AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #21 Del Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Gud/Jesus skrev: Blir provosert av spørsmålet ditt! Selvfølgelig er det ikke greit å slå en kvinne. Det er ikke greit å slå verken menn eller kvinner. Spesielt ikke fir en filleting som utroskap. Om man tar så på vei for slike bagateller får man gi seg selv en dask i bakhodet. Anonymkode: 99f29...1a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 31. august 2018 #22 Del Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, FrodeF skrev: Du sliter med mentale problemer, ikke akademikere Nei, faktisk ikke. Om en føler seg underlegen, overkjørt, forråd, sviktet er sinne like naturlig som glede, omsorg, sårbarhet osv. Problemet oppstår når vi blir fast i en sinnstilstand så det oppstår en psykose. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 31. august 2018 #23 Del Skrevet 31. august 2018 Det er ikke greit å slå. Uansett. Man kan av og til forstå hvorfor noen slår, eller dreper... Men det er aldri ok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 31. august 2018 Forfatter #24 Del Skrevet 31. august 2018 41 minutter siden, RoH skrev: Nei, faktisk ikke. Om en føler seg underlegen, overkjørt, forråd, sviktet er sinne like naturlig som glede, omsorg, sårbarhet osv. Problemet oppstår når vi blir fast i en sinnstilstand så det oppstår en psykose. Sinne er naturlig, men det går an å uttrykke sinne på andre måter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 31. august 2018 Forfatter #25 Del Skrevet 31. august 2018 57 minutter siden, RoH skrev: Det er kun miljøet vi vokser opp i som begrenser vold. For menn er vold faktisk en løsning som naturlig kan benyttes. Å tro noe annet er blåøyd. Det er egentlig irrelevant hva kvinner mener om dette, kvinner forhandlinger i utgangspunktet verbalt og følelsesmessig. Heldigvis er det ikke alle menn som mener at vold er en naturlig uttrykksmåte... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 31. august 2018 #26 Del Skrevet 31. august 2018 9 minutter siden, Thyra skrev: Heldigvis er det ikke alle menn som mener at vold er en naturlig uttrykksmåte... Jepp. Får håpe at RoH endrer holdninger før han får dame. For ingen mennesker trenger å føle seg utrygge med sin partner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #27 Del Skrevet 31. august 2018 Ja, jeg kunne slått han med flat hånd i affekt. Anonymkode: a9d51...408 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #28 Del Skrevet 31. august 2018 Ja, jeg hadde slått el sparka han hardt hvis jeg hadde funnet ut at han er utro. Ikke fordi jeg planlegger det, men fordi det gjenspeiler en refleks av hvor jævlig det er han eventuelt såret meg. Primitivt og ikke greit, men sannheten. Anonymkode: 94939...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 31. august 2018 #29 Del Skrevet 31. august 2018 Hadde ikke kosta meg mye å gi mannen en ørefik dersom han var utro mot meg. Hadde tatt imot en ørefik uten et blunk og, dersom det gikk andre veien. En ørefik etter utroskap er ikke vold i mine øyne. Jeg hadde ikke gått inn for å skade ham på noen måte, jeg hadde ikke banka ham eller godtatt at han banka meg, men en ørefik hadde vært velfortjent. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 31. august 2018 #30 Del Skrevet 31. august 2018 Vold skaper nye og større problemer. Og jada, utroskap forklarer hvorfor noen tydde til vold - det forklarer at de ble provosert. Men det unnskylder det ikke. Jeg er ikke pasifist. Dvs at jeg ikke har problemer med å forsvare vold utøvd i selvforsvar. Så tar du kvelertak på meg må du ikke bli forbauset hvis jeg stikker to fingre i øynene dine eller setter mine høye hæler på fotbuen din for å komme løs av kvelertaket. Jeg vet ikke om sinne er en naturlig reaksjon på utroskap. Jeg ville trodd at fortvilelse og en følelse av å bli sviktet ville vært de første naturlige reaksjonene. Slike følelser