Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne som ble skilt for 3 år siden og sliter nå med økonomien. Barna er hos meg annenhver uke og i disse periodene går det mer penger enn jeg klarer å planlegge, ofte. Dette pga. at de begynner å entre tenårene og alt er blitt mye dyrere. I tillegg har jeg måttet flytte til en dyrere bolig pga skolesituasjonen til barna og den boligen jeg hadde før ble lagt ut til salgs så jeg måtte ut. Akkurat dette med boligutgiftene har jeg nå klart å implementere greit i økonomien, men i startmånedene var det tøft da jeg plutselig måtte møblere en tom, større bolig.

Alt dette har gjort at jeg nå har en gjeld på nesten 55.000,- på MasterCard. Regningen for denne er like oppunder 2000,- i måneden. Etter at alle regninger jeg betalt, sitter jeg igjen med 8000,-, men likevel klarer jeg ikke å få spart for å få ned kredittkortgjelden. Altså vi klarer oss greit i hverdagen, jeg bruker minimalt de ukene jeg ikke har dem, men kunne så gjerne tenkt meg å få vekk dette kortet og heller spare det jeg betaler inn hver måned. Disse 55' gnager meg hver dag og jeg ser nå etter løsning på hvordan bli kvitt lånet. Jeg går ikke ut, bruker ekstremt lite på klær til meg selv og det er helt middelmådige eiendeler/klær jeg kjøper til barna også. Ingen dyre merker eller falske fasader, bare for å understreke det. Men tenåringene spiser nå mye mer enn før og bare matbudsjettet den uken de er hos meg er på ca 1500,-

Er det noen som har tips til hvordan skaffe meg ekstra inntekt? Tidligere kunne man pakke konvolutter hjemme for et nettbutikkfirma for eksempel, men slike jobber finnes ikke lengre. Evt. fortelle hvordan dere selv ble kvitt kredittkortgjeld?

Jeg har en respektert jobb/stilling og ingen ville mistenkt at jeg sliter som jeg gjør.

Anonymkode: 9128d...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli ringevikar i helsevesenet.

Anonymkode: 17d72...5f8

Skrevet

Jobbe overtid de ukene du ikke har barna? 

Sjekke finn småjobber.

Anonymkode: fd3f9...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...