Gå til innhold

Kan jeg bli gravid hvis jeg bruker kondom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg bruker kondom hver gang vi har sex, fordi jeg er veldig sensitiv mot p-piller og tør ikke p-stav så er kondom vår eneste prevensjon metode..

en stund siden så har vi startet samleie uten kondom men så tok vi på for å fortsette, han kom ikke inni meg, men jeg har fruktbar rundt den dagen..

har hatt symptomer på graviditet; mensen er ganske sen, har hatt kvalme, gått opp i vekt osv.. men tok en test idag og den kom negativ.

kan jeg fortsatt være gravid? Eller kan det være noe annet?

Anonymkode: b94a3...b48

Skrevet

Kondombruk er uskkert ved rett bruk og du beskriver feil bruk, så selvsagt kan du ha blitt gravid.

Anonymkode: 37682...842

Skrevet

Sånn 20 prosent av par som bruker kondom blir gravide hvert år. Det er ikke et prevensjonsmiddel. Å hoppe av i svingen er like effektivt.

Leste en plass om en metode der man bløtkoker ballene for å midlertidig bli steril. Vurderr det? Kopperspiral? Sånn derre frisbie man putter i dåsa?

Skrevet

Den eneste prevensjonsmetoden som er 100% sikker er total avholdenhet fra sex med det annet kjønn.

(Noen mener dog at du kan bli gravid gjennom gudelig kontakt, så det er ikke nødvendigvis 100% sikkert da heller.)

Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Sånn 20 prosent av par som bruker kondom blir gravide hvert år. Det er ikke et prevensjonsmiddel. Å hoppe av i svingen er like effektivt.

Leste en plass om en metode der man bløtkoker ballene for å midlertidig bli steril. Vurderr det? Kopperspiral? Sånn derre frisbie man putter i dåsa?

Frisbee man putter i dåsa 😂

Skrevet

Da er det mest sannsynlig noe annet, hvis ikke han kom i deg, det er faktisk forsket på at precum ikke inneholder sperm om ikke gutten har kommet kort tid før ny seksuell omgang. Men kommer ikke mensen ila litt tid så kan du alltids dra til legen og ta en blodprøve, å få sjekket ut grunnen til symptomene dine om det ikke gir seg :)

Skrevet
Akkurat nå, Blingblingtahei skrev:

Da er det mest sannsynlig noe annet, hvis ikke han kom i deg, det er faktisk forsket på at precum ikke inneholder sperm om ikke gutten har kommet kort tid før ny seksuell omgang. Men kommer ikke mensen ila litt tid så kan du alltids dra til legen og ta en blodprøve, å få sjekket ut grunnen til symptomene dine om det ikke gir seg :)

Lettere å tisse på et sånt graviditetstermometer de selger på Kiwi

Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Haha Dævver av deg ass😂

Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Noen lever i 1960 fortsatt.

Anonymkode: bd2d0...802

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Der tar du grundig feil! Jeg ble gravid med mannen min, og han kommer aldri inni meg.

Anonymkode: 13635...c76

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der tar du grundig feil! Jeg ble gravid med mannen min, og han kommer aldri inni meg.

Anonymkode: 13635...c76

Det er fortsatt forsket på, de testet precum på mange menn og ikke en eneste hadde sædceller i seg. Det går naturligvis an å trekke ut for sent slik at noe kommer inn, og det kan hende forskningen har feil, gjenforteller bare hva jeg har lest :)

Skrevet

Ja, man kan bli gravid selv ved bruk av kondom. Ofte fordi den brukes feil, settes på for sent underveis i samleiet, eller at den løsner eller det går hull i den slik at spermiene kommer inn i vagina. Kondomen må settes på med en gang og før penis i det hele tatt får komme innom skjeden.

En kollega av meg opplevde EN gang at kondomet sprakk. De oppdaget det og tenkte at "pytt, det skal vel mye til for å bli gravide bare pga denne ene gangen"....! Men det ble de og det ble barn av det. 

Anonymkode: f4c9e...7c3

Skrevet

Ja, kondom har bare rundt 85 % sikkerhet ved korrekt bruk - og det du beskriver er soleklart feil bruk. Ergo er prosenten mye større. Så ja, du kan uten tvil være/bli gravid. 

Har du vurdert kobberspiral? Den er hormonfri. Hvis ikke, kan du også vurdere temping (Natural Cycles, Ladycomp etc) hvor du får oppgitt grønne og røde dager etter eggløsning etc, i tillegg til kondom. Jeg presiserer at slike metoder IKKE er prevensjon i seg selv!!! Men de gjør sex med kondom litt tryggere. 

Anonymkode: 73b02...122

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Har du vurdert kobberspiral? Den er hormonfri. Hvis ikke, kan du også vurdere temping (Natural Cycles, Ladycomp etc) hvor du får oppgitt grønne og røde dager etter eggløsning etc, i tillegg til kondom. Jeg presiserer at slike metoder IKKE er prevensjon i seg selv!!! Men de gjør sex med kondom litt tryggere. 

Tja -- jeg vil påstå at å gå fra å bruke kondom hele tiden, til å bruke kondom bare de dagene en algoritme gjetter at du er fruktbar, gir mindre, ikke mer beskyttelse mot graviditet all den tid disse algoritmene ikke klarer å forutsi alles sykluser 100%. Men en kan jo eventuelt avstå helt fra sex de dagene det er størst sjanse for å bli gravid, og bruke kondom resten av tiden. 

Til TS: om en graviditetstest var negativ etter at du skulle hatt mensen er du mest sannsynlig ikke gravid, men om du ikke får mensen i løpet av noen dager, ta en test til da det kan ta litt tid før de slår ut. Eventuelt ta en tur til legen. Lykke til! 

Anonymkode: cfd9f...a7f

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja -- jeg vil påstå at å gå fra å bruke kondom hele tiden, til å bruke kondom bare de dagene en algoritme gjetter at du er fruktbar, gir mindre, ikke mer beskyttelse mot graviditet all den tid disse algoritmene ikke klarer å forutsi alles sykluser 100%. Men en kan jo eventuelt avstå helt fra sex de dagene det er størst sjanse for å bli gravid, og bruke kondom resten av tiden. 

Anonymkode: cfd9f...a7f

Neineinei, det var det siste du skriver her som jeg mente. Å bruke kondom hele tiden, og avstå fra sex på «røde dager». Mener overhodet ikke at du skal stole på bare algoritmen, men at det er litt tryggere om man gjør det - i tillegg til å alltid bruke kondom.

Anonymkode: 73b02...122

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...