Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier vel egentlig alt..

Når dere skal lese tungt pensum, sitter dere hjemme eller går dere på bibliotek/lesesal da?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg synes det er så ukoselig på lesesal.. Hjemme har jeg te,kaffe,kjøleskapet tilgjengelig hele tiden. Det er varmt og godt.. (Ja, så klart har man mange andre fristelser også, som PC og TV. Men allikevel.. Føler av en eller annen grunn at jeg burde sitte på en lesesal, for det er mer proft!

Anonymkode: 0a74e...50a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme tanke men er udisiplinert hjemme. Har omtrent ikke åpnet pensum bare vært på forelesninger og skolen har vel vart i nesten to uker. 

Kjenner eksamens-angsten nærmer seg! 

Lesesalen her jeg studerer  er for øvrig fin og hyggelig men jeg blir stressa av å se kjente overalt. Får ikke konsentrert meg. 

Skulle gjerne hatt min egen mini-lesesal 🤓👏

Anonymkode: 828d4...95c

Skrevet

Leser hjemme. Det tok litt tid å klare å utvikle selvidisiplinen skikkelig, men nå gjør jeg som du, koser meg hjemme, uten å bli distrahert av alt annet jeg egentlig har lyst til å gjøre. 

Jeg har en del angst til tider, og den blir betydelig mindre når jeg er hjemme. Hvis jeg skulle lest på lesesalen i de periodene ville jeg ikke klart å konsentrere meg. 

Anonymkode: 06349...36c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leser hjemme. Det tok litt tid å klare å utvikle selvidisiplinen skikkelig, men nå gjør jeg som du, koser meg hjemme, uten å bli distrahert av alt annet jeg egentlig har lyst til å gjøre. 

Jeg har en del angst til tider, og den blir betydelig mindre når jeg er hjemme. Hvis jeg skulle lest på lesesalen i de periodene ville jeg ikke klart å konsentrere meg. 

Anonymkode: 06349...36c

Samme her. Etter forelesning vil jeg bare hjem i fred og ro. 

Anonymkode: 828d4...95c

Skrevet

Jeg bruker ikke lesesal, men vi har en del leseplasser på universitetsbiblioteket. Biblioteket i byen er også veldig greit å sitte på. Jeg blir for distrahert hver gang jeg prøver å lese hjemmefra, så det gjør jeg veldig sjelden. I tillegg liker jeg godt å ha fri når jeg er hjemme.

Anonymkode: ce3c3...86e

Skrevet

Mange studenter bor i kollektiv med forskjellige private og profesjonelle timeplaner: derfor MÅ de lese på lesesal.

Skolen vår tilbyr Campus-bygninger med masse områder til lesing (og distraksjon), og et separat bibliotek (stillesone ut av en annen verden!). Forskning viser også at å variere lesesteder bidrar til mer læring. Litt som at å gå 10.000 skritt hver dag blir ''morsommere'' hvis du varierer ruten du går.

Jeg er der at jeg har det stille hjemme, jeg kan lese på skolen, på skolebiblioteket, osv.

Likevel er jeg mer kafè-typen: kjøper 1 liten svart kaffe (oftest det billigste), og lover å lese 1 kapittel/artikkel ferdig, før jeg går derfra, og leser noe annet på en annen kafe/skole/lesesal/park. Ofte varierer jeg med å lese, se videoer relatert til forelesning, og lese artikler vs. pensum. Det eneste som er 100 % garantert er at jeg alltid leser FØR forelesning, så jeg er ajour.

Anonymkode: 9ae29...456

• Liker 1
Skrevet

Begge steder. Hvis jeg skal ta notater - lesesalen. Hvis jeg skal ku repetere - hjemme. Hvis kjæresten er hjemme - lesesalen 😂

Jeg liker å variere da jeg er veldig ukonsentrert! Også føler jeg med litt mer som en student når jeg er litt på lesesalen siden jeg ikke pleier å dra på forelesninger o.l. 

Anonymkode: 90e48...a4a

Skrevet

Hjemme. Jeg kan ha på meg det jeg vil. Jeg kan sitte på den måten jeg vil. Jeg kan spise og drikke hva jeg vil. Jeg kan snakke med meg selv om det jeg har lest. Jeg kan gå rundt i hybelen og repetere for meg selv. Jeg kan se på film/serier samtidig som jeg leser uten at noen tror at jeg er en dårlig student. Jeg kan ta små pauser der jeg surfer på KG uten at noen løfter øyenbrynet. Jeg jobber mest effektivt på kveldstid, så jeg kan studere helt til jeg er trøtt og så legge meg med en gang i stedet for å tenke på å komme meg hjem. 

Den eneste fordelen lesesal har er at det er mer sosialt. 

Anonymkode: d2d6f...85f

• Liker 2
Skrevet

Gjør noe arbeid hjemme, men liker å dra på bibliotek og andre steder når jeg vil ha en full dag med jobbing. Pakker med mat og drikke og fyller sekken med alt jeg skal jobbe med. Er da vekk hele dagen.

Skrevet

Mot slutten av masteroppgaven måtte jeg på lesesalen for å virkelig konsentrere meg. Ellers ble det mest hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...