Gå til innhold

Du som er sjef/ leder/ hodejeger, hva tenker du om studiet «organisasjon og ledelse»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har såvidt begynt på studiet organisasjon og ledelse på høyskole. 

Hva tenker ledere / sjefer/ rekrutterere om den studie-retningen? Har den noe for seg?

Av negativ tilbakemelding har jeg hørt at det er bedre å spesialisere seg (siv økonom) og så bli leder... jeg vet ikke helt hva jeg vil jobbe med konkret , så har jobbet litt variert innenfor service-bransjen men ønsket nå å studere. 

Det er feks bedriftsøkonomi, organisasjons-forståelse, HR m.m på timeplanen. 

Jeg er litt usikker plutselig om dette er bortkastet å bruke ett år på ? 

(Jeg har ikke høyere utdannelse så sånn sett er det vel ikke helt bortkastet ?) 

beklager muligens tåpelige spørsmål men har ikke så mye erfaring eller selvtillit når det gjelder studier. 

Takk for svar. 

Anonymkode: 3125d...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg har såvidt begynt på studiet organisasjon og ledelse på høyskole. 

Hva tenker ledere / sjefer/ rekrutterere om den studie-retningen? Har den noe for seg?

Av negativ tilbakemelding har jeg hørt at det er bedre å spesialisere seg (siv økonom) og så bli leder... jeg vet ikke helt hva jeg vil jobbe med konkret , så har jobbet litt variert innenfor service-bransjen men ønsket nå å studere. 

Det er feks bedriftsøkonomi, organisasjons-forståelse, HR m.m på timeplanen. 

Jeg er litt usikker plutselig om dette er bortkastet å bruke ett år på ? 

(Jeg har ikke høyere utdannelse så sånn sett er det vel ikke helt bortkastet ?) 

beklager muligens tåpelige spørsmål men har ikke så mye erfaring eller selvtillit når det gjelder studier. 

Takk for svar. 

Dette er altså første året av en bachelorgrad. 

Skrevet

Ingen som kan svare ? Er det noen andre her som har gått dette studiet ? 

Skrevet

Jeg er ikke hodejeger, men jeg har mer tro på å først ta en grunnutdanning, så ta en master eller videreutdanning i ledelse. Jeg tror ikke at man etter en bachelorgrad er kvalifisert for lederstillinger når så mange i dag har master. 

Anonymkode: 7bfe1...462

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke hodejeger, men jeg har mer tro på å først ta en grunnutdanning, så ta en master eller videreutdanning i ledelse. Jeg tror ikke at man etter en bachelorgrad er kvalifisert for lederstillinger når så mange i dag har master. 

Anonymkode: 7bfe1...462

Ja tenker vel egentlig det samme selv. Jeg kommer dessverre aldri til å bli siv økonom.  Ts

Skrevet

Som noen påpeker vil jeg si det sannsynligvis er bedre å ha en grunnutdanning/et fag man brenner for, og kanskje spesialisere seg, for deretter å ta en lederutdanning. 

Meeeen...Det trenger jo ikke nødvendigvis ha så stor betydning litt avhengig av hvilken bransje man skal inn i, så lenge du greier å skaffe deg relevant erfaring. Mitt synspunkt er at leder ikke er noe man utdanner seg til likevel, det er noe man eventuelt egner seg til, og lærer mer om først og fremst gjennom erfaring :) 

Anonymkode: 2e38b...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...