AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Kan det være slik at vi får et mer velfungerende samfunn med mindre vold og ulikheter av denne politikken? Og hvilket kjønn tror du barnet til høyre her har? Anonymkode: 6f854...972
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Interessant nok påvirker språket barns oppfattelse av kjønn. Språk der man ikke har hunn- og hannkjønn lærer barna kjønn senere enn språkm der man bruker det til vanlig. Anonymkode: 813b6...21e
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 Det er umulig å oppdra et menneske "kjønnsløst" i et samfunn som har normer for kjønn. Umulig. 5
SVIK Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, T-Rex said: Det er umulig å oppdra et menneske "kjønnsløst" i et samfunn som har normer for kjønn. Umulig. Finnes det et samfunn som ikke har normer for kjønn?
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, SVIK said: Finnes det et samfunn som ikke har normer for kjønn? Teoretisk, ja.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 Dette er både unaturlig og usunt. Herregud. Psykologisk barnemisshandling. Vi er skapt som gutter og jenter. Punktum. Naturen er slik og sånn har det vært siden mennesket eksisterte. Anonymkode: aeec2...6bb 13
SVIK Skrevet 31. august 2018 #7 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, T-Rex said: Teoretisk, ja. Men i praksis?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er både unaturlig og usunt. Herregud. Psykologisk barnemisshandling. Vi er skapt som gutter og jenter. Punktum. Naturen er slik og sånn har det vært siden mennesket eksisterte. Anonymkode: aeec2...6bb Det finnes mennesker som er født medn mannlige og kvinnelige kjønnsorgan. Det finnes mennesker som er fldt med hormoner eller nevrokjemisk struktur der de ikke føler at kjønn og identitet samsvarer Anonymkode: 813b6...21e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 Alltid vært i mot våpen, når jeg fikk barn skulle de ikke få lekevåpen. Guttungen var ikke store karen før alle pinner var våpen. Og jeg prøvde virkelig å oppdra barna likt. Tror faktisk det er medfødt det der med kjønn, men at man lører de opp til at alle kan alt, at kjønn ikke sier noe om hva man kan jobbe som mm, er vel en selvfølge i dag.? Kapitulerte til slutt. Hilsen mamma til han med flest Nerfs😂 Anonymkode: 84477...7b0 7
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, SVIK said: Men i praksis? Det jeg skulle fram til, var at det i praksis er umulig å oppdra et barn uten at omverdenens oppfatning om kjønn vil ha en påvirkning. Teoretisk går det an å tenke seg lukkete samfunn (i USA finnes det jo ekstreme, religiøse samfunn) som har sine egne kjønnsnormer, men i Norge er dette utelukket. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 Teit. Hovedsaklig er man gutt eller jente. Føler barnet annerledes, må man bare støtte opp under og veilede. Kommer aldri til å nøle når jenta mi spør meg om noen er gutt eller jente, eller hvorfor noen ser annerledes ut enn henne.. Anonymkode: ca87e...f5a 2
matrobot Skrevet 31. august 2018 #12 Skrevet 31. august 2018 Hmm, jeg prøver å forestille meg hvordan jeg kan oppdra et kjønnløst barn. Først må jeg finne et navn som begge kjønn kan ha - og det er ... Junior? Janne (jente på norsk og gutt på finsk)? Kim? Finnes det flere..? Så må jeg si «det» eller «hen» istedenfor han/hun? Hvor lenge skal barnet ikke ha et kjønn? Til de er stor nok til å bestemme det selv om de ønsker å si det eller ikke? For min del vil jeg gjerne vite kjønn på folk for jeg hadde ikke blitt glad om jeg gikk til sengs med en som viser seg til å ha en penis. Og jeg er ingen fan av analsex. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #13 Skrevet 31. august 2018 Desverre finnes det helt skrudde folk der ute som trur de kan leke gud. Altså at de trur de kan endre naturen. Å oppdra ett barn kjønnsløst er jo ren misshandling og disse menneskene trenger seriøs behandling av psykologer. Anonymkode: aeec2...6bb 7
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. august 2018 #14 Skrevet 31. august 2018 Og framstille det som at det ikke finnes kjønn er direkte idiotisk og jeg vil gå så langt at jeg vil kalle det direkte farlig og uansvarlig. 4
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #15 Skrevet 31. august 2018 (endret) 3 minutter siden, Eugene Onegin said: Og framstille det som at det ikke finnes kjønn er direkte idiotisk og jeg vil gå så langt at jeg vil kalle det direkte farlig og uansvarlig. Samtidig finnes det mennesker som fysisk og/eller mentalt ikke føler seg hjemme i den kjønnskategorien de blir plassert i ved fødselen. Jeg synes vi har råd til å ta det faktumet på alvor. Jeg er dog smått skeptisk til å formelt introdusere andre kjønnskategorier enn mann og kvinne, siden det blir sabla dyrt for samfunnet, i forhold til hvor få mennesker dette er snakk om. Endret 31. august 2018 av T-Rex
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. august 2018 #16 Skrevet 31. august 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Samtidig finnes det mennesker som fysisk og/eller mentalt ikke føler seg hjemme i den kjønnskategorien de blir plassert i ved fødselen. Jeg synes vi har råd til å ta det faktumet på alvor. Jeg er dog smått skeptisk til å formelt introdusere andre kjønnskategorier enn mann og kvinne, siden det blir sabla dyrt for samfunnet, i forhold til hvor få mennesker dette er snakk om. Det er en ekstremt liten del som ikke føler seg som det kjønn de er. At det finnes de som ikke føler seg hjemme i sitt kjønn, betyr ikke at man skal late som at kjønn ikke finnes. 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #17 Skrevet 31. august 2018 4 minutter siden, T-Rex said: Samtidig finnes det mennesker som fysisk og/eller mentalt ikke føler seg hjemme i den kjønnskategorien de blir plassert i ved fødselen. Jeg synes vi har råd til å ta det faktumet på alvor. Jeg er dog smått skeptisk til å formelt introdusere andre kjønnskategorier enn mann og kvinne, siden det blir sabla dyrt for samfunnet, i forhold til hvor få mennesker dette er snakk om. Som betyr at de trenger hjelp av psykolog, ikke aksept av deres sinnsforstyrrelser. Hva tenker du om folk som mener at de har flere personer oppe i hodet som prater med dem? Hva med de som identifiserer seg som små barn? Som katter? Hvor setter man grensen? Jeg syntes grensen burde være, og er ved de to kjønnene som finnes. Er man noe i mellom da man har genfeil som fører til at man er født med flere kjønnsorganer så kan man evt velge, eller være et intetkjønn/other. Men alle andre er enten mann eller kvinne. Anonymkode: ce03f...c85 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #18 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Som betyr at de trenger hjelp av psykolog, ikke aksept av deres sinnsforstyrrelser. Hva tenker du om folk som mener at de har flere personer oppe i hodet som prater med dem? Hva med de som identifiserer seg som små barn? Som katter? Hvor setter man grensen? Jeg syntes grensen burde være, og er ved de to kjønnene som finnes. Er man noe i mellom da man har genfeil som fører til at man er født med flere kjønnsorganer så kan man evt velge, eller være et intetkjønn/other. Men alle andre er enten mann eller kvinne. Anonymkode: ce03f...c85 Følelsen av kjønn henger sannsynligvis sammen med nevrologi og hormoner, så det er ikke bare mentalt. Det er mest sannsynlig en kroppslig funksjon Anonymkode: 813b6...21e
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #19 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, Eugene Onegin said: Det er en ekstremt liten del som ikke føler seg som det kjønn de er. At det finnes de som ikke føler seg hjemme i sitt kjønn, betyr ikke at man skal late som at kjønn ikke finnes. Jeg er født som kvinne, og føler meg helt komfortabel med det, til tross for at jeg har en del typiske "manneinteresser". Men jeg registrerer at ikke alle har det sånn. Og da koster det oss ikke mye å akseptere det - forutsatt at det ikke skal introduseres ørten kjønnskategorier i offentlige datasystemer.
Gjest Nett troll Skrevet 31. august 2018 #20 Skrevet 31. august 2018 15 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Og framstille det som at det ikke finnes kjønn er direkte idiotisk og jeg vil gå så langt at jeg vil kalle det direkte farlig og uansvarlig. Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå