AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Jeg er 20 år, og har egentlig aldri vært preget av press om hvordan kroppen skal se ut. Jeg har sånn ca vært fornøyd med hvordan jeg har sett ut, bortsett fra at jeg også har hatt en periode i puberteten hvor alt var flaut og alle forandringene som skjedde med kroppen skulle ties ihjel. Hadde også en liten periode der jeg ville gå ned i vekt og trente litt ekstra. Dette gikk over. Jeg har aldri følt på dette voldsomme presset det snakkes så mye om. Jeg er generelt lite aktiv på sosiale medier. Bruker messenger og sender et par snapper til noen venninner. Thats it. Jeg tror personlig at jeg egentlig aldri har interresert meg særlig for mote, skjønnhetsidealer, kropp, kosmetiske operasjoner osv. Jeg synes det er så overfladisk at jeg dropper å lese halvparten. Jeg kunne ikke brydd med mindre om jeg ser ei jente på Instagram som er vakker. Da tenker jeg, "oi, hun var pen." Også går jeg videre. Jeg er generelt lite oppdatert, vet som regel ikke hvordan de nye funksjonene på sosiale medier fungerer før jeg får det forklart og jeg ser lite YouTube, sammenligner meg svært sjeldent med andres kropper (med mindre ei venninne av meg har fått former og store pupper, og jeg vil være som henne fordi jeg er glad i henne). Jeg føler at jeg følger så lite med i dette her. Jeg velger det bevisst vekk. Ikke fordi jeg tror jeg hadde blitt så veldig påvirket, men rett og slett så synes jeg det er dørgende kjedelig! Synes det er skikkelig meningsløst hele dette kroppshysteriet. Forferdelig overfladisk. Jeg lurer på om det er flere her som er på min alder som ikke gidder å lese om "hvordan få finere rumpe?", ei heller føler noe press på å forandre den? Jeg lurer på om det er jeg som er unormal- som bare overhodet ikke interreserer meg for dette her, som synes det er fullstendig kjedelig og bortkastet tid å lese om hvordan andre forandrer på kroppen sin. Det er så trist at samfunnet har blitt sånn... 😰 Har man selv skyld i at man blir påvirket? Jeg bare spør, dømmer ingen. Noen mener at det er umulig å ikke bli eksponert for det siden det ligger overalt, andre igjen mener at man selv har et ansvar for å ikke gå inn på slike ting om man vet at man et lett påvirkelig, at man ikke kan legge skylda over på sosiale medier. Jeg vet ikke. Synes bare det er uendelig trist at samfunnet har blitt slik det har blitt. Dere har min medfølelse dere som har havnet inn i dette og ikke føler dere gode nok. Jeg er helt sikker på at du er fin, pen og vakker nok. Du er deg selv, og det bør du være stolt av❤️ Anonymkode: cdf70...0a4 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Jeg er som deg. Aldri brydd meg selv om jeg er lettere overvektig. Har gått både ned og opp i kg mye pga graviditet kg som sitter igjen. Når alle mine venner klagde på hvor stygge og feite de var så var jeg dem første som sa i fra og kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Sånn er det nå å. Orker ikke å høre på mennesker som trykker seg selv ned. Jeg er oppvokst i et hjem der kropp aldri blei nevnt og det var null fokus på kropp, mat og dietter. Ingen voksne rundt meg som pratet om kropp. Å det syns jeg er så deilig. Jeg kler meg i det jeg vil og trives veldig bra med meg selv Anonymkode: 1e0ce...06b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 Jeg er godt voksen men brydde meg heller ikke om å ville se annerledes ut da jeg var 20. Og bryr meg fremdeles ikke. Fint innlegg. Anonymkode: 038a4...e58 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 Jeg tør nesten ikke si høyt at jeg ikke kjenner på kroppspress eller at jeg faktisk er fornøyd med hvordan jeg ser ut. Føler det har blitt "normalt" å være misfornøyd og å ville endre på kroppen, så jeg føler meg unormal og annerledes som ikke kjenner på denne trangen til å være "perfekt". Alt dette fokuset på fast rumpe, flat mage, store pupper og fillers i leppene - jeg blir helt oppgitt over hele greia, og synes det er synd hvordan det har blitt.. Anonymkode: 7a3ab...555 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 Jeg kunne skrevet dette hovedinnlegget selv. Er så enig. Når jeg ser bilder av pene mennesker så tenker jeg "å så pen". Og thats it. De har jo ingenting med meg og mitt utseende å gjøre. De fleste venninnene mine har også sunne selvbilder, så det at vi skal være en generasjon av angstfylte, usikre, lettpåvirkelige kroppsnarsissister stemmer ikke med min virkelighet. Anonymkode: 5f08c...6d8 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 Jeg har aldri vært fornøyd med meg selv, MEN jeg har aldri lagt noe vekt på å gjøre så mye med meg selv heller. Jeg er den jeg er på godt og vondt. Slank ja, men litt slapp i fisken. Spisst ansikt, tørt hår, slapp og flat rumpe, små pupper, store føtter, osv. Bruker bare mascara som sminke. Vanlige gode comfy hverdagslige klær fra Vero Moda, uten å fremheve stort. Men folk liker meg som jeg er, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre mener. Ser pene jenter hver dag, men bryr meg ikke om de er penere enn meg. "Hun var pen" og så går livet videre ja. Er 30 år gammel. Anonymkode: a3081...f79
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #7 Skrevet 31. august 2018 Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Skulle ønske noen små detaljer ved kroppen var litt annerledes, men jeg føler ikke på det voldsomme presset om å se bra ut som andre tydeligvis gjør. Jeg er heller ikke opptatt av sminke eller sosiale medier. Følger med for å se hva som skjer, men jeg gidder ikke følge kontoer av pene folk jeg ikke kjenner. Ser ikke helt poenget med å oppsøke presset på en måte. Tror jeg hadde blitt mer påvirket hvis jeg hadde fått det mer i trynet hver dag. Skal sies at jeg kommer fra en venninnegjeng der fillers og silikon ses på som idiotisk, så jeg har aldri vært så mye i nærheten av folk som er veldig utseendefiksert. Anonymkode: 3a9f1...eb2 1
ajarRun Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 Tipper du er enten pen eller intelligent. Post et bilde og en analyse av Sarte og Simone De Beuvioars forhold så kan jeg svare definitivt hvilket. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 Noen er bare mer mottagelig for ting enn andre noen jeg kjenner vet ikke hvordan det er å være deprimert, selv om deres livsstil fort kunne ført til det hos andre. Broren min er slik, han elsker mørketiden , og hater sommeren pga sol og varme. Han sitter inne på sitt mørke rom så ofte han kan, og tar på seg så mange nattevakter som mulig året rundt. Vinteren er hans beste tid fordi det er mørkt. Kostholdet er heller ikke mye å skryte av, men han finnes ikke deprimert. Jeg derimot, må kjempe litt mer når mørketiden kommer snikende. Og være svært påpasselig med kosthold. En annen bekjetnaner heller ikke hvordan det er å være deprimert, og hun viser derfor svært lite forståelse når jeg sliter. Ikke det at hun blir ufin og nedlatende, men når man ikke har opplevd noe selv så er det vanskelig å forstå den som sliter. En kompis som studerer psykologi skjønner seg heller ikke på depresjon. Han sier bare "det må være så enormt tunkt. Tenk å ikke komme seg ut av senga". Selv tiltrekker jeg meg ikke dårlige menn, slik som det virker som majoriteten av kg-kvinnene gjør. Har vært vitne til NOEN irl og, og jeg skjønner ikke hvordan de klarer det. Det må rett og slett være noe med deres væremåte og personlighet som tiltrekker seg drama. Anonymkode: 49d58...957
magikeren Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 Det er som regel et symptom på andre problemer. Som alt annet
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 Fint å lese! Når jeg leser nyhetene hender det ofte at jeg er glad jeg jobber med ungdom selv. Hvis ikke hadde jeg trodd dere var klingærne hele gjengen, og hadde nokså forferdelige liv 🙂 Klart det stemmer at noen sliter, men det er faktisk ikke sånn at hele generasjonen sitter og er en gjeng nervøse vrak som enten tilbringer all ledig tid med å ta selfier, eller pugge til en prøve. Anonymkode: d1f2a...910 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #12 Skrevet 31. august 2018 17 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Tipper du er enten pen eller intelligent. Post et bilde og en analyse av Sarte og Simone De Beuvioars forhold så kan jeg svare definitivt hvilket. Tull!!! På gruppenivå er det slik at intelligente mennesker er penere! Bare duster som er grepet av stereotypier som tror annet. Tenk Natalie Portman (pen og smart) og moren til Honey Booboo (stygg og dum) heller. Anonymkode: 8270a...ff6 1
ajarRun Skrevet 31. august 2018 #13 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull!!! På gruppenivå er det slik at intelligente mennesker er penere! Bare duster som er grepet av stereotypier som tror annet. Tenk Natalie Portman (pen og smart) og moren til Honey Booboo (stygg og dum) heller. Anonymkode: 8270a...ff6 Ingenting av det du sier motsier meg. Tviler på at TS slo gjennom med en underholdende film med pedofile undertoner når hun vsr tolv. Det betyr ikke at det er umulig.
