og så sier du "NEI, selene skal være på!" når ungen begynner å ta de av. En treåring forstår sånt altså. Anonymkode: ef1e3...37f Du tror ikke at jeg har prøvd dette, eller? Anonymkode: 190fa...3b6 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 3 minutter siden, jaggemor skrev: Har du prøvd beltesamler? Nei, hvor kan man få tak i det? Anonymkode: 190fa...3b6
Filifjonkamor Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, hvor kan man få tak i det? Anonymkode: 190fa...3b6 Barnas hus har ihvertfall hatt det, vil også tro at Babyshop har det
Sol79 Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Du må kjøpe bestesamleren fra besafe. Funker som bare det.
Ulrikke Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 https://www.barnashus.no/besafe-beltesamler-7043485054000.html?gclid=CjwKCAjwzqPcBRAnEiwAzKRgSxnhSipNvSPyjhbul5OgGpTBVquc-juLCoNH6O23HvY4FsQoJOB23hoC8TQQAvD_BwE Ellers må du faktisk bare stoppe hver gang, sitte i bilen til ungen får på seg beltene, uten å si noe, bare sitte der i hvert deres sete. Ta med bok og beregn god tid!!! Jentungen her drev med det samme, men sluttet fort da jeg ble streng nok. Ubehagelig streng. Noen ting kan man tulle med, dette er ikke en av de tingene, og det gikk inn da mor bokstaverte VELDIG strengt.... 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Hadde samme problem med en av mine på samme alder. Jeg ga én advarsel, skjedde det igjen snudde vi og kjørte hjem, uansett hvor vi egentlig skulle. Det ble noen raseriutbrudd av en annen verden da h*n bl.a gikk glipp av bestevennens bursdag, men h*n tok poenget ganske raskt (vi bruker ikke bil til barnehage, lege, butikk osv, siden det bare er ca 100 meter dit). Anonymkode: e2508...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke at jeg har prøvd dette, eller? Anonymkode: 190fa...3b6 Og hva skjer når du blir sint? Hva skjer når du stopper bilen, gang på gang på gang og tar PÅ igjen beltet? Det er en treåring dette her, ikke en ettåring. Dra et sted treåringen har veldig lyst til, lekeland, fornøyelsespark e.l. Gi konsekvens. "Hvis du tar av beltet kan vi ikke dra dit, da drar vi hjem igjen". Anonymkode: ef1e3...37f 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva skjer når du blir sint? Hva skjer når du stopper bilen, gang på gang på gang og tar PÅ igjen beltet? Det er en treåring dette her, ikke en ettåring. Dra et sted treåringen har veldig lyst til, lekeland, fornøyelsespark e.l. Gi konsekvens. "Hvis du tar av beltet kan vi ikke dra dit, da drar vi hjem igjen". Anonymkode: ef1e3...37f Barnet blir da sittende i bilen uten bilbeltet på. Uansett om de skal hjem igjen eller til et annet sted, kommer barnet til å åle seg utav selen. Anonymkode: 09a03...56b
Ulrikke Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet blir da sittende i bilen uten bilbeltet på. Uansett om de skal hjem igjen eller til et annet sted, kommer barnet til å åle seg utav selen. Anonymkode: 09a03...56b Det er derfor jeg sier et alternativ er å stoppe bilen. Null leker osv, bare sitte i en bil som står stille. Man kjører kun når selen er på. 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 Beltesamler og speil! Anonymkode: 8532a...c79 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Prøv å bråbrems bilen når ungen ikke har på beltet, slik at han blir redd. Bare pass på farta, vår brakk håndleddet når vi gjorde det, så ikke for høy fart. Anonymkode: b9fab...b37
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 Beltesamler som flere her har foreslått! Anonymkode: 90cbe...496
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å bråbrems bilen når ungen ikke har på beltet, slik at han blir redd. Bare pass på farta, vår brakk håndleddet når vi gjorde det, så ikke for høy fart. Anonymkode: b9fab...b37 Herregud, ditt barn brakk håndleddet.. og allikevel så anbefaler du dette på trynet, potensielt farlige tipset? Hva feiler det deg egentlig? Har du hørt om whiplash? Traumatiser og skremme et barn, ja for da blir bilturer så mye lettere Anonymkode: bdbf7...6a6 21
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 2 hours ago, Ulrikke said: Det er derfor jeg sier et alternativ er å stoppe bilen. Null leker osv, bare sitte i en bil som står stille. Man kjører kun når selen er på. Dette er definitivt det beste trikset å bruke. Etter å ha lært ungen dette kan du bruke beltesamler som en ekstra sikkerhet. Anonymkode: b5de1...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er definitivt det beste trikset å bruke. Etter å ha lært ungen dette kan du bruke beltesamler som en ekstra sikkerhet. Anonymkode: b5de1...bb8 Eller så kan man bare kjøpe beltesamler først som sist. Ikke alle veier man får stoppet bilen for å oppdra en 3-åring, og jeg likte i alle fall ikke å kjøre 1 meter når han ålte seg ut på E-18 Anonymkode: 1f0a6...852 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er definitivt det beste trikset å bruke. Etter å ha lært ungen dette kan du bruke beltesamler som en ekstra sikkerhet. Anonymkode: b5de1...bb8 Dette hørtes fornuftig ut Men ikke alltid jeg har tid til slik taktikk når vi skal kjøre eldstemann til skolen etc.. Da må vi kjøre en time tidligere 😂 Barnet mitt er så sta at det er helt sinnsykt. Kan styre med han i timesvis før han gir seg 😩 Ts Anonymkode: 190fa...3b6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 Anbefaler beltestrammeren fra besafe, selges på barnas hus 👌🏻 Anonymkode: c079b...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå