AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Vi er en familie på fire, et barn i skolealder og et i barnehagen. De er blitt store og uavhengige begge to, så vi tenker på en baby. De to vi har, har ulik personlighet, og jeg er veldig i stuss om det vil "ødelegge" for eldste, som er veldig på oppmerksomhet, at alt skal være rettferdig. Merker at eldste søsken er sjalui på yngste og kan ihvertfall ikke tenke seg flere søsken, for da blir det flere å dele oppmerksomheten med. Vi foreldre mener selvsagt at vi fordeler oppmerksomhet så likt som mulig – men de har forskjellig oppfattelse av dette. Yngste klager ikke. Kan det bli "ødeleggende" for eldste å få et søsken, eller et godt supplement? Jeg vet at yngstebarnet vårt gjerne ikke er et optimalt søsken for eldste, for de er så forskjellige, så det er litt gnissinger. Anonymkode: 1588e...e5c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Barn er like forskjellige som oss voksne, så jeg vil tro at ikke alle barn passer til flere søsken/ å få søsken. Jeg er ingen ekspert, men det er fint at dere tar opp temaet og reflekterer rundt det før dere evt. tar avgjørelsen om et barn til. Anonymkode: 34750...1f8
Jadzia Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 Jeg tenker litt at det kan slå begge veier. Enten så vokser barnet på det, eller så blir ting verre. Det er alltid en risiko å ta. Til og med når man bare har en fra før.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er en familie på fire, et barn i skolealder og et i barnehagen. De er blitt store og uavhengige begge to, så vi tenker på en baby. De to vi har, har ulik personlighet, og jeg er veldig i stuss om det vil "ødelegge" for eldste, som er veldig på oppmerksomhet, at alt skal være rettferdig. Merker at eldste søsken er sjalui på yngste og kan ihvertfall ikke tenke seg flere søsken, for da blir det flere å dele oppmerksomheten med. Vi foreldre mener selvsagt at vi fordeler oppmerksomhet så likt som mulig – men de har forskjellig oppfattelse av dette. Yngste klager ikke. Kan det bli "ødeleggende" for eldste å få et søsken, eller et godt supplement? Jeg vet at yngstebarnet vårt gjerne ikke er et optimalt søsken for eldste, for de er så forskjellige, så det er litt gnissinger. Anonymkode: 1588e...e5c Den eldste vet at med et barn til blir det enda mindre tid for det sammen med dere, om knapt noe i det hele tatt. Barnet er nok ikke så uavhengig som dere tror. Anonymkode: 3c33a...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå