Gå til innhold

Jeg ordnet fri på bursdagen hans, men han har andre planer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja så tittelen sier litt da.. Er jo først og fremst bare jeg som er en tulling her, men likevel gjør det litt vondt da. 

Han jobber lange perioder i strekk, og så er han hjemme i lange perioder også. På bursdagen hans har han tilfeldigvis fri. Han er ikke typen til å feire noe særlig, og det er helt greit, og vi har heller ikke vært sammen mer enn 9-10 mnd. 

I dag ordnet jeg meg fri fra jobb så vi kunne i det minste sove inn den dagen, ha det koselig og chill. Tenkte det var en fin liten overraskelse til ham, men da jeg fortalte det til ham så sa han at det var dumt av meg å kaste bort en fridag på det, fordi han har allerede planer med kompisene sine denne dagen, et mini-lan. Det er over en måned til dagen kommer, men jeg synes jo det var veldig dumt at han ikke ville tilbringe med meg, i det minste morgenen sammen. Jeg vet at jeg ikke akkurat kunne forvente noe siden vi ikke har snakka noe særlig om det, men jeg sitter her fortsatt med en sånn vond klump da... Noen råd? 

Anonymkode: c0d4e...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råd? Drit i det!

Ikke alle ser på bursdager likt, og jeg ser på det som helt hårreisende at noen skal ta fri fordi en annen har bursdag - jeg tar da ikke fri på min bursdag?! 

Han hadde jo allerede lagt planer, som kanskje ikke engang har med bursdagen hans å gjøre bare tilfeldig den dagen - du må roe deg ned noen hakk....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Noe så sært, fri fra jobb bare for at noen har bursdag, nei her må du rulle inn, faktisk noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var en koselig gest, men samtidig burde du kanskje heller nevt det for han først slik at du kunne funnet ut av dette. Prat med sjefen din og se om du kan kansellere "ferien" din :)

Anonymkode: 027d0...89f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Hadde blitt lei meg om kjæresten min planla å feire bursdagen sin uten meg. 

Anonymkode: 89953...6bd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt jeg. Hadde blitt lei meg om kjæresten min planla å feire bursdagen sin uten meg. 

En vanlig bursdag? Jeg er som regel på jobb på bursdagene mine, og er vi hjemme, gjør vi sjelden noe ut av det. Runde dager derimot er annerledes.

Anonymkode: f002e...72d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig koselig gjort av deg. Men her kan man ta lærdom, avtal slike ting før dere tar fri feks. 

Anonymkode: ae073...34d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En vanlig bursdag? Jeg er som regel på jobb på bursdagene mine, og er vi hjemme, gjør vi sjelden noe ut av det. Runde dager derimot er annerledes.

Anonymkode: f002e...72d

Liker å gjøre stas på hverandre ved slike anledninger vi 😊

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på folk. Jeg og mannen gjør virkelig ingenting ut av bursdager, ifjor, minte Facebook meg på min egen bursdag i 14-tida, da hadde vi begge glemt hele greia. Ikke utveksler vi gaver, og det meste vi gjør er å gratulere hverandre hvis vi husker det. :)

Heldigvis for oss at vi fant hverandre, jeg hadde blitt sprø hvis mannen skulle styrt og ordnet masse med kake og lys og gaver, og enda værre; - forventet noe slikt av meg! 😮

La det fare, men ta gjerne en prat med ham om forventninger slik at han vet hva han bør stille med på din bursdag for at du ikke skal bli skuffet. ;)

Anonymkode: 262f8...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Stella Rose said:

Noe så sært, fri fra jobb bare for at noen har bursdag, nei her må du rulle inn, faktisk noe av det dummeste jeg har hørt.

Da har du jammen meg ikke hørt mye dumt!

Anonymkode: 38b32...589

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har du jammen meg ikke hørt mye dumt!

Anonymkode: 38b32...589

Jo, det har jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja så tittelen sier litt da.. Er jo først og fremst bare jeg som er en tulling her, men likevel gjør det litt vondt da. 

Han jobber lange perioder i strekk, og så er han hjemme i lange perioder også. På bursdagen hans har han tilfeldigvis fri. Han er ikke typen til å feire noe særlig, og det er helt greit, og vi har heller ikke vært sammen mer enn 9-10 mnd. 

I dag ordnet jeg meg fri fra jobb så vi kunne i det minste sove inn den dagen, ha det koselig og chill. Tenkte det var en fin liten overraskelse til ham, men da jeg fortalte det til ham så sa han at det var dumt av meg å kaste bort en fridag på det, fordi han har allerede planer med kompisene sine denne dagen, et mini-lan. Det er over en måned til dagen kommer, men jeg synes jo det var veldig dumt at han ikke ville tilbringe med meg, i det minste morgenen sammen. Jeg vet at jeg ikke akkurat kunne forvente noe siden vi ikke har snakka noe særlig om det, men jeg sitter her fortsatt med en sånn vond klump da... Noen råd? 

Den følelsen når kontrollerende kvinne finner ut at hun likevel ikke har kontroll over mannen sin... jeeeezeees

Anonymkode: e188e...a91

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en ganske drøy ting å reagere på, TS. Forsåvidt også merkelig å ta seg fri for å feire en vanlig bursdag med en man har møtt i under ett år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begynnelsen av et forhold kjenner man ikke hverandre. Og joda - begynnelsen varer  i 2-3-4 år. Før man forstår den andre bedre er det en god idè å IKKE overraske, eller forvente, eller anta. 

Snakk sammen. Føl litt på stemningen. Spør rett ut. Avtal hva som skal skje. 

Det du beskriver her er klassisk konflikt. Du: "jeg tok fri fra jobb, og han bryr seg ikke". Han: "jeg hadde avtaler, og bryr meg null om bursdag, og nå er hun sur og prøver å gi meg dårlig samvittighet for noe jeg aldri ble spurt om". 

Anonymkode: fcc94...632

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lan er sinnsykt gøy. Han vil nok være med deg, men lan er det ikke overflod av. Ikke tenk på det😊

Anonymkode: ca035...3fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne ikke vite at du hadde planer.

Men jeg synes ideen var romantisk, og det er absolutt normalt for mange kjærester å finne på noe på hverandres bursdager.

Så det er litt rart at han ikke har tenkt å være med deg overhodet den dagen om dette langreiene er bevisst planlagt på selve bursdagen.

Samtidig kan du jo legge godsiden til og spørre om dere kan feire sammen før/etter.

Jeg hadde nok ikke avlyst et arrangement med andre fordi noen planla uten å fortelle meg. 

Anonymkode: 089f3...ace

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette syntes jeg var utrolig hyggelig tenkt av deg! Synd kjæresten hadde andre planer. Hadde blitt skuffet selv, syntes han kunne brukt litt tid på morgenen med deg i alle fall! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, 

Som jeg skrev i HI så vet jeg jo veldig godt at det er jeg som har driti på draget her. Har heller ikke skapt noe trøbbel for ham eller kranglet med ham på dette, jeg sa som det var at "det var jo veldig dumt da. Ja ja" og så har vi ikke diskutert det eller snakket om det etter dette. 

Kan jo se veldig godt at dette er en klassisk kræsj av forventninger og miskommunikasjon (eller mangelen på kommunikasjon da). Er veldig klar over det, og at det er jeg som har driti meg ut. 

Og nei, de lan-greiene er ikke noe fancy, han og kompisene har til vane å gjøre det annenhver uke på en fast ukedag, som tilfeldigvis krasjer med dagen han har bursdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er litt sårt, at dine forventninger til dagen ikke stod i stil med hans. Alikevel har han ikke gjort noe feil. Prøv igjen til neste år og si det heller til han at du ønsker en koselig dag med han selv om bursdagen ikke betyr noe. Jeg elsker å fikse og styre på bursdager og finne en fin gave. Men han jeg nå er kjæreste med misliker bursdager og syns alt sånn er stress. Ikke vil han ha gave eller at det ordnes noe fint. Den var litt tung å svelge. Men presset ikke noe mer på det annet enn at han kunne gi meg beskjed hvis han ville møtes den dagen. Det endte opp med at han innrømmet at det var litt kjipt å være alene på dagen sin og vi dro på en koselig tur i skogen med god mat. Han satte virkelig pris på det. Så neste år blir det gjort på samme måte :)

Anonymkode: f307f...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei lærepenge og ikke minst en avklaring i hvor liye viktig bursdager er for kjærsten. Så forvent heller ikke store greiene når du har bursdag, noen av oss har rett og slett null forhold til voksnes bursdager og lar de fly forbi som en helt vanlig dag.

Anonymkode: d90ce...0e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...