AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Hvordan påvirket det barna? Det er snakk om to barn under fem år og de skal bo hos pappaen sin men behandlingen kan ta 6-12 mnd, men jeg skal få se barna. Behandlingsstedet er også en time unna men jeg regner med at jeg får helgepermisjon innimellom. Har ikke fått all informasjonen enda, det er også frivillig, jeg som har oppsøkt hjelp da det ikke fungerer å gå til psykriater lenger. Ei ieg kjenner har fire barn, gift med faren, yngste barnet var fire år da hun ble lagt inn en mnd og dette er to år siden. Minste barnet hennes har fortsatt enormt stor separasjonsangst. Jeg er veldig redd for hvordan dette kan påvirke barna mine men jeg må ha hjelp for å klare å mestre livet og fremfor alt, mestre å være mor. Anonymkode: d9bb7...ac4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg ville nok kontaktet behandlingssted og hørt om de tilbyr samtale for familien med barn - med barnepsykolog eller et team tilstede. Det viktigste er jo at du får hjelp, men også at barna får en så ærlig som mulig forklaring og oppfølging tilpasset deres nivå. Så alvorlig sykdom som du skisserer her vil selvsagt påvirke barn sterkt, men med stabil familiesituasjon rundt og hverdagsrutiner så får de det jo langt bedre. Det ville skadet langt mer å ikke få tilstrekkelig hjelp. Men jeg går utfra at barnehage er koplet på her? Og at dere kan få noe støtte fra helseapparat som kan veilede? Anonymkode: 6e3df...e68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå