AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Del Skrevet 31. august 2018 Og er det så mye verre å være mann og sliten? Jeg og gubben har 4 barn. Mine og dine. 50/50samvær. Vi jobber begge 100%, sitter begge på kontor, mens jeg står for det aller meste i hjemmet i tillegg. Han tar seg av noen utesysler, men jeg klipper gjerne gress, planter, maler, vasker biler, og snikrer litt smått også da jeg heldigvis er litt handy. Men han er alltid sååå sliten når han kommer hjem fra jobb. Så sliten at han aldri kan lage middag, sette på ei vaskemaskin/oppvaskmaskin, rydde noe etter barna, tørke/henge opp/sortere klær eller holde huset iorden gjennom å støvsuge, vaske gulv eller annen overflatevask for å holde det på det jevne. Samt følge opp barnas fritidsaktiviteter og lekser. Eller annen organisering som å hjelpe de å huske å ha med seg gymbag til riktige dager, fjelltur på fredag, musikkinstrument tirsdag. Eller handle inn så vi har det vi trenger i kjøleskap/kjøkkenskap/baderomsskap. Men jeg? Ja jeg må være utømmelig for energi, for jeg skal visst stå for alt dette. Jeg får aldri tid til å være sliten jeg... Anonymkode: 7d93a...f2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Del Skrevet 31. august 2018 Får håpe for hans del.han ikke blir singel da... da hadde han tydeligvis aldri klart seg.. Hadde ekskona barna på fulltid, evt hadde han au par og vaskehjelp før, før eller ble han sliten etter du flyttet inn? Anonymkode: 8b6e6...2d4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 31. august 2018 #3 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Eller så han seriøst veldig lite energi, og orker ikke. Vet selv at hvis mannen min hadde gått fra meg måtte jeg gått ned i stilling for å klare alt som skal klares. Endret 31. august 2018 av Blueblizz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 31. august 2018 #4 Del Skrevet 31. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og er det så mye verre å være mann og sliten? Jeg og gubben har 4 barn. Mine og dine. 50/50samvær. Vi jobber begge 100%, sitter begge på kontor, mens jeg står for det aller meste i hjemmet i tillegg. Han tar seg av noen utesysler, men jeg klipper gjerne gress, planter, maler, vasker biler, og snikrer litt smått også da jeg heldigvis er litt handy. Men han er alltid sååå sliten når han kommer hjem fra jobb. Så sliten at han aldri kan lage middag, sette på ei vaskemaskin/oppvaskmaskin, rydde noe etter barna, tørke/henge opp/sortere klær eller holde huset iorden gjennom å støvsuge, vaske gulv eller annen overflatevask for å holde det på det jevne. Samt følge opp barnas fritidsaktiviteter og lekser. Eller annen organisering som å hjelpe de å huske å ha med seg gymbag til riktige dager, fjelltur på fredag, musikkinstrument tirsdag. Eller handle inn så vi har det vi trenger i kjøleskap/kjøkkenskap/baderomsskap. Men jeg? Ja jeg må være utømmelig for energi, for jeg skal visst stå for alt dette. Jeg får aldri tid til å være sliten jeg... Anonymkode: 7d93a...f2d Latskap og denne jævla tradisjonelle kjønnsrollefordelinga mange enda lever på. Noe så kvalmt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 31. august 2018 #5 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Forstår deg godt. Er i mammapermisjon med baby som har veldig seperasjonsangst for tiden, gråter bare jeg går en meter fra han. Ganske sliten i dag og forkjølet i tilegg. Jeg spurte da mannen i kveld om han orket å blande grøften til babyen mens jeg slappet av 5 minutter etter middagen (som jeg laga) før han skulle ammes . Da fikk jeg tilbake at jeg hadde da ikke noe å være sliten for, fordi jeg ikke har vært på jobb på flere måneder 🙄 babyen er 5,5 måned og har spist mat og fast føde i 2 måneder nå. Aldri på den tiden har mannen ikke treng å måtte lage maten hans eller blande en flaske mannfolk altså, avogtil er de blinde for alt man gjør 😶 Endret 31. august 2018 av Cyndaquil 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Del Skrevet 31. august 2018 Er det litt sånn at "mannesliten" er værre en "kvinnesliten" kansje? sånn som manflu eller mannesjuka. Anonymkode: 17f93...12e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Del Skrevet 1. september 2018 Føler at dette er late menns unnskyldning til at de rett og slett ikke gidder. De tror oppriktig at kvinner har INTERESSE for å vaske, rydde osv, og skjønner ikke at vi gjør det fordi vi må. Det må til i en koselig husholdning, men menn er vant med at mora dems gjør det når de er ungdom og tror liksom at det gir damer det samme som det gir de når de trener eller gjør noe de selv syntes er gøy. De trenger å innse at det er ikke gøy for noen, man er drit sliten som kvinne også, og han MÅ bidra. Punktum. Ellers får de bare finne seg i å bli dumpa og leve alene i rotet og møkka si, for uten en mor eller kjæreste under samme tak blir neppe noe gjort. Anonymkode: 7d96c...b69 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Del Skrevet 1. september 2018 Men han tar seg vel av sine egne barn? Tenker på lekser, skole, fritidsaktiviteter, pakking av sekker, osv osv? Anonymkode: 4204c...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå