Gå til innhold

Trodde makrell i tomat var sunt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok et kjapt Google-søk, fordi jeg synes det er interessant å lese om helsefordeler ved maten jeg spiser. Få det bekreftet på en måte. Men søket på makrell i tomat skulle jeg tydeligvis ha spart meg for, for da dukket det bare opp artikkel opp og artikkel ned om hvordan det «faktisk ikke er så sunt som du tror». Jeg blir så gal av denne sunnhetshysterien!!! 

Jeg spiste opp en liten boks på 2-3 knekkebrød til lunsj i dag. Og da var det jo litt nedtur å ikke finne en eneste positiv artikkel om makrell i tomat. Makrell er ut i fra det jeg har hørt en spesielt sunn fisk å spise, så selv om kanskje ikke sausen er forferdelig sunn, er det virkelig så ille???

Anonymkode: 213d2...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ER sunt, glem de flisespikkerene.

Anonymkode: f04fb...9df

• Liker 8
Gjest Stella Rose
Skrevet

I stedet for å lage alle disse trådene, burde du få hjelp, for dette sunnhets-hysteriet ditt, er ikke sunt.

Skrevet

Sunt fiskefett, lykopener.

Anonymkode: 62ce3...066

• Liker 1
Skrevet

NOE skal man dø av uansett...

Skader ikke med alminnelig sunn variasjon og "små gleder i hverdagen", i mellomtiden! 😍 😀

"Tro ikke alt hva du hører, og si ikke alt hva du vet, så sparer du mange bører, på sinn og samvittighet".

Anonymkode: 7f87e...7f9

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, Stella Rose skrev:

I stedet for å lage alle disse trådene, burde du få hjelp, for dette sunnhets-hysteriet ditt, er ikke sunt.

Men i alle dager. Dette er den eneste kostholdstråden jeg har laget. Så hva sikter du til egentlig?

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NOE skal man dø av uansett...

Skader ikke med alminnelig sunn variasjon og "små gleder i hverdagen", i mellomtiden! 😍 😀

"Tro ikke alt hva du hører, og si ikke alt hva du vet, så sparer du mange bører, på sinn og samvittighet".

Anonymkode: 7f87e...7f9

Godt sagt! Og jeg liker det sitatet der😊

Gjest Stella Rose
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager. Dette er den eneste kostholdstråden jeg har laget. Så hva sikter du til egentlig?

Trodde du var den samme anonyme som har laget alle de er dette sunt trådene.

Skrevet

Makrell i tomat er da OK og ganske sunt å spise!    Og hvis du googler alt du spiser for å finne helsefordeler med det, er du vel kanskje litt «sunnhetshysterisk»  selv?

Skrevet
54 minutter siden, Stella Rose skrev:

Og hvis du virkelig mener at å bry seg om hva man spiser, å bry seg om at det skal være god næring i det man putter i kroppen sin, innebærer at man trenger hjelp, er det kanskje på tide å ta en liten titt i speilet og innse at det faktisk er du som trenger hjelp?

Gjest Stella Rose
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvis du virkelig mener at å bry seg om hva man spiser, å bry seg om at det skal være god næring i det man putter i kroppen sin, innebærer at man trenger hjelp, er det kanskje på tide å ta en liten titt i speilet og innse at det faktisk er du som trenger hjelp?

For et søtt forsøk på hersketeknikk :kose:

Skrevet
3 minutter siden, Muskath skrev:

Makrell i tomat er da OK og ganske sunt å spise!    Og hvis du googler alt du spiser for å finne helsefordeler med det, er du vel kanskje litt «sunnhetshysterisk»  selv?

Grunnen til at jeg googler mye (langt i fra alt) av det jeg spiser, er fordi jeg liker å lære om kosthold, samt vite litt om hvilke næringsstoffer jeg får fra forskjellige typer mat. Synes ikke du det er litt flott å vite helsefordelene ved det du putter i deg?

Kall det gjerne sunnhetshysteri, jeg kaller det å gjøre seg selv opplyst.

Og til dere som antyder at jeg er hysterisk; jeg spiser overhodet ikke sunt hele tiden. Det kalles balanse :)  Dere burde prøve det.

Gjest Stella Rose
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og er man sykelig opptatt av sunnhet, så er det en sykdom

https://nhi.no/forskning-og-intervju/sunnhetsslave-dette-er-ortoreksi/

Sier ikke at du har det, bare nevner at det fins.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg googler mye (langt i fra alt) av det jeg spiser, er fordi jeg liker å lære om kosthold, samt vite litt om hvilke næringsstoffer jeg får fra forskjellige typer mat. Synes ikke du det er litt flott å vite helsefordelene ved det du putter i deg?

Kall det gjerne sunnhetshysteri, jeg kaller det å gjøre seg selv opplyst.

Og til dere som antyder at jeg er hysterisk; jeg spiser overhodet ikke sunt hele tiden. Det kalles balanse :)  Dere burde prøve det.

Ja, det er jo vel og bra. Men det var du som skrev at du ble gal av sunnhetshysteriet?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha😘

Skrevet
1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Og er man sykelig opptatt av sunnhet, så er det en sykdom

https://nhi.no/forskning-og-intervju/sunnhetsslave-dette-er-ortoreksi/

Sier ikke at du har det, bare nevner at det fins.

Jeg vet godt hva ortoreksi er :) Og nei, det er så absolutt ikke noe jeg lider av. 

Litt synd likevel, at i dag blir en stemplet med spiseforstyrrelser så fort man er litt opptatt av kosthold. 

Skrevet
1 minutt siden, Muskath skrev:

Ja, det er jo vel og bra. Men det var du som skrev at du ble gal av sunnhetshysteriet?

Ja? Jeg vil da kalle det hysteri når man slår ned på alt av mat som ikke er nøkkelhullsmerket?

Skrevet (endret)

Skulle jeg tatt slike artikler om hvor usunt og farlig alt mulig egentlig er seriøst, kunne jeg like gjerne slutte å spise og heller legge meg ned og daue med en gang. 

Endret av FrankDrebin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...