BMW 5-serie 535D Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Hvorfor er valget å ha det slik vi har det nå eller om sommertiden blir tatt bort? Hvorfor kan det ikke også bli valg om å ta bort vintertiden og beholde sommertiden året rundt? Det er da mye bedre å ha litt mer lys på kveldene på høsten og vinteren!
BMW 5-serie 535D Skrevet 31. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvorfor ikke ta bort tidssoner også? Det er jo akkuratt det jeg sier, kan ta bort vinnertiden og beholde sommertiden
ajarRun Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Det er jo akkuratt det jeg sier, kan ta bort vinnertiden og beholde sommertiden Hvorfor ikke bare ta begge? 1
Tibbie Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev: Det er jo akkuratt det jeg sier, kan ta bort vinnertiden og beholde sommertiden Lurer på om hun kanskje mener generelt? 5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvorfor ikke ta bort tidssoner også? Tipper det blir ugunstig for de som får sol om natten og mørke om dagen Vi får tåle litt tidssoner. I nord har vi mørketid, så vintertiden har ingenting å si for oss uansett
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 Nå er jo "vintertid" normaltid. Men forøvrig er jeg enig med deg. Normaltid burde være sommertid! Anonymkode: f1566...9e5 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 31. august 2018 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2018 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Hvorfor ikke bare ta begge? Blir alltid så mye styr for enkelte en mnd før skruing blir det stress og en mnd etter hver snuing blir det stress. Mye bedre å kaste vintertiden så man har litt lys etter jobb om vinteren
BMW 5-serie 535D Skrevet 31. august 2018 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, Tibbie skrev: Lurer på om hun kanskje mener generelt? Tipper det blir ugunstig for de som får sol om natten og mørke om dagen Vi får tåle litt tidssoner. I nord har vi mørketid, så vintertiden har ingenting å si for oss uansett Ja det er mulig hun gjorde det
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 Man må jo gå ut fra normaltid. Men ja, la meg slippe å jobbe gratis en time i oktober😂 Anonymkode: 34bc8...11c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Om man ikke skal stille klokka frem og tilbake lenger, så vil det mest sannsynlig være "vintertid" hele året, siden det er det som er nomaltiden (DST - daylight savings time gjøres om sommeren). Anonymkode: cbf06...1fa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Jeg synes vi skal beholde den. Hvem vet, plutselig kan vi havne i krig med Preussen og har behov for å spare kull. Da er det lurt at vi allerede er forberedt og vant med sommer/vintertid. Anonymkode: ae11c...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 9 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Hvorfor er valget å ha det slik vi har det nå eller om sommertiden blir tatt bort? Hvorfor kan det ikke også bli valg om å ta bort vintertiden og beholde sommertiden året rundt? Det er da mye bedre å ha litt mer lys på kveldene på høsten og vinteren! Jeg vil ikke ha sommertid hele året, jeg liker litt lys på tidligere på dagen vinterstid. I november står solen opp mellom klokken 7.30 og 9, med sommertid hele året ville det vært mellom klokken 8.30 og 10. I mai, med sommertid står solen opp mellom klokken 5 og 4. Vintertid gjør stor forskjell i den mørkeste årstiden, men gjør lite forskjell i den lyseste. De fleste av oss sover om natten, og vi trenger ikke dagslys da. Anonymkode: e0fa7...fa3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 EUs forslag er å bare ha sommertid hele året, så jeg tror TS har misforstått. Sommertid, med en time mer lys om kvelden, er det mest gunstige siden samfunnets døgnrytme er forskjøvet i forhold til når det er mørkt. De fleste legger seg ikke før lenge etter at det har blitt mørkt, og sover til lenge etter at det har blitt lyst i et normaldøgn. Mer lys om kvelden gir også færre trafikkulykker. Anonymkode: 7c3c9...b84 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Helt greit for meg, men jeg ønsker sommertid hele året. Om det er mørkt når jeg drar og kommer hjem i vinterhalvåret er greit. Viktigst for meg er lys på sommeren når jeg kommer hjem fra jobb. Anonymkode: 0445a...a97 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 Omvendt, vil ha vintertid/normal tid hele året, så er enig i at vi godt kan velge en, men ønsker at vi bytter en gang for alle nå i oktober er helt forferdelig nå å stå opp til jobb, 04.50, og det er totalt mørke ute! Anonymkode: 09f77...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå