AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Katten vår fikk en kattunge i begynnelsen av juli. Den er altså snart 2 mnd og er veldig aktiv nå. MEN, hun vil verken spise vanlig kattungemat eller gå på kattedo. Mor spiser selvfølgeig kattemat, men går på do ute, så ungen har liksom ingen å herme etter når det gjelder dogåingen. Hun har ikke brukt den kattedoen en eneste gang, og det fungerer ikke uansett hva vi gjør. Så hun driter og tisser bak tv-en isteden..... hvordan få henne til å skjønne doen? La begge to bo kun inne på vaskerommet inntil hun forstår at hun skal tisse og bæsje der? Der står doen, og det er katteluke der, slik at mor kommer seg ut. Vet ikke hva vi skal gjøre. Kan ikke la henne vokse opp og tro hun kan gjøre fra seg hvor hun vil inne i huset :/ Får jo heller ikke gitt bort en kattunge som aldri blir husren. Anonymkode: 6a6f4...aca
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Sett kassa bak tv`en noen uker og se hva som skjer da? Anonymkode: 1254d...9ac 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett kassa bak tv`en noen uker og se hva som skjer da? Anonymkode: 1254d...9ac Kanskje det går an..blir jo upraktisk når tven blir stående midt på gulvet men. Hvis det funker er det jo verdt det. Takk for tips! Anonymkode: 6a6f4...aca 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 Sett tv-n der doen står. Pus vil vel bare ha underholdning til arbeidet eller trives med varmen fra tvapparatet? Anonymkode: 59144...b1b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det går an..blir jo upraktisk når tven blir stående midt på gulvet men. Hvis det funker er det jo verdt det. Takk for tips! Anonymkode: 6a6f4...aca Jeg hadde også prøvd å sette katyefoen der inntil videre. I tillegg hadde jeg plassert katten i doen jevnlig utover dagen når du tror den må på do, bare så den skjønner at det er der den skal gå. Det fungerte her i alle fall, jeg plasserte kattungen i doen, helt frem til den gikk på do der gjentatte ganger, så den koblet tegningen Anonymkode: 0286d...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 Putter dere all avføring opp i doen? Og tørk opp tiss med papir og putt det oppi doen også. Om mor ikke har vist kattungen dette så er det dere som må putte avføring i doen for å vise. Anonymkode: 731d0...eec
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #7 Skrevet 31. august 2018 Har stengt for TV-benken nå så kattungen kommer seg ikke bak dit nå:p så har vi satt kattedoen like ved, sånn st når vi ser hun prøver å gå bak dit så setter vi henne i kattesanden;) håper virkelig det funker.. Anonymkode: 6a6f4...aca
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 Hun høres utrygg ut, hun tørr ikke gå på do andre steder Anonymkode: 42365...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun høres utrygg ut, hun tørr ikke gå på do andre steder Anonymkode: 42365...4ce Nei men hva skal vi gjøre da? La henne gå på do der til hun blir voksen katt fordi det er så synd i henne som er så utrygg? Nei. Vi må bli kvitt dette problemet før det er for seint. Derfor spør jeg om råd her. Anonymkode: 6a6f4...aca 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei men hva skal vi gjøre da? La henne gå på do der til hun blir voksen katt fordi det er så synd i henne som er så utrygg? Nei. Vi må bli kvitt dette problemet før det er for seint. Derfor spør jeg om råd her. Anonymkode: 6a6f4...aca Ha henne på soverommet deres eller med dere på andre steder. Ikke la henne være i rommet der tv-en er når dere ikke er der. Hva skal man si, dette er veldig enkle katteproblem som alle som har lest litt om ville visst. Dere har ikke en gang kastrert katten deres, så alt dere er deres feil. Dere gidder ikke lese om dyrene dere skaffer dere Anonymkode: 42365...4ce
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha henne på soverommet deres eller med dere på andre steder. Ikke la henne være i rommet der tv-en er når dere ikke er der. Hva skal man si, dette er veldig enkle katteproblem som alle som har lest litt om ville visst. Dere har ikke en gang kastrert katten deres, så alt dere er deres feil. Dere gidder ikke lese om dyrene dere skaffer dere Anonymkode: 42365...4ce Hvorfor må du være så frekk for å få dem poenget ditt? Jeg har skjønt hva du mener for lenge siden Anonymkode: 6a6f4...aca 2
Gjest PaN Skrevet 31. august 2018 #12 Skrevet 31. august 2018 Kanskje katten prøver å gi et lite hint? Bare drit på tv'en Prøv med å spraye litt sitron bak tv'en, ikke mye men nok til at katten ikke går akkurat der?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #13 Skrevet 31. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor må du være så frekk for å få dem poenget ditt? Jeg har skjønt hva du mener for lenge siden Anonymkode: 6a6f4...aca Fordi det er tydelig at dere ikke gir nok faen i katter til at dere har lest om dem og behovene deres. Det finnes flere norske katteforum og mye info om katter, men du har tydeligvis ikke lest en dritt og gir tydeligvis en stor faen. Hvordan tenker du jeg skal reagere? Anonymkode: 42365...4ce
Kvartz Skrevet 31. august 2018 #14 Skrevet 31. august 2018 Man ser ganske tydelig på katten når den vil på do, da gjelder det å være rask å sette den i kassen. Kattedoen bør være i nærheten av stedet katten oppholder seg. Vil katten absolutt ikke bruke kassen så kan det være greit å prøve en ny type sand.
Tvist Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 Hold kattemor inne til hun går i kassen. (og vær obs på at hun kan være drektig på nytt alleeede nå om hun ikke er kastrert). 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er tydelig at dere ikke gir nok faen i katter til at dere har lest om dem og behovene deres. Det finnes flere norske katteforum og mye info om katter, men du har tydeligvis ikke lest en dritt og gir tydeligvis en stor faen. Hvordan tenker du jeg skal reagere? Anonymkode: 42365...4ce Har du ikke lært hvordan man kan få frem meningene sine uten å være spydig? Anonymkode: 731d0...eec 2
Diamant20 Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 På 31.8.2018 den 23.41, AnonymBruker skrev: Fordi det er tydelig at dere ikke gir nok faen i katter til at dere har lest om dem og behovene deres. Det finnes flere norske katteforum og mye info om katter, men du har tydeligvis ikke lest en dritt og gir tydeligvis en stor faen. Hvordan tenker du jeg skal reagere? Anonymkode: 42365...4ce For alt du vet er mora en tidligere hjemløs katt som var gravid da hun ble fanget inn... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå