AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Hei! Jeg skal til neste år søke høyere utdanninng, og jeg har et spørsmål jeg lurer fryktelig på! Når tiden er inne for å søke, har jeg tenkt å søke på 10 studier, eller ett studie på mange forskjellige plasser. Hvordan fungerer det egentlig? Er det slik at om jeg ikke får tilbud fra nr 1 ønske, så får jeg kanskje tilbud om nr 2 eller 3? Og kan det være at jeg ikke får tilbud om de 9 første men nr 10 om dere skjønner? Anonymkode: 00400...54b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Ja, det er sånn det funker. Anonymkode: 09c75...7da
Ullvott Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 Du kommer inn på det studiet som står høyest på ønskelista di av de som du har gode nok karakterer til, hvis det var forståelig. Har du høy nok poengsum til å komme inