Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble kjent når vi var i tenårene. Han og en annen var på besøk, men det er mange år siden. Nå spør han meg på sms om jeg blir hjemme i hele høst. Vi har hatt en del kontakt på grunn av en felles venninne som sliter, ikke for å sladre, men fordi vi bryr oss om henne. 

Hva skal jeg svare? Tenkte skrive at jeg mest sannsynlig blir hjemme og om han tenker på å komme til byen, men at jeg har en liten ett-roms med alkove og ikke stort med plass. Da må han ta sofaen. En natt eller to går bra, men det kommer an på når. 

Føler ikke noe for å ha en fra ungdomstiden som jeg egentlig ikke kjenner på besøk. Han er en eks av søsteren min, men de var ikke lenge sammen. Likevel kan hun reagere. Hun har ikke plass for tiden, ikke mer enn en natt eller to. Skal jeg spørre henne før jeg svarer? Hva skal jeg si til hans spørsmål? Ligger det i kortene at han har lyst å komme på besøk? Det vil også inkludere min søster. Han ber alltid å hilse til henne. 

Anonymkode: 81f4a...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vet at du ikke egentlig vil ha besøk der du bor, så sier du at du foretrekker å treffes ute på nøytral grunn. Det er hyggelig det også og helt uten forpliktelser. Det kan fort bli altfor nært å ha folk på overnatting og vanskelig å be dem om å gå når en trenger tid for seg selv. Gjør det du føler for, ts. Ikke ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: c4ff4...010

• Liker 1
Skrevet

Nå kan det hende at han bare ønsker å ta en kopp med kaffe med deg da TS :) 

Jeg hadde svart at ja, jeg er hjemme. Si ifra om du vil ta en kaffe en dag. Da åpner du for å treffes, men du inviterer han ikke hjem til deg.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du vet at du ikke egentlig vil ha besøk der du bor, så sier du at du foretrekker å treffes ute på nøytral grunn. Det er hyggelig det også og helt uten forpliktelser. Det kan fort bli altfor nært å ha folk på overnatting og vanskelig å be dem om å gå når en trenger tid for seg selv. Gjør det du føler for, ts. Ikke ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: c4ff4...010

4 minutter siden, Sirah said:

Nå kan det hende at han bare ønsker å ta en kopp med kaffe med deg da TS :) 

Jeg hadde svart at ja, jeg er hjemme. Si ifra om du vil ta en kaffe en dag. Da åpner du for å treffes, men du inviterer han ikke hjem til deg.

Takk for svar. Det tenkte jeg ikke på, fikk litt panikk når jeg leste meldingen hans. :)

Ts

Skrevet

Om du har lyst til å ha besøk av han eller ikke, må jo nesten du kjenne på, vi kan jo ikke sitte her å bestemme hva du føler.. :) men har du lyst til å ha besøk av han, kan du jo bare spørre hva søsteren din tenker, så har du i alle fall snakket med henne på forhånd, så slipper hun å få greie på det en annen plass, å skape sine egne tanker :)

Anonymkode: e4c52...38b

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det tenkte jeg ikke på, fikk litt panikk når jeg leste meldingen hans. :)

Ts

Ser den :) Hadde svart noe slikt for da åpner du for et møte, men uten å invitere han på besøk :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...