AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Hei. I dag fjernet jeg 3 føflekker på ryggen etter henvisning fra min fastlege. Timen startet med at hun hilste på meg, også skulle jeg fortelle hvor jeg hadde føflekker, for å få de fjernet. Jeg fikk vist en ved hodebunnen men jeg måtte grave selv etter de 2 andre, og hun var liksom så sur i uttrykket og stemmen. Altså det er ikke såå lett å finne føflekker i sitt eget hodebunn. Så prøvde jeg å kjenne etter de på ryggen for å vise, selv uten speil når jeg sa først at jeg ville fjerne alle utstikkene. Hun tok frem tlf og ringte til en annen kollega; "Hei du må nesten komme hit å velge hvem som skal fjernes, hun har jo haugevis hun vil fjerne" mens hun vrengte på øynene. Hun vrengte flere ganger på øynene, bare jeg husker ikke alt hun sa. Jeg tenker å klage, men hvordan finner jeg ut hvem det var? Det var en kvinnelig lege men det var en mann som fjernet og navnet hans står i papiret fra henvisninga. Jeg fikk angstanfall og det endte opp med å fjerne 3 føflekker istedenfor flere for jeg turte nesten ikke å si noe mer. Jeg er 20 år og følte meg ikke bra behandlet i det hele tatt. Jeg la meg på et brett som jeg skulle ligge på i mens de fjernet føflekker, og da sa hun "ja du må lengre opp" med veldig frekk tone.. hun sa til meg hvordan jeg skulle behandleområdene som var sydd, jeg svarte ikke. Så gjentok hun igjen etterpå på en enda frekkere og høyere metode. Hun spurte hva fastlegen min het, og jeg sa at jeg ikke husker helt men trodde etternavnet var ****, og hun vrengte med øynene da også... hallo jeg har hatt fastlegen min 1 gang pga ny by.. hun dama ødela dagen min.. lurer på hvem jeg kan klage til? Eller er det dumt å klage for dette? Hun var ordentlig spydig, og han andre legen brydde seg ikke.. Anonymkode: be700...b12 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Jo også sa jeg at jeg kan klippe i håret på de områdene jeg har føflekker i hodebunn (som hadde blitt 2 steder pga 1 var synlig men ikke de 2 andre), så svarte hun "det er ikke noe vits å barbere av seg all håret pga føflekker", så sa hun etterpå til mannelegen at jeg hadde 3-4 på hver side når jeg sa 3 i hodebunnen først, med sånne stygge uttrykk Anonymkode: be700...b12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 Timen var kl 8 i dag på morgen, var ferdig halv 9 - kvart på 9. Men det er så sårende å bli behandlet slik av en lege. Jeg håper det bare var mot meg. Anonymkode: be700...b12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 Jeg synes ikke det er rart at du "bare" fikk fjernet 3 føflekker på 30-45 min. De færreste legetimer varer i timesvis, så du kan sikkert sette opp en ny time for å fjerne flere. Skulle du fjerne "haugesvis" så hadde ikke legen hatt tid til det på en og samme tid uansett. Anonymkode: e3844...707 19
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 Dersom du skal klage, må du vel klage til legekontoret du fikk behandlingen ved. Da forklarer du situasjonen og opplevelsen du hadde med dette mennesket, så blir det opp til dem selv å finne rette vedkommende og ta det opp med henne. I en slik situasjon øvrig er det helt innenfor å bestemt, men saklig spørre vedkommende om hvorfor h*n himler med øynene når du snakker, og opplyse dem om at dette er svært uhøflig. Spiller ingen rolle for problemstillingen egentlig, men er du sikker på at hun var lege? Synes det høres merkelig ut at en lege skal se på deg først, for så å tilkalle legen som skal utføre inngrepet. Anonymkode: b0d83...5a9 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er rart at du "bare" fikk fjernet 3 føflekker på 30-45 min. De færreste legetimer varer i timesvis, så du kan sikkert sette opp en ny time for å fjerne flere. Skulle du fjerne "haugesvis" så hadde ikke legen hatt tid til det på en og samme tid uansett. Anonymkode: e3844...707 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du skal klage, må du vel klage til legekontoret du fikk behandlingen ved. Da forklarer du situasjonen og opplevelsen du hadde med dette mennesket, så blir det opp til dem selv å finne rette vedkommende og ta det opp med henne. I en slik situasjon øvrig er det helt innenfor å bestemt, men saklig spørre vedkommende om hvorfor h*n himler med øynene når du snakker, og opplyse dem om at dette er svært uhøflig. Spiller ingen rolle for problemstillingen egentlig, men er du sikker på at hun var lege? Synes det høres merkelig ut at en lege skal se på deg først, for så å tilkalle legen som skal utføre inngrepet. Anonymkode: b0d83...5a9 Er ikke helt sikker på om det var lege men hun hadde på seg lege uniform. Hun var tilstede for å trykke noe på føflekkene før og etter inngrepet, så de var 2 stk fra hun tok den telefonen.. det var telefon til legen jeg hadde time hos Anonymkode: be700...b12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #7 Skrevet 31. august 2018 Hvis du vil klage, så skal vel det rettes til fylkeslegen? Anonymkode: e9e08...e8c 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 Helt ærlig så høres du ut som en sutrete pasient også. Anonymkode: fc235...8ad 35
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil klage, så skal vel det rettes til fylkeslegen? Anonymkode: e9e08...e8c Skal man klage til fylkeslegen som første instans når noen har vært litt frekk/ufin eller hadde en dårlig dag? Det er som å ringe politiet når naboen klipper gresset en søndag, fremfor å først forsøke å snakke med naboen. Skyte spurv med kanoner, kalles det. Anonymkode: b0d83...5a9 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så høres du ut som en sutrete pasient også. Anonymkode: fc235...8ad Jeg sa nesten ikke et ord annet en hei, og navnet mitt mens jeg smilte. Stemningen ble dårlig ganske fort.. syntes ikke leger skal behandle folk sånn men det er jo min mening.. Anonymkode: be700...b12 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa nesten ikke et ord annet en hei, og navnet mitt mens jeg smilte. Stemningen ble dårlig ganske fort.. syntes ikke leger skal behandle folk sånn men det er jo min mening.. Anonymkode: be700...b12 Nei, ideelt sett skal ikke noen behandle andre mennesker slik, uansett yrke. Slike mennesker finnes dessverre over alt, men man kjenner ekstra på det når man er i en litt sårbar situasjon, som man gjerne er i møte med helsevesenet. Helsepersonell kan også ha en dårlig dag eller ufyselig grunnpersonlighet, men jeg mener som ansatt i helsevesenet selv, at man må ha såpass selvkontroll i møte med pasienter at man klarer å fremstå som empatisk og vennlig uansett hvordan det kjennes ut på innsiden av en selv den dagen. Anonymkode: b0d83...5a9 5
SoWhat? Skrevet 31. august 2018 #12 Skrevet 31. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så høres du ut som en sutrete pasient også. Anonymkode: fc235...8ad Så du syns det? Ingen leger skal sitte og himle med øynene og være spydige. Sånn oppførsel er uakseptabel. Lurer på om det er fylkeslegen klage skal sendes til. Nå kunne dette vært en engsngsforeteelese fra legen, men det er uansett ikke greit å møte pasienter sånn. Det kan også være at hun er like ekkel med andre. Greit å gi beskjed, og det er jo mulig også at andre har gjort før. Kjip opplevelse Ts! 18
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #13 Skrevet 31. august 2018 46 minutter siden, SoWhat? said: Så du syns det? Ingen leger skal sitte og himle med øynene og være spydige. Sånn oppførsel er uakseptabel. Lurer på om det er fylkeslegen klage skal sendes til. Nå kunne dette vært en engsngsforeteelese fra legen, men det er uansett ikke greit å møte pasienter sånn. Det kan også være at hun er like ekkel med andre. Greit å gi beskjed, og det er jo mulig også at andre har gjort før. Kjip opplevelse Ts! Og hva tror du fylkeslegen gjør med det da? Sender vedkommende en melding hvor det står "Ikke vær så sur da. Ellers får du sparken, kanskje". Lol nei. De gir beng i slike bagateller. Anonymkode: e3844...707 7
SoWhat? Skrevet 31. august 2018 #14 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva tror du fylkeslegen gjør med det da? Sender vedkommende en melding hvor det står "Ikke vær så sur da. Ellers får du sparken, kanskje". Lol nei. De gir beng i slike bagateller. Anonymkode: e3844...707 Tror nok h*n videreformidler klager. Hva om flere har klaget? Det handler ikke om å være sur. Det handler om å behandle pasienter med respekt. Det er en selvfølge. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #15 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal man klage til fylkeslegen som første instans når noen har vært litt frekk/ufin eller hadde en dårlig dag? Det er som å ringe politiet når naboen klipper gresset en søndag, fremfor å først forsøke å snakke med naboen. Skyte spurv med kanoner, kalles det. Anonymkode: b0d83...5a9 Jekk deg ned noen hakk, du ser spørsmålstegnet, gjør du ikke? Anonymkode: e9e08...e8c 3
emilie123 Skrevet 31. august 2018 #16 Skrevet 31. august 2018 (endret) Tror det kan være lurt å snakke med de på legekontoret. Forklar situasjonen. Hvis du ikke vil det så kan du kontakte pasientombudet , de kan gi deg råd hva du bør gjøre. De hjelper deg også med å skrive klage . Selv ville jeg ikke klaget på dette. Har selv klaget på legevakten da jeg ble avvist en gang, da jeg omsider kom meg på sykehus så hadde jeg en sprukken blindtarm. Endret 31. august 2018 av emilie123 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #17 Skrevet 31. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jekk deg ned noen hakk, du ser spørsmålstegnet, gjør du ikke? Anonymkode: e9e08...e8c 😂 😂 Takk, jeg skal jekke meg ned noen hakk. Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor man tenker at fylkeslegen er rette instans for noe som tross alt er relativt bagatellmessig, om enn ubehagelig. Jeg tenker at arbeidsplassen denne legen/helsearbeideren arbeider ved er den mest nærliggende å sende en klage til. Jeg har også opplevd en helt ufyselig og frekk lege da min sønn var til konsultasjon ved en sykehusinnleggelse. Jeg klaget ikke (tenkte riktignok i mitt stille sinn «for en p***»), men hadde jeg klaget, så ville jeg rettet klagen til den aktuelle avdelingen ved sykehuset, ikke til fylkeslegen. Fylkeslegen har nok mer enn nok alvorligere saker å bruke tid på. https://www.fylkesmannen.no/nb/Nyheter/2016/11/Hvordan-klage-pa-helse--og-omsorgstjenester/ Anonymkode: b0d83...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #18 Skrevet 31. august 2018 Ut i fra det du skriver så høresdu ut som om du er i overkant var på andre mennesker og i overkant følsom. Forøvrig så var hun ikke en lege, men en sykepleier eller annet helsepersonell som klargjorde deg for operasjon. Legen på papirene dine er antageligvis sjefen hennes. Anonymkode: 8f2a1...7cb 11
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #19 Skrevet 31. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så høres du ut som en sutrete pasient også. Anonymkode: fc235...8ad Enig. Klart leger som alle andre bør oppføre seg ordentlig og greit, men det som klages på her er "frekk" tone og rulling med øynene. Tviler sterkt på at legen har drevet og gjort grimaser og rullet med øynene. Mistenker trolling. De fleste relativt oppegående mennesker på 20 år med barn klarer å skille mellom leger og sykepleiere. De har dessuten som oftest annet å gjøre enn å skrive detaljerte sutreinnlegg om folk som har snakket i frekk tone og sett stygt på dem. Anonymkode: 83e2d...86d 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #20 Skrevet 31. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Klart leger som alle andre bør oppføre seg ordentlig og greit, men det som klages på her er "frekk" tone og rulling med øynene. Tviler sterkt på at legen har drevet og gjort grimaser og rullet med øynene. Mistenker trolling. De fleste relativt oppegående mennesker på 20 år med barn klarer å skille mellom leger og sykepleiere. De har dessuten som oftest annet å gjøre enn å skrive detaljerte sutreinnlegg om folk som har snakket i frekk tone og sett stygt på dem. Anonymkode: 83e2d...86d Er du sykepleieren TS var i kontakt med? Anonymkode: f5b90...46c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå