Gjest Lille Solstråle Skrevet 14. mars 2005 #1 Skrevet 14. mars 2005 Jeg fant ut at jeg har et telefonstøpsel på rommet mitt, og det hadde vært greit med fasttelefon der! Det eneste problemet er at det er et gammeldags "uttak", altså et sånt rundt med tre hull i. Og alle nye telefoner har jo en sånn firkantdings som man putter inn i støpsel.. Derfor, finnes det noe slags adapter fra gammelt til nytt støpsel?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 14. mars 2005 #2 Skrevet 14. mars 2005 For øvrig skrives i to ord - sjekk ordboka! Jada, en slik overgang før du kjøpt "overalt" - Elkjøp, Telebutikker, Clas Ohlson og Biltema - ikkeno' problem. Den "nye" kontakten du trenger er en overgang/adapter til RJ 11. Fant du et støpsel på rommet ditt???Du vil vi skal sjekke ordboka? Ikke dumt å gjøre det! Støpselet er løst og stikkontakten sitter som oftest fast i veggen. Støpselet sitter aldri fast (unntatt på helt spesielt utstyr). Altså på din telefon som du drar rundt med - den har et støpsel - som du plugger inn i stikkontakten som sitter på veggen. OK. Tipper du fant en stikkontakt på rommet ditt, jeg :-)
Grooo Skrevet 14. mars 2005 #3 Skrevet 14. mars 2005 Tipper du fant en stikkontakt på rommet ditt, jeg :-) *tihi* Det selges telefoner i dag også der "gammeldags" støpsel følger med, men du har kanskje kjøpt telefon alt?
Gjest Lille Solstråle Skrevet 14. mars 2005 #4 Skrevet 14. mars 2005 Jada, en slik overgang før du kjøpt "overalt" - Elkjøp, Telebutikker, Clas Ohlson og Biltema - ikkeno' problem. Den "nye" kontakten du trenger er en overgang/adapter til RJ 11. Fant du et støpsel på rommet ditt???Du vil vi skal sjekke ordboka? Ikke dumt å gjøre det! Støpselet er løst og stikkontakten sitter som oftest fast i veggen. Støpselet sitter aldri fast (unntatt på helt spesielt utstyr). Altså på din telefon som du drar rundt med - den har et støpsel - som du plugger inn i stikkontakten som sitter på veggen. OK. Tipper du fant en stikkontakt på rommet ditt, jeg :-) Jeg mener selvfølgelig stikkontakt... Takk for hjelpen!!
Gjest Kaffegjesten Skrevet 14. mars 2005 #5 Skrevet 14. mars 2005 Kanskje ikke for ingenting at "støpselet" det har gutta, mens jentene har "stikkontakten". Disse kontakttyper er også kalt "hun" og "han"-kontakter. Det burde være lett for de fleste å forstå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå