AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Har et lite sår som begynte å blø uten at jeg merket det, og nå har jeg en blodflekk midt på den ene lysegrå sitteputa hvordan får jeg dette bort? Anonymkode: ae29e...7bd
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 (endret) Salmiakkvann, utifra og innover. Vask og vask og vask. Skyll og skyll og skyll (med rent vann). Hvis trekket er avtagbart, er det jo enklere. Men da regner jeg med at du ikke hadde spurt. Edit: salmiakk fordamper fullstendig. Det blir ikke såperester. Men skyll likevel. Endret 31. august 2018 av T-Rex
Duff Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 Kan du ta av trekket? I så fall kan du holde flekken under springen og la kaldt vann renne på til den løser seg opp evt bruke en klut. Uansett er kaldt vann det beste mot blod. 1
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 (endret) 2 minutter siden, emilie123 said: Kaldt vann, vask mange ganger. Ok da, KALDT salmiakkvann. Salmiakken løser opp blodet effektivt. Jeg fikk rådet på apotek, for 35 år siden. Endret 31. august 2018 av T-Rex
Punhunter Skrevet 31. august 2018 #7 Skrevet 31. august 2018 (endret) Jeg bruker en flekkfjerningsspray (en hvit og grønn flaske) som man får kjøpt på møbelforretning, har tatt alt fra størkna sjokoladeflekker til uspesifisert flekker fra min sofa, som også er lysegrå. Ville vært forsiktig med å bruke salmiakk og slike sterke midler som nevnt av andre, du kan risikere å bleke/ødelegge stoffet. Endret 31. august 2018 av Punhunter
T-Rex Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 Just now, Punhunter said: Jeg bruker en flekkfjerningsspray som man får kjøpt på møbelforretning, har tatt alt fra størkna sjokoladeflekker til uspesifisert flekker fra min sofa, som også er lysegrå. Ville vært forsiktig med å bruke salmiakk og slike sterke midler som nevnt av andre, du kan risikere å bleke/ødelegge stoffet. Jeg ser den. Greit å prøve med rent vann først, men erfaringsvis holder ikke det.
Minya Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 Spytt. Blod fjernes overraskende lett med spytt. Du kan vaske bort spyttet etterpå med vanlig såpe og vann.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 Jeg blør gjentatte ganger gjennom når jeg har mensen og sofaen får derfor ofte flekker. Men de bli aldri værende, for jeg har funnet noe som fjerner flekken fullstendig. Ta vann i en spruteflaske og sprut på flekken til den er helt våt. Så dekker du flekken helt til med bakepulver og venter til det er blitt helt tørt (det kan ta en stund, så har tålmodighet). Når det er tørt støvsuger du bakepulveret og vips, så er flekken borte. Funker hver gang her Anonymkode: b3a4e...70e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blør gjentatte ganger gjennom når jeg har mensen og sofaen får derfor ofte flekker. Men de bli aldri værende, for jeg har funnet noe som fjerner flekken fullstendig. Ta vann i en spruteflaske og sprut på flekken til den er helt våt. Så dekker du flekken helt til med bakepulver og venter til det er blitt helt tørt (det kan ta en stund, så har tålmodighet). Når det er tørt støvsuger du bakepulveret og vips, så er flekken borte. Funker hver gang her Anonymkode: b3a4e...70e Rettelse: Mel, ikke bakepulver. Gikk litt for fort her! Anonymkode: b3a4e...70e 1
Million Skrevet 31. august 2018 #12 Skrevet 31. august 2018 (endret) Bestiller sofa-rens av en som kan det. Poenget er at flekken må suges OPP og UT av stoffet, ikke gnis lengre nedi og utover ved å spraye på masse rart og gni med klut. Det funker ikke! Jeg har en lysgrå lenestol i stua. Da den var helt splitter ny, kun 2 mnd gammel, hadde jeg en venninne på besøk som hadde mensen... hun satt i stolen, og merket ikke at hun blødde igjennom bindet og buksen. Det ble en fem-krone stor blodflekk midt i setet på den lyse stolen. Jeg googlet litt, og fant frem til en råflink møbelrense-fyr i Lørenskog-traktene (utenfor Oslo). Jeg bor i Oslo, men det var null problem for han å pakke ned bøtteballetten og maskinen sin og komme til meg. Han kjørte hit, drasset det tunge utstyret opp tre etasjer og gikk løs på blodflekken med dødsforakt. Sprayet den med et middel som løser opp enzymene i blod, og så sugde han det opp med en kraftig maskin som dyttet vann nedi og så sugde det + spraymiddelet opp igjen og ned i maskinen. Blodflekken ble bokstavelig talt sugd vekk, stoffet kjemisk reint! For alt dette skulle han bare ha 500,- kr. En god deal for meg. Stolen til 7000,- kr ble ikke ødelagt av blod likevel, og den er så god som ny. Kan gi deg navnet på fyren om du bor i nærheten på østlandet. Hvis ikke, finner du sannsynligvis noen tilsvarende som yter samme type tjeneste i ditt distrikt også, skulle jeg tro, om du bor i nærheten av noen by? Endret 31. august 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #13 Skrevet 31. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har et lite sår som begynte å blø uten at jeg merket det, og nå har jeg en blodflekk midt på den ene lysegrå sitteputa hvordan får jeg dette bort? Anonymkode: ae29e...7bd Dynk resten av sofaen i blod, slik at hele sofaen får den nye fargen. Anonymkode: 6a597...2a0 1
ajarRun Skrevet 31. august 2018 #14 Skrevet 31. august 2018 Bruk seterens til bilseter. Fjernet blod bra fra bilsetene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå