AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Oppdaget plutselig at mange av strikkeplaggene i en kommode på et av soverommene har fått hull, og da jeg tømte skuffen kom det flere møll flygende ut.. Nå har jeg også funnet møll i en kurv med strikkegarn. Har vasket plaggene og støvsuget og vasket kommoden. Noen som vet om jeg må kaste alt ullgarnet, eller går det an å bare vaske det? Hvordan blir jeg kvitt disse utyskene helt? Erfaringer? Anonymkode: 3ad86...787
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Jeg bodde en periode i en leid leilighet med klesmøll. Oppbevarte ull i plastpose med en liten pose med lavendel. Hørt at de ikke liker lavendel. Også lest at eggene er skjøre og blir ødelagt ved vask og støvsuging, så bare fortsett med det og romster i ulla så egg blir ødelagt. Anonymkode: 2e360...77b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bodde en periode i en leid leilighet med klesmøll. Oppbevarte ull i plastpose med en liten pose med lavendel. Hørt at de ikke liker lavendel. Også lest at eggene er skjøre og blir ødelagt ved vask og støvsuging, så bare fortsett med det og romster i ulla så egg blir ødelagt. Anonymkode: 2e360...77b Takk for svar! Jeg kastet alt ullgarnet (😓) for det hadde bare tovet seg hvis jeg hadde prøvd å vaske det. Nå har jeg støvsuget overalt håper jeg, og vasket alle plaggene i kommoden. Men har jo ull diverse steder i huset, både i plagg, pledd, puter og møbler... Håper virkelig jeg unngår full invasjon. Skal kjøpe sedertrekuler til å ha i alle skuffene, har hørt at det hjelper. Tror møllene må kan ha kommet inn med en vintage ullkåpe. Anonymkode: 3ad86...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå