AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Befinner meg i en umulig situasjon. Sa ja til jobben fordi jeg ble lovet at en ansatt på samme arbeidsplass skulle jobbe 50% sammen med meg, og lære meg opp - i god tro at vedkommende jobbet med dette daglig. Dette ble informert om på intervjuet. Når jeg starter, finner jeg ut at vedkommende overhodet ikke vil jobbe med dette og ikke har sagt ja. Jeg blir alene om dette spesifikke arbeidsfeltet, uten erfaring og dårlig opplæring. Det er overhodet ingen oppbakking, og jeg blir overlatt til meg selv. Daglig leder er ikke-eksisterende og forventer at vi ansatte skal utføre de arbeidsoppgaver som naturlig hører til hans rolle. Innimellom en sjelden gang, suser han inn og messer om å øke salg før han forsvinner ut igjen. Heldigvis er jeg dyktig i det andre arbeidsfeltet, men det blir også uheldigvis fordi jeg er redd jeg blir en ansatt som han ikke vil si opp. Kan heller ikke si opp frivillig, da det betyr at jeg og min familie må selge hus og vil slite voldsomt økonomisk. Min partner er ikke i jobb, og vil ikke kunne delta i arbeidslivet mer. Vi har store utfordringer privat, fordi jeg må ta meg av barn og hus for det meste alene grunnet sykdommen til partner. Det hører til at jeg har vært langtidssykemeldt lenge nå pga enorm belastning på jobb, likevel vil det ikke bli ansatt noen til å hjelpe meg fordi det ikke er økonomi til det. Tross dette forventes det at jeg skal hanke inn kunder. Min sjef sier jeg kan stole på at det vil bli ansatt flere om vi får flere kunder (noe han har sagt før), men jeg har null tillit til denne mannen og før vi kommer dit har han i såfall drevet meg i kjelleren. Jeg er på god vei allerede, og det går ut over nærmeste familie. Planen er å gå rundt til arbeidsgivere og søke om jobb, men jeg har lite papirer og heller mer arbeidserfaring så det kan ta tid. I tillegg er det vanskelig når jeg tynges ned av den umulige jobbsituasjonen. Er det noen som har tips og råd??? Noen nær meg foreslo å gå til styret med mistillitsforslag til sjefen, men det er vanskelig når styret består av en "kompis" av ham.. Jeg skriver kompis i hermetegn fordi de gjør veldig mye sammen utenom min arbeidsplass. Innimellom vurderer jeg det alvorlig, andre ganger ikke. Hvis jeg/vi ansatte skulle gjøre alvor av det, hvordan bør vi gå fram? Anonymkode: 1c5f4...4c8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Søker du nye jobber? Du sier du har mye papirer, men mye erfaring. For mange arbeidsgivere er det erfaring som teller. Jeg vil brukt mye tid på jobbsøking. Snakk med alle du kjenner om det vet om noen som har noe ledig. Har mannen din krav på noen ytelser? Hva med forsikringen? Er det denne jobben du har vært sykemeldt fra? Hva sier legen din om situasjonen? Er det aktuelt med mer sykemelding? Har du lagt frem for sjefen din det du sier her (om jobben)? Har du foreslått løsninger? Hvis ikke noe av dette følges opp får du gjøre så godt du kan samtidig som du søker deg bort. Det høres ikke ut som det er noe poeng å gå til styret, om det er kompiser som driver stedet. De ofrer lett deg foran sjefen. Anonymkode: 3cd1b...5d7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Hva med å søke andre jobber? Anonymkode: ff069...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå