Gå til innhold

Hvordan kan jeg gjøre noe? Syk situasjon med barn innvolvert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten til en venninne av meg er gal, virkelig gal, slik at jeg ikke tør å ta kontakt med BV eller politi. Han utsetter henne for vold, psykisk og fysisk. Hun vil ikke gå fra han. Hun har barn.

Hva kan jeg gjøre? Det er bare jeg som vet hva han har gjort med henne, så dette kan bare komme fra meg. Hun er så svak at hun kommer til å røpe det til kjæresten. Og hun har sagt tidligere at da vet hun ikke hva han er i stand til å gjøre. 

Anonymkode: 901de...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring et krisesenter i nærheten, og be om råd fra de.

Anonymkode: 06908...f6e

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring et krisesenter i nærheten, og be om råd fra de.

Ja, det kan jeg jo gjøre. Men hva om de mener det er så alvorlig at de tar kontakt med politiet? Det som skjer der hjemme er sykeste jeg har hørt om. Det er ikke faren til barnet, så vet ikke mye barnet har fått med seg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan jeg jo gjøre. Men hva om de mener det er så alvorlig at de tar kontakt med politiet? Det som skjer der hjemme er sykeste jeg har hørt om. Det er ikke faren til barnet, så vet ikke mye barnet har fått med seg. 

Da ordner de opp sammen med politiet, og kvinnen og barna får beskyttelse.

• Liker 6
Skrevet

Har hun ikke familie eller naboer som har fått med seg at noe er galt?

Anonymkode: 07b21...be8

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ordner de opp sammen med politiet, og kvinnen og barna får beskyttelse.

Jeg og familien min kommer i problemer. Poenget er jo at skjer det noe, så vil han være voldelig mot meg/mannen/ungene.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hun ikke familie eller naboer som har fått med seg at noe er galt?

Nei. Et familiemedlem vet noe, men ikke de alvorlige tingene som jeg vet. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv veldig små barn kan merke at noe er unormalt og utrygt, selv om mor prøver å ta vare på dem og skåne dem. Forskere har funnet at det kan skje endringer i hjernen når barn er vitne til fysisk og psykisk mishandling over tid.

https://www.google.no/amp/s/www.marriage.com/advice/domestic-violence-and-abuse/effects-of-domestic-violence-on-children/amp/

Prøv å finne hjelp til venninnen din, spesielt for barnas skyld!

Anonymkode: b8cd3...a16

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og familien min kommer i problemer. Poenget er jo at skjer det noe, så vil han være voldelig mot meg/mannen/ungene.

Du får nok en viss beskyttelse du også. Og hva kan han få til, om det er så ille? Da blir han jo henta ganske kjapt av politi. Skjønner du er redd, det hadde jeg også vært, men tenk på venninnen og barnet! Kjøp deg forsvarsspray på apoteket, og vær forberedt da vel.

Anonymkode: a2641...be3

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du fortelle dette til politiet, slik at dere også kan beskyttes.

Anonymkode: b8cd3...a16

• Liker 4
Skrevet

Hun kommer til å røpe at det kommer fra meg. Det vet jeg helt sikkert. Hun mener han er god og snill, så lenge hun «oppfører» seg og vil ikke ha hjelp. Barnet er ikke lite.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får nok en viss beskyttelse du også. Og hva kan han få til, om det er så ille? Da blir han jo henta ganske kjapt av politi. Skjønner du er redd, det hadde jeg også vært, men tenk på venninnen og barnet! Kjøp deg forsvarsspray på apoteket, og vær forberedt da vel.

Jeg utsetter ikke familien min for voldtekt. Det skjer. Min familie først dessverre, når hun ikke vil ha hjelp selv. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Går barnet i barnehage eller på skole/SFO?

Kan jo i tilfelle være noen der som har merket noe på barnet.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går barnet i barnehage eller på skole/SFO?

Kan jo i tilfelle være noen der som har merket noe på barnet.

Da hadde de vel tatt kontakt med noen? De er bare kjærester, så vet ikke hvor mye han er hos henne når barnet er der.

Skrevet

Skjønner godt at du er redd. Problemet her er at venninnen din ikke vil ha hjelp. Da kommer du ingen vei. Uansett hvem som blir koplet inn, så vil hun da nekte for at det er noen problemer. 

Det eneste du kan gjøre er å melde fra til bv, men det er vel ikke aktuelt som ting er. 

Anonymkode: b8c60...3c2

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg utsetter ikke familien min for voldtekt. Det skjer. Min familie først dessverre, når hun ikke vil ha hjelp selv. 

Og der så man hvor god ei venninne hun har...... stakkars dame og barn!

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der så man hvor god ei venninne hun har...... stakkars dame og barn!

Hadde du virkelig tatt sjansen på at han/kamerater tar og voldtar tenåringsdatteren din når du vet hvor syk han er? 

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Da hadde de vel tatt kontakt med noen? De er bare kjærester, så vet ikke hvor mye han er hos henne når barnet er der.

Hvor gammel er barnet?

Skrevet

Veit du hva. Her veit du at din venninne og barn sliter. Å du velger å ikke gjøre noe? Du kan fint snakke med politiet og komme med din reell frykt for deg og din familie og samtidig sørge for at du redder din venninne. For er det så ille som du skriver så blir mannen buret inne. Aldri i livet om jeg hadde sitt og sett på at noen lider når jeg kan gjøre noe med saken. 

Anonymkode: 39178...a4c

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veit du hva. Her veit du at din venninne og barn sliter. Å du velger å ikke gjøre noe? Du kan fint snakke med politiet og komme med din reell frykt for deg og din familie og samtidig sørge for at du redder din venninne. For er det så ille som du skriver så blir mannen buret inne. Aldri i livet om jeg hadde sitt og sett på at noen lider når jeg kan gjøre noe med saken. 

Anonymkode: 39178...a4c

Enig. Skjønner godt frykten hennes, og er det så ille, så får man hjelp av politiet, man ordner seg litt selvforsvarsgreier og man sørger for at familien er forsiktig ei stund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...