Gå til innhold

Badebursdag - hvor gamle bør barna være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi svømmer regelmessig i helgene i et svømmebasseng i byen. Da ser vi ofte at det dekkes til med langbord og kaker i en sal ved siden av, mens mange barn strømmer inn i garderobene. Barna våre, som er litt små ennå, ønsker seg barnebursdag der etter hvert.

Hva tenker dere, når er barn store nok til at de kan invitere klassen sin i badebursdag? Det er et oversiktlig bassengområde, og badet stiller med badevakter.

Anonymkode: 93ab3...440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så store at de kan svømme.

Anonymkode: cc1ab...fc4

• Liker 4
Skrevet

Her hadde sønnen badebursdag når han fylte 10 år. 

Anonymkode: 3c793...3f7

Skrevet

Ikke før 10 år syns jeg. Her har uansett badelandet regler om at dersom barn under 10 skal bade må de enten ha med voksne i bassenget eller man må skrive under erklæring på at de er svømmedyktige dersom man som voksen ikke vil bade. 

Det er viktig å huske at når dere bader jevnlig, så har deres barn et helt annet utgangspunkt enn mange andre barn. Det er mange som bortimot bare er i basseng når de har svømming på skolen. 

• Liker 2
Skrevet

Her har de hatt siden 1 klasse. De færreste var svømmedyktige, men de har barnebasseng. Flere voksne har vært med i bassenget.

Anonymkode: 3ba7a...136

Skrevet

Jeg hadde satt lite pris på badebursdag før alle var svømmedyktige og hadde gode ferdigheter.

Bursdag er kaotisk, og veldig få vet hvordan drukning egentlig foregår. Ingen legger merke til et rolig barn i en barnebursdag, og det er fort gjort med større skader (ved hopp fra kant osv).

De færreste barn er jo gode på svømming idag dessverre. 

Anonymkode: 0842c...cc1

• Liker 2
Skrevet

Jeg vurderte det til 7-årsdagen (men landet på noe annet pga bursdagsbarnets ønsker). Tidligere enn det hadde vært for tidlig synes jeg. Badelandet her har ikke aldersgrense på det, men er de under 12 må de ha med 1 voksen per 4 barn. Men tror nok jeg ville hatt med flere voksne enn det om de var 3-4 år f.eks. ;)

Anonymkode: 92b79...1c2

Skrevet

Jentungen her svømte stødig fra hun var 6-7, men jeg hadde ikke hatt lyst til å sende henne i badebursdag så tidlig tror jeg. Mer uoversiktlig og mye folk liksom... 

9-10-årsalderen tenker jeg er ok. Med mindre man kan ha barnebursdag BARE i barnebasseng som er mindre, på et sted og alle kan stå. Enklere å se om noen får problemer da. 

Skrevet (endret)

I svømmehallen her er det et krav om at de må være 110 cm for å kunne delta på svømmebursdager. Alder eller svømmedyktighet er ikke viktig. Jeg ville sjekket med de som låner ut svømmehallen til dette.

I min eldstes klasse hadde førstemann badebursdag i andre klasse. Under halvparten var svømmedyktige, men det var ikke noe problem og alle hadde det gøy. Det var to badevakter på 13 gutter.

Endret av Arkana
Skrevet

Fra 10 år tenker jeg er passe. Skulle tro at svømmehallen hadde regler for dette? Eller tar de ansvar for barn på feks 6 år som bader alene?

Anonymkode: adb47...568

Skrevet

Ikke før fylte ti år i alle fall!

Anonymkode: b196d...847

Skrevet

Når det er badevakter i tillegg til et par-tre voksne, så tenker jeg at det går bra uansett alder. Kanskje med litt strengere regler om de er så unge at ikke alle kan svømme. No á la at ingen får være på den dype siden (selv om at halvparten kan svømme).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...