kan selvsagt hensette en person i en utilregnelig tilstand - at det svartner eller at de ser rødt. Dette vil jo spesielt gjelde dersom man tar noen på fersken. Dette er nok en gang en forklaring på hvordan vold kan oppstå når sterke følelser er involvert, det er på ingen måte et forsvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 31. august 2018 #31 Del Skrevet 31. august 2018 4 timer siden, Isambard skrev: Det høres dysfunksjonelt ut. Enten er det en ekte kriminell mentalitet du viser eller, mer sannsynlig, en spekulativ og virkelighetsfjern teori som oppstår bak PC'en. Jeg holder en knapp på det siste. Ta et skritt tilbake å se ut over så ser du at jeg har rett. Ta forsvaret, politi osv. Her ligger en potensiell trussel om vold i grunn. De fleste andre land benyttes vold vesentlig mer aktivt enn i Norge. Dette er genetisk betinget. Ser du ikke den opplagte koblingen mistenker jeg at du lider av akkurat det du beskylder meg for. Gutterbarn synes det er gøy og sloss, de måler krefter, dette er en egenskap på lik linje me IQ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 31. august 2018 #32 Del Skrevet 31. august 2018 3 timer siden, Thyra skrev: Sinne er naturlig, men det går an å uttrykke sinne på andre måter. Ja. Å så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CamillaCollett Skrevet 31. august 2018 #33 Del Skrevet 31. august 2018 5 timer siden, Thyra skrev: Inspirert av en problemstilling som kom opp i en annen tråd, spør jeg; hva tenker dere om folk som bruker vold mot en utro partner? Er det forståelig, eller kanskje til og med berettiget? Er det forskjell på om man avslører utroskap og om partneren kommer og sier hen vil skilles/gjøre det slutt fordi hen har møtt en annen? Hva om det kun er mistanke om utroskap? Og dersom dere har forståelse for vold i slike tilfeller, hvor langt er det "greit" å gå? Har dere f.eks forståelse for at en mann banker kona såpass at hun trenger legehjelp dersom han finner ut at hun er utro? Og rent juridisk, bør vold under slike omstendigheter frifinnes? Eller bør det regnes som formildende omstendigheter? Kunne du ha tydd til vold dersom du fant ut at partner var utro? Berettiget vold? Jeg kan bare komme på ett tilfelle der jeg selv kunne være truende til å ty til vold og kalle det berettiget, og det hadde vært hvis noen hadde misbrukt/mishandlet barna mine. Og selv da er det ikke lov som personlig straffereaksjon, men det ville kanskje gått som nødverge hvis man tok noen på fersken? Vet ikke. Man skal passe seg veldig for å relativisere vold. Jeg vil jo tro de fleste som tyr til vold på et eller annet nivå mener at de har en grunn til det. Hva skiller "gode" grunner fra "dårlige" grunner? Hvis vold etter utroskap er greit, hvorfor skal det ikke da være greit med vold etter andre svik? Som når partneren har satt huset over styr? Det ville blitt et håpløst samfunn å leve i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #34 Del Skrevet 31. august 2018 5 hours ago, Gud/Jesus said: Ja mener jo helst det, men får av og til litt lyst å gi noen en ørefik. Sliter litt med kverulerende akademikere. Vurdert å bli litt smartere så du enklere kan deale med disse kverulerende akademikerne? Anonymkode: d1b72...96d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #35 Del Skrevet 31. august 2018 6 hours ago, Thyra said: Inspirert av en problemstilling som kom opp i en annen tråd, spør jeg; hva tenker dere om folk som bruker vold mot en utro partner? Er det forståelig, eller kanskje til og med berettiget? Er det forskjell på om man avslører utroskap og om partneren kommer og sier hen vil skilles/gjøre det slutt fordi hen har møtt en annen? Hva om det kun er mistanke om utroskap? Og dersom dere har forståelse for vold i slike tilfeller, hvor langt er det "greit" å gå? Har dere f.eks forståelse for at en mann banker kona såpass at hun trenger legehjelp dersom han finner ut at hun er utro? Og rent juridisk, bør vold under slike omstendigheter frifinnes? Eller bør det regnes som formildende omstendigheter? Kunne du ha tydd til vold dersom du fant ut at partner var utro? Nei, jeg ville ikke gjort det. Anonymkode: 5210b...32f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 31. august 2018 #36 Del Skrevet 31. august 2018 34 minutter siden, RoH said: Ta et skritt tilbake å se ut over så ser du at jeg har rett. Ta forsvaret, politi osv. Her ligger en potensiell trussel om vold i grunn. De fleste andre land benyttes vold vesentlig mer aktivt enn i Norge. Dette er genetisk betinget. Ser du ikke den opplagte koblingen mistenker jeg at du lider av akkurat det du beskylder meg for. Gutterbarn synes det er gøy og sloss, de måler krefter, dette er en egenskap på lik linje me IQ. Genetisk betinget? Har du kilder på det? Uavhengig om det er rett eller ei, så er det ikke slik at noe er legitimt kun fordi det ligger i vår natur. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #37 Del Skrevet 31. august 2018 Man bruker jo ikke vold uansett! Anonymkode: c573b...e2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 31. august 2018 #38 Del Skrevet 31. august 2018 Ville aldri brukt vold om partner var utro. Følte ikke sinne heller da eks var utro. Bare skam. Skuffelse. Jeg er nok gammeldags som aldri ville slått en kvinne uansett. Menn har jeg ingen problemer med å slå, om strikken er tøyd for langt. Og det skal veldig, veldig mye til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #39 Del Skrevet 31. august 2018 6 timer siden, Thyra skrev: Inspirert av en problemstilling som kom opp i en annen tråd, spør jeg; hva tenker dere om folk som bruker vold mot en utro partner? Er det forståelig, eller kanskje til og med berettiget? Er det forskjell på om man avslører utroskap og om partneren kommer og sier hen vil skilles/gjøre det slutt fordi hen har møtt en annen? Hva om det kun er mistanke om utroskap? Og dersom dere har forståelse for vold i slike tilfeller, hvor langt er det "greit" å gå? Har dere f.eks forståelse for at en mann banker kona såpass at hun trenger legehjelp dersom han finner ut at hun er utro? Og rent juridisk, bør vold under slike omstendigheter frifinnes? Eller bør det regnes som formildende omstendigheter? Kunne du ha tydd til vold dersom du fant ut at partner var utro? Må si jeg synes det er fint å se at flere og flere, tar et oppgjør med de mildt sagt trashy holdningene som florerer her inne. Selv om din måte muligens flyr over hodet på de fleste, så er du spot on på aggresjonsnivået. «Jeg hadde bitchslappa han altså! Klask, midt i trynet!» «Er ikke vold når det er kvinner som slår altså!» «Han fortjener en real fik!» «De er store menn, vi er bare små søte prinsesser, såpass tåler de!» «Ned på gulvet og trygle om tilgivelse hver gang han sier noe jeg ikke liker!» «Jeg er nokså sikker på at han var utro! Hva ellers skal han ut klokka 22 på en vanlig hverdag?!» «Han må da forstå at han det ikke er greit!» «Stand your ground!» «Har du et problem med det eller?» «Er du dum?» «Hva babler du om?!?!?» «Klart de pulte når de var i samme rom! Klarer du ikke legge to og to sammen?!?!? Du må være skikkelig teit, ble du mista i gølvet som barn, hø hø høøø!» *brette opp armene og gjøre seg klar til nevekamp!* Bedre med en konflikt for mye enn å tape ansikt? Bedre med en voldsom på samvittigheten enn å føle at man ikke har stått opp for seg selv? Bedre å være tøff og sterk og fryktet, enn å være sindig og klok? Anonymkode: 0d454...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #40 Del Skrevet 31. august 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurdert å bli litt smartere så du enklere kan deale med disse kverulerende akademikerne? Anonymkode: d1b72...96d Hvorfor gjør feks DU bruk av unødvendig aggresjon i dette tilfellet her? Betyr det mye for deg at mennesker skal frykte deg? Anonymkode: 0d454...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå