Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typiske Instagramvideoer hvor jenter sminker seg bruker de sikkert 10 lag med forskjellige ting på huden. Jeg får helt fnatt av tanken på å ha så mye på. Blir jo bare en klissete gjørme til slutt? Huden skriker vel etter luft. 

Skikkelig tjukt lag med foundation, så en halv tube med concealer, så masse highlighter og skygge. + diverse andre ting jeg ikke vet hva er engang..

Noen her som sminker seg sånn? 

Anonymkode: dbe21...c3c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste bruker primer, foundation, concealer, pudder, blush, coutourpudder, bronzer, highlighter og settingspray.  Ja det kan bli mye men det kan også se naturlig ut hvis man er sparsommelig og bruker alle produktene diskret. 

Skrevet

på HD kamera til 15.000 med spesialtilpasset White Light lampe til selfiefilming for 19.000,- så ser det fantastisk ut på skjermen , men i virkeligheten ser det jo ut som masse støv og leire, og alt som blir blurret ut av et godt lysfilter synes femti ganger kraftigere i virkeligheten enn uten sminke. 
Ser også på de som bruker mye sminke til vanlig eller til fest at rynkene og porene kommer mye mer frem og de ser faktisk ganske døde ut i ansiktet bare malt på. 

Jeg bruker pudder, rouge, mascara og brynspomade. Jeg er ca like mye eller mer sminka som vanlige folk så har vanskelig for å tro at "de fleste" som den over her sier bruker primer, Foundation, concealer, pudder, contourpudder, bronzer, highlighter og settingspray! Det er jo film-set sminke!  
Kanskje noe generasjonsmessig? I alle fall glad jeg verken går ungdomsskole/vgs nå selv eller har barn som gjør det... For et press!... Får med meg kylie Kardashian og sofie elise i ny og ne og de ser jo ut som voksne damer på minst 28 år, sjokkerende når de bare er 18/20 og hvor mye denne sminken endrer de. Ikke pent. 

Ikke bare ser de sminkedukkene ut som transvesitter når de går sånn på gata med falske vipper så store at det se ut som de har blåveis, men det er jo også veldig helseskadelig, hvis hvert produkt inneholder 20 ingredienser og 11 av disse inneholder helseskadelige stoffer.... Vel er redd vi ser en eksplosjon i hudkreften om 15 år når disse jentene har blitt litt eldre. 

Anonymkode: f076a...283

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

på HD kamera til 15.000 med spesialtilpasset White Light lampe til selfiefilming for 19.000,- så ser det fantastisk ut på skjermen , men i virkeligheten ser det jo ut som masse støv og leire, og alt som blir blurret ut av et godt lysfilter synes femti ganger kraftigere i virkeligheten enn uten sminke. 
Ser også på de som bruker mye sminke til vanlig eller til fest at rynkene og porene kommer mye mer frem og de ser faktisk ganske døde ut i ansiktet bare malt på. 

Jeg bruker pudder, rouge, mascara og brynspomade. Jeg er ca like mye eller mer sminka som vanlige folk så har vanskelig for å tro at "de fleste" som den over her sier bruker primer, Foundation, concealer, pudder, contourpudder, bronzer, highlighter og settingspray! Det er jo film-set sminke!  
Kanskje noe generasjonsmessig? I alle fall glad jeg verken går ungdomsskole/vgs nå selv eller har barn som gjør det... For et press!... Får med meg kylie Kardashian og sofie elise i ny og ne og de ser jo ut som voksne damer på minst 28 år, sjokkerende når de bare er 18/20 og hvor mye denne sminken endrer de. Ikke pent. 

Ikke bare ser de sminkedukkene ut som transvesitter når de går sånn på gata med falske vipper så store at det se ut som de har blåveis, men det er jo også veldig helseskadelig, hvis hvert produkt inneholder 20 ingredienser og 11 av disse inneholder helseskadelige stoffer.... Vel er redd vi ser en eksplosjon i hudkreften om 15 år når disse jentene har blitt litt eldre. 

Anonymkode: f076a...283

Noen hevder at sminke er med på å beskytte huden mot skader fra sol og miljø. 

Og nei, det er helt vanlig å bruke "hele lista" med produkter. Ser man død og leirete ut i virkeligheten, har man isåfall gjort noe feil. 

Skrevet
21 timer siden, Peonjenta skrev:

De fleste bruker primer, foundation, concealer, pudder, blush, coutourpudder, bronzer, highlighter og settingspray.  Ja det kan bli mye men det kan også se naturlig ut hvis man er sparsommelig og bruker alle produktene diskret. 

De fleste bruker vel ikke alt dette, nei. 

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, Thyra skrev:

De fleste bruker vel ikke alt dette, nei. 

Jeg refererte til youtubere.  Bruker det meste av dette selv utenom primer, contouring, settingspray  og highlighter.  Skal jeg på fest bruker jeg alt. 

Skrevet

Jeg har prøvd å sminke meg slik for morro skyld, men jeg vet ikke om det er mangel på skills, riktig utstyr eller mangel på riktig lys/kamera, men jeg ser ikke ut etterpå :fnise: Jeg bruker vel ikke sminke til hverdags pga. jobben jeg har, men bruker litt på fritiden, går over bryn + mascara bare. Har jeg skikkelig dårlig hud en dag så kan det hende jeg har et tynt lag foundation men det er sjeldent, har ikke problemer med den.

Skal være fin så bruker jeg dog mange av de samme produktene, men ikke i slike mengder! Bruker primer, foundation, concealer ved behov, litt blush, mascara og øyenbrynspenn. Skal jeg virkelig slå på stortromma så bruker jeg litt konturering, men ikke kardashians type konturering. Delvis pga. mangel på skills, delvis fordi jeg ikke vil det skal være for åpenbart at jeg har sminke på.

Øyenskygge er det ekstremt sjeldent jeg bruker, rett og slett fordi jeg ikke får det til:P Men nå har jeg nettopp kjøpt min første eyeliner for å eksperimentere med, så får se hva som skjer da:)

Anonymkode: daa4f...a7f

Skrevet

Jeg kan helt fint bruke primer, foundation, concealer, pudder, blush, highlighter/contour, mascara og markere brynene, og fortsatt se ganske naturlig ut. Mye handler om mengde og å blende godt nok. 

Anonymkode: 2eec1...2b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...