AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #41 Skrevet 31. august 2018 24 minutter siden, funginger skrev: Mange overvektige fornekter hvor store de faktisk er, så han er feit, ja. Allikevel kan han jo bli tynnere hvis dere har en litt aktiv livsstil sammen. Han er en asfaltarbeider og bruker allerede kroppen mye på jobb, så jeg tviler på at en aktiv livsstil er nok til å redusere kiloene. Det er fare for at målrettet jobbing må til her, og det er det for tidlig for TS å legge seg opp i på en god stund. Anonymkode: 0d7b3...38e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #42 Skrevet 31. august 2018 Samboeren min er 1.90 og 100 kg, han er slank, muskuløs og veltrent. Med 30 kg til hadde han nok vært ganske blubbete, med mindre han trente mye styrke samtidig. Men når daten din er såpass høy tror jeg altså ikke det er så ille, i alle fall ikke hvis han har en litt fysisk jobb og "jobber med saken" som han sier. Anonymkode: 0d022...e2a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #43 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han her er litt lavere og ca 10 kg lettere enn daten https://mybodygalleryformen.com/photos-31254-body-shape.htm?StartAt=5#.W4j5484zbIU 188 høy og 118 kg Anonymkode: 9c428...98c Han her var jo lekker! Anonymkode: 0d022...e2a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #44 Skrevet 31. august 2018 Så litt på den nettsiden som det ble vist til over, og fant denne: https://mybodygalleryformen.com/photos-31339-body-shape.htm#.W4kOSHM8ydM Han her er 188 og 130 kg. Jeg syns det er langt over pappakropp, dette er kraftig overvekt! Anonymkode: 048de...769 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #45 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Anonymus Notarius skrev: Han er jo veldig overvektig. Min mann er 187 cm og 95 kg, vil si han har "pappakropp", dvs ikke tjukk, men har et par kilo ekstra. Hvis han hadde veid 130 kg hadde han vært skikkelig feit. Synes imidlertid det var frekt av deg å spørre hvor mye han veier. Hvordan hadde du følt det om situasjonen var motsatt? At han hadde spurt deg hvor mye du veide og vurdert deg utfra det? Hvorfor syns du det er frekt? Når en person klager på sin egne vekt og kropp hele tiden, så må jeg spørre. Han svarte, og tror ikke han tolket det som frekt, mer nysgjerrig. Da fikk han også formidlet at han var ganske stor. Det klages mye på dette formuet om at folk ikke spør osv, og når man spør er man frekk?? Folk må gjerne spørre meg hvor mye jeg veier, de fleste hadde nok blitt ganske overrasket. Anonymkode: b1a5b...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #46 Skrevet 31. august 2018 Har han barn da? Anonymkode: 6caf3...8e5 2
Perle Skrevet 31. august 2018 #47 Skrevet 31. august 2018 2 timer siden, Surikatta skrev: Det jeg henger meg mest opp i her er hans selvtillit og selvfølelse. Han er nervøs for å møte deg fordi han er redd for hva du skal synes og mener du er over hans liga? En mann uten styrke i seg selv til å bære kroppen han er i hadde jeg slitt med. I alle fall hvis han hadde gitt utrykk for det allerede før første date. Dette. Hadde ikke orket dette. 😕 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2018 #48 Skrevet 31. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor syns du det er frekt? Når en person klager på sin egne vekt og kropp hele tiden, så må jeg spørre. Han svarte, og tror ikke han tolket det som frekt, mer nysgjerrig. Da fikk han også formidlet at han var ganske stor. Det klages mye på dette formuet om at folk ikke spør osv, og når man spør er man frekk?? Folk må gjerne spørre meg hvor mye jeg veier, de fleste hadde nok blitt ganske overrasket. Anonymkode: b1a5b...0b3 OK. Jeg antar de fleste hadde mislikt et slikt spørsmål, men det kommer så klart an på samtalen i forveien. På nettdating (mange år siden) har jeg selv opplevd at interesserte nærmest innleder samtalen med å spørre om vekt og BH-størrelse, det synes jeg er frekt og gir inntrykk av av at man bare er interessert i hvordan personen ser ut.
Ulla Ullsokk Skrevet 31. august 2018 #49 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Overrasket skrev: Pappakropp er det teiteste ordet jeg hører norske menn bruke om seg selv. Det er patetisk og viser dumskap og uvitenhet for hva som er bakgrunnen for det kvinnelige motstykket "mammakropp". Det er jeg faktisk ikke enig i! Men baby så må trening nedprioriteres og det er vanskelig å sove nok og dermed lettere å bli fysen på usunne ting. Men høygravid kone som ikke er så flyttbar så blir det også lett å sitte mye i sofaen med henne. Min mann var tjukkere på den tiden enn han var hverken før eller siden. Ser det samme på venner. Men de må jo ta seg sammen, akkurat som dama, når det kommer lettere tider. Eller være stuck i "pappakroppen". 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #50 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er man -veldig- veltrent kan de 130 kg. være mye muskler, men som regel er det jo ikke det. For de fleste er det snakk om kraftig overvekt. De færreste er så trente at det er snakk om muskler når man er over 100 kg. Og for min del handler det ikke om utseende, men om helse. Kraftig overvekt øker helserisikoen betraktelig jo eldre man blir, så jeg kan forstå at du er litt skeptisk. Jeg dater selv ikke kraftig overvektige kvinner. Noen kilo ekstra er helt greit, og kan til og med se bra ut på noen, men jeg styrer nok unna sterk overvekt. Anonymkode: a57a4...ac3 Min mann er ekstremt trent. Han er 192 cm høy og veier 106 kg. Definitivt mye og mest muskler (trent vekter 5 ganger i uken, i 15 år), men tross alle muskler er han også litt overvektig. Har litt mage og litt ekstra. Daten til TS er lavere og tyngre enn min mann. Jeg ville likevel ha truffet ham. Om personlighet er flott så er vekt noe man kan jobbe med. Det hadde ikke skremt meg. Anonymkode: 77b1d...1fa 3
Gjest Overrasket Skrevet 31. august 2018 #51 Skrevet 31. august 2018 (endret) 1 hour ago, Hactar said: Ja, ser ikke helt sammenhengen med graviditetsforandringer her, altså. Her begynte mannens pappatilværelse med lange trilleturer med en baby som ikke sluttet å hyle før vogna var i gang, og det har vært full rulle siden. Man blir ikke uten videre smålubben av å ha to aktive smågutter i hus, heller motsatt. Ja! Da har du funnet deg en flott mann. 12 minutter siden, Ulla Ullsokk said: Det er jeg faktisk ikke enig i! Men baby så må trening nedprioriteres og det er vanskelig å sove nok og dermed lettere å bli fysen på usunne ting. Men høygravid kone som ikke er så flyttbar så blir det også lett å sitte mye i sofaen med henne. Min mann var tjukkere på den tiden enn han var hverken før eller siden. Ser det samme på venner. Men de må jo ta seg sammen, akkurat som dama, når det kommer lettere tider. Eller være stuck i "pappakroppen". Pappakropp finnes ikke. Mammakropp finnes fordi svangerskap og småbarnstiden faktisk fører til endringer i kroppen som mødre ikke kan velge vekk uansett hvor mye de skulle ønske dem vekk. Men det er ingenting som skjer med kroppen til en pappa som fedre ikke kan styre helt selv. "Pappakropp" er bare et dumt uttrykk for "jeg er overvektig og har ingen god grunn til det, jeg bare gadd ikke å ta vare å kroppen min". Man MÅ ikke sitte i sofaen bare fordi man er pappa. Endret 31. august 2018 av Overrasket
Ulla Ullsokk Skrevet 31. august 2018 #52 Skrevet 31. august 2018 5 minutter siden, Overrasket skrev: Ja! Da har du funnet deg en flott mann. Pappakropp finnes ikke. Mammakropp finnes fordi svangerskap og småbarnstiden faktisk fører til endringer i kroppen som mødre ikke kan velge vekk uansett hvor mye de skulle ønske dem vekk. Men det er ingenting som skjer med kroppen til en pappa som fedre ikke kan styre helt selv. "Pappakropp" er bare et dumt uttrykk for "jeg er overvektig og har ingen god grunn til det, jeg bare gadd ikke å ta vare å kroppen min". Man MÅ ikke sitte i sofaen bare fordi man er pappa. Nei, men man kan ikke som mann fortsette å leve som før når de har en liten baby! Kun egoistiske drittsekker gjør det. Så at begge endres litt rundt den verste babyperioden er ganske vanlig og ikke noe som skjer fordi "man ikke gidder". Livet skjer, og kroppen er ikke alltid det viktigste til alle tidspunkt. Både minn mann og jeg er bedre trent enn snittet, men det var naturlig at vi ikke kunne trene like mye midt i babyperioden. Det er bare noe man tror når man er ung og ikke har barn selv. 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #53 Skrevet 31. august 2018 Eksen var 190 høy og 120 kg da vi ble sammen, han var feit! Samboer er 183 høy og 85 kg, endel muskler - helt perfekt. Reagerer på usikkerheten hans, man kan vinne mye ved å bare være selvsikker. Anonymkode: 1146c...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #54 Skrevet 31. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og nei, det er ikke veldig mye når han har den høyden Anonymkode: 9c428...98c Ikke veldig mye? Han har jo en BMI 37 og er jo i kategorien sterkt overvektig. Min samboer er 187 og veier 85 og har en helt normal kropp... Anonymkode: cadbd...954 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. august 2018 #55 Skrevet 31. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Matchet med en på Tinder, kjekt ansikt, som var det eneste han hadde som bilde. Likte teksten hans, hvor det blant annet stod han hadde pappakropp.....noe jeg syns var litt sjarmerende. Han har vært veldig åpen av seg, men han er også noe sjenert og har sagt han har komplekser for kroppen og at han jobber med saken. Vi har snakket sammen hver dag, og har avtalt en date i morgen. Han har sagt flere ganger at han er nervøs for hva jeg skal syns om han og at han mener jeg er for fin til å ville være sammen med han. Har trodd at når han snakket om pappakropp så mente han kanskje 10-15 kg for mye, men i går spurte jeg han rett ut om hva han veier, fordi han nevner hele tiden at han er nervøs og redd jeg ikke skal like han og at han jobber med saken. Han er 187 cm og veier ca 130 kg. Er ikke det veldig mye?? Er litt redd for å få sjokk, for jeg klarer ikke helt se for meg hvordan han da ser ut. Jeg er vant til å være sammen med relativt veltrente eller slanke menn..........men jeg liker jo personligheten på han her, enn så lenge. Noen her som fikk seg en overraskelse med at daten de skulle møte var mye større enn antatt, men likevel følte kjemi og "overså" kroppen?? Trenger litt tips, han var jo ærlig med meg, så vil ikke avlyse fordi jeg tror han er for stor, og vil ikke såre han på noe vis når vi er på date. Anonymkode: b1a5b...0b3 Han er nok ganske stor ja, og siden han snakker som han gjør, er han heller ikke veltrent med tunge muskler. Men alt kommer også an på hvor kiloene er plassert, selv har jeg vært sammen med en ganske tykk mann, han veide opp mot 150 kg, var riktignok høy. Der fløt flesket, for å si det sånn. Ikke noe jeg bryr meg om, men vet andre gjør. Var også sammen med en på 170 cm og 125 kg, han hadde en mye sunnere kropp, trente tungt og det var mye muskler. Synes begge var fine jeg Men jeg liker godt polstra menn! Synes du skal gi ham en sjanse, funker det ikke, så funker det ikke. Samtidig synes jeg også dette er noe dere kan snakke om, det plager tydeligvis ham, kanskje han faktisk kan gjøre noe med vekta si hvis det skulle klaffe med en dame. Eller at du liker ham som han er. Er det kjemi og alt annet stemmer, ville jeg helt klart satset. Men du må også like det du ser, ellers hjelper det ikke noe. Lykke til!
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. august 2018 #56 Skrevet 31. august 2018 15 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Nei, men man kan ikke som mann fortsette å leve som før når de har en liten baby! Kun egoistiske drittsekker gjør det Men som kvinne er det ok? Neida, jeg tuller Hvis man vil holde seg i form, så er det en enkel fasit på det, trening og ok kosthold. Er mange som finner det svært vanskelig. At man ikke kommer i form med en nyfødt baby forstår jeg 100 %, men etter ett år, finnes det bare dårlige unnskyldninger for å ikke holde seg i form, enten du er mor eller far.
Ulla Ullsokk Skrevet 31. august 2018 #57 Skrevet 31. august 2018 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Men som kvinne er det ok? Neida, jeg tuller Hvis man vil holde seg i form, så er det en enkel fasit på det, trening og ok kosthold. Er mange som finner det svært vanskelig. At man ikke kommer i form med en nyfødt baby forstår jeg 100 %, men etter ett år, finnes det bare dårlige unnskyldninger for å ikke holde seg i form, enten du er mor eller far. DET er jeg enig i!!! Jeg tror det er de som ikke gidder å komme i form igjen, som kan beskrives som "pappakropp".
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2018 #58 Skrevet 31. august 2018 Altså, det er ikke tidkrevende å være slank. Det er bare å ikke spise for mye... Trening gjør at man kan se strammere ut osv men det er ikke det som avgjør om man er slank. Jeg har aldri trent og har alltid vært slank. Med små barn har man en aktiv hverdag, så det er ikke akkurat sånn at man må trene for å være sunn heller.
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. august 2018 #59 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: DET er jeg enig i!!! Jeg tror det er de som ikke gidder å komme i form igjen, som kan beskrives som "pappakropp". Altså, for meg er mamma og pappkropper helt ok. Det jeg blir lei av, er de som sutrer over at de hele tiden burde gjøre noe, nettopp for å komme i bedre form. De som alltid klager over seg selv og ikke gidder å løfte en finger for å bidra. Man er sin egen lykkes smed. Selv slutta jeg å røyke på den måten, er noen år siden, slet med kronisk bronkitt og hostet så jævlig. Klagde over formen min og hosten som jeg slet med nesten hele året... og at jeg burde slutte å røyke. Til slutt sa en kollega, ganske oppgitt til meg, nå gidder jeg ikke høre på verken klaginga di, hostinga di eller at du bør slutte å røyke. Enten slutter du å røyke, eller så holder du kjeft heretter!! Jeg kastet røykpakka min og har vært røykfri siden
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #60 Skrevet 31. august 2018 Vil bare nevne noe ang personligheten heller, jeg. Jeg var denne mannen for en del år siden. Jeg hadde mistet faren min til kreft, og la på meg. Mye. Veldig mye. Var på date med en veldig fin mann, og han godtok jo meg, han. Hva som ødela for oss etter knappe året? Meg selv. Jeg var ikke fornøyd med meg, sa ting som din date nå sier - og følte meg aldri bra nok for han. Gikk faktisk så ille at jeg til slutt ikke turte henge med han og vennegjengen hans. Følte meg så «stor og ekkel» i forhold til... alle. Fire år etter tok jeg tak. Den dag i dag er jeg normalvektig. Kanskje noe mindre i vekt enn normalt også. Hvordan har jeg det? Vel. Jeg er på vei til å gifte meg med mannen i mitt liv - men jeg er også på andre året inn hos psykolog for å bli kvitt tankene jeg hadde over meg selv da jeg var overvektig. Jeg ser enda ikke helt meg selv sånn jeg egentlig er. Det går nå ikke utpver andre på samme måte, jeg har ikke synlige problemer i sosiale sammenhenger, men mannen min vet jeg fortsatt sliter med selvbildet. Og han kan nok signere på, at de første årene vi var sammen - de var vanskelige for han. Hvordan hans selvbilde er, kan avgjøre mer for dere enn hans vekt akkurat nå. Han kan slanke seg, men klarer han ikke snu om på selvbildet sitt og jobbe med seg selv på innsiden samtidig - det er da problemet kommer. Noter deg dette på første daten. Hvor opphengt i hvor dårlig «han ser ut» gir han uttrykk for når dere er sammen. Anonymkode: 41702...5d2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå