Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere servert noe? Jeg var på besøk hos et venne par, de laget middag ti seg og ungene, men jeg ble ikke spurt om jeg ville ha, satt i stua og ventet til de var ferdige, er dette vanlig ? Jeg hadde vært der i 2-3 timer.

Anonymkode: 83b3e...360

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd hos noen venner at de spiser uten at jeg også får noe dersom jeg er på besøk når de skal ha mat. Jeg har heller aldri noen gang laget mat til familien uten å samtidig by venne(er) på mat dersom jeg har besøk.

Så hos meg og min venne- og familiekrets er det uvanlig at man ekskludert sånn. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får dere servert noe? Jeg var på besøk hos et venne par, de laget middag ti seg og ungene, men jeg ble ikke spurt om jeg ville ha, satt i stua og ventet til de var ferdige, er dette vanlig ? Jeg hadde vært der i 2-3 timer.

"Kunne jeg fått ett glass vann"?

Dette var ikke hyggelig. Ikke glem å gjengjelde dette når en av de voksne kommer på besøk til deg/dere heller. Om vedkommende stusset over å ikke få noe..."Åh, jeg trodde det var slik du foretrakk det, siden jeg ikke fikk noe da jeg var hos dere".

giphy.gif

Aldri opplevd dette selv, men kan tenke meg sjokket ditt, Ts.

Endret av Wonders
  • Liker 4
Skrevet

Synes dette høres rart ut. Det er ikke sånn at du egentlig ikke var ønsket på besøk, og at dette var ett hint om at du nå burde reise hjem?

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, Mariell77 skrev:

Synes dette høres rart ut. Det er ikke sånn at du egentlig ikke var ønsket på besøk, og at dette var ett hint om at du nå burde reise hjem?

De hadde bedt meg bort..

Skrevet (endret)

Det syns jeg hørtes rart ut, det er ikke vanlig i min vennegjeng. Om vi er på besøk og det nærmer seg middagstid, så lager vi som regel middagen sammen. Man lar ikke noen sitte sulten. Har man ikke nok mat til besøket, og ikke har muligheten til å jukse det til med mer tilbehøret, så er det bedre å takke for besøket og sende gjesten hjem.

Kan det være at venninnen din er litt konfliktsky og det å si at hun skulle lage middag uten å invitere deg var ett hint om at du burde dra hjem? Du hadde jo vært der ganske lenge.

Mulig jeg og vennene mine er litt vel husvante hos hverandre, men om en av oss er sulten så spør vi om vi kan ta oss en skive hos dem, vi venter ikke på servering. Og om noen må gjøre noe, f.eks lage middag så hjelper vi til eller iallefall holder hverandre med selskap på kjøkkenet.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De hadde bedt meg bort..

Men hvis du allerede hadde vært der 2-3 timer, var det vel på tide å gå? Jeg er ofte på besøk hos venner, men går når alle kommer hjem og skal spise middag. Da skal jeg gjerne hjem å lage middag til min egen familie. 

Anonymkode: 540f0...561

• Liker 22
Skrevet

Merkelig å bli sittende der? 

Normalt inviterer man på middag, eller en kopp kaffe. Begynner noen å forberede middag og det var tydelig at det ikke var en del av besøket ville jeg bare sagt "da er det vel på tide at jeg kommer meg hjemover". 

Dette hørtes jo bare kleint ut, for begge parter. 

Anonymkode: 94135...cdc

• Liker 18
Skrevet

Grunnen til at jeg var så lenge,er at de bor et stykke unna, ca en og en halv time å kjøre, og da er det ikke så ofte vi ses, når hun er hos meg pleier hun å være der 4-4 timer, og hun får alltid noe servert...kanskje det var et tegn på at hun ikke ønsket vennskapet vårt lengre. Jeg kommer i vertfall ikke til å ta noe mer kontakt.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg var så lenge,er at de bor et stykke unna, ca en og en halv time å kjøre, og da er det ikke så ofte vi ses, når hun er hos meg pleier hun å være der 4-4 timer, og hun får alltid noe servert...kanskje det var et tegn på at hun ikke ønsket vennskapet vårt lengre. Jeg kommer i vertfall ikke til å ta noe mer kontakt.

4-5 timer skal det være.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du allerede hadde vært der 2-3 timer, var det vel på tide å gå? Jeg er ofte på besøk hos venner, men går når alle kommer hjem og skal spise middag. Da skal jeg gjerne hjem å lage middag til min egen familie. 

Anonymkode: 540f0...561

Det er da ikke uvanlig å værfe på besøk i mer enn 2-3 timer, det er venninnen til ts som mangler antenner her. Du lager vel ikke middag kun til deg og familien når du har besøk. Merkelig oppførsel. Dette er en person jeg ikke hadde ønsket å besøke flere ganger, snakk om å gjøre en person ukomfortabel, attpåtil en person som de hadde invitert

Anonymkode: 34e37...f34

• Liker 13
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en nytt faktum, som du burde nevnt i HI. 

Når noen har kjørt 1,5 time for å komme på besøk byr man på mat, noe annet er sært. 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en nytt faktum, som du burde nevnt i HI. 

Når noen har kjørt 1,5 time for å komme på besøk byr man på mat, noe annet er sært. 

Beklager at jeg ikke skrev det, Men uansett så var dette første gangen jeg var hos henne, de andre gangene har hun vært hos meg, siden jeg ikke har hatt bil før nå og det har vært dårlig med buss. 

Skrevet

What, dette hørtes skikkelig ukomfortabelt og rart ut. Så når hun skulle inn på kjøkkenet for å lage mat, sa hun bare "nå skal jeg gå og lage middag, men du kan ikke få"? Eller hvordan fikk du vite at du ikke skulle få mat, og hvordan reagerte du da?

For meg er den en selvfølge å tilby gjestene mine mat, så jeg ville automatisk tenkt at jeg var invitert til middagen dersom jeg var på besøk og hadde 1.5 time reisevei. Tror ikke jeg hadde klart å holde maska dersom jeg fikk beskjed om å sitte i stua og se på. 

Anonymkode: 5ee1a...23a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

What, dette hørtes skikkelig ukomfortabelt og rart ut. Så når hun skulle inn på kjøkkenet for å lage mat, sa hun bare "nå skal jeg gå og lage middag, men du kan ikke få"? Eller hvordan fikk du vite at du ikke skulle få mat, og hvordan reagerte du da?

For meg er den en selvfølge å tilby gjestene mine mat, så jeg ville automatisk tenkt at jeg var invitert til middagen dersom jeg var på besøk og hadde 1.5 time reisevei. Tror ikke jeg hadde klart å holde maska dersom jeg fikk beskjed om å sitte i stua og se på. 

Bare vent i stua til jeg har laget middag, så snakkes vi etterpå, det sa hun. Og når de skulle spise, kommer snart skal bare spise først. Ble ganske forbauset, trodde normalen var å tilby, gjester mat i vertfall når de er bedt. Men jeg gikk kort tid etterpå.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent i stua til jeg har laget middag, så snakkes vi etterpå, det sa hun. Og når de skulle spise, kommer snart skal bare spise først. Ble ganske forbauset, trodde normalen var å tilby, gjester mat i vertfall når de er bedt. Men jeg gikk kort tid etterpå.

Oi, noe så merkelig og frekt. Og hun ba jo deg bare vente til hun var ferdig, så det kan jo ikke ha vært et hint om at du burde dra heller. 

Men kan det hende det rett og slett er sånn hun er oppvokst/vant med å gjøre det? Så du skrev at du ikke vill ta noe mer kontakt med henne, men kan det hende hun bare ikke skjønner selv at det hun gjorde var frekt?

• Liker 3
Skrevet

Kjemperart av dem. Kunne som andre forstått det om du ble lengre enn du var ønsket, men virker jo ikke som du gjorde noe galt. 

Men så jævlig ubehagelig det må ha vært hele tiden fra de begynte å lage middag til bare seg selv helt frem til den var ferdigspist. Den tiden hadde føltes ti ganger så lang som den faktisk var for min del. 

Anonymkode: 65d74...b61

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var et hint om at du burde gå?

Anonymkode: 7fbdc...574

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De hadde bedt meg bort..

Ja, men kanskje ikke i mer enn 3 timer som besøk da. Det går an med et lite besøk uten å bli hele dagen og natten 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var et hint om at du burde gå?

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men kanskje ikke i mer enn 3 timer som besøk da. Det går an med et lite besøk uten å bli hele dagen og natten 

En fordel å lese tråden før du kommenterer :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...