Wonders Skrevet 31. august 2018 #14 Skrevet 31. august 2018 (endret) Enig med deg, Ts. Bryr meg null. Frisk skal man være, men det har ikke så mye med vekt å gjøre så lenge man ikke er helt på ytterkanten. Jeg vokste opp i et åpent og avslappet hjem. Var mye i svømmehaller osv, og det var aldri noe snålt å se. Bare kropper. Alle som lever har en. Det var det liksom. Kjenner jeg synes det er lett og godt å vite at denne vissheten om kropp skal deles med barna våre. Når man har det slikt hjemme fra starten vet jeg det er lettere å like seg selv. Være snill mot seg selv. Eldste barnet vårt på 4 år er imponert over mitt magehus. At det har vært to babyer inni der. Må si jeg deler den oppfatningen. Endret 31. august 2018 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #15 Skrevet 31. august 2018 Veldig enig i innlegget ditt. Jeg er som deg, synes instragram/blogger med pene random jenter er helt uinteressant. Jeg er fornøyd med meg selv, og jeg blir sliten av folk som konstant klager over eget utseende. Føler meg også nesten litt rar og annerledes som faktisk er fornøyd med hvordan jeg ser ut, siden det virker som et "tabu" å synes. Anonymkode: d89e0...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Skulle ønske noen små detaljer ved kroppen var litt annerledes, men jeg føler ikke på det voldsomme presset om å se bra ut som andre tydeligvis gjør. Jeg er heller ikke opptatt av sminke eller sosiale medier. Følger med for å se hva som skjer, men jeg gidder ikke følge kontoer av pene folk jeg ikke kjenner. Ser ikke helt poenget med å oppsøke presset på en måte. Tror jeg hadde blitt mer påvirket hvis jeg hadde fått det mer i trynet hver dag. Skal sies at jeg kommer fra en venninnegjeng der fillers og silikon ses på som idiotisk, så jeg har aldri vært så mye i nærheten av folk som er veldig utseendefiksert. Anonymkode: 3a9f1...eb2 TS her. Godt å se at jeg ikke blir kritisert for å være dømmende, for det var ikke min intensjon. Men er helt enig med deg, veldig gode poenger. Skulle ønske man kunne prente inn i ungdom at "DET VIKTIGSTE ER AT DU ER FRISK OG AT KROPPEN DIN FUNGERER SOM DEN SKAL" Anonymkode: cdf70...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Fint å lese! Når jeg leser nyhetene hender det ofte at jeg er glad jeg jobber med ungdom selv. Hvis ikke hadde jeg trodd dere var klingærne hele gjengen, og hadde nokså forferdelige liv 🙂 Klart det stemmer at noen sliter, men det er faktisk ikke sånn at hele generasjonen sitter og er en gjeng nervøse vrak som enten tilbringer all ledig tid med å ta selfier, eller pugge til en prøve. Anonymkode: d1f2a...910 Det finnes mange måter å slite på som ikke bare er kroppspress. Traumer, mobbing, dysfunksjonelle familie, arvelig sårbarhet for psykiske lidelser, sykdom og dødsfall. Anonymkode: cdf70...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 14 timer siden, Wonders skrev: Enig med deg, Ts. Bryr meg null. Frisk skal man være, men det har ikke så mye med vekt å gjøre så lenge man ikke er helt på ytterkanten. Jeg vokste opp i et åpent og avslappet hjem. Var mye i svømmehaller osv, og det var aldri noe snålt å se. Bare kropper. Alle som lever har en. Det var det liksom. Kjenner jeg synes det er lett og godt å vite at denne vissheten om kropp skal deles med barna våre. Når man har det slikt hjemme fra starten vet jeg det er lettere å like seg selv. Være snill mot seg selv. Eldste barnet vårt på 4 år er imponert over mitt magehus. At det har vært to babyer inni der. Må si jeg deler den oppfatningen. Fantastisk å høre!! Her har jeg har fra søstera mi da hun var 8 år at hun hadde for store lår ifølge henne selv. Og vi er også avslappet rundt hvordan kroppen ser ut, med mat og vekt. Dette kommer ikke fra oss... men trist det er det så absolutt Anonymkode: cdf70...0a4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig i innlegget ditt. Jeg er som deg, synes instragram/blogger med pene random jenter er helt uinteressant. Jeg er fornøyd med meg selv, og jeg blir sliten av folk som konstant klager over eget utseende. Føler meg også nesten litt rar og annerledes som faktisk er fornøyd med hvordan jeg ser ut, siden det virker som et "tabu" å synes. Anonymkode: d89e0...f4c Enig! Anonymkode: cdf70...0a4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 15 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Tipper du er enten pen eller intelligent. Post et bilde og en analyse av Sarte og Simone De Beuvioars forhold så kan jeg svare definitivt hvilket. Jeg er nok en helt vanlig person, og det er helt greit. Ts Anonymkode: cdf70...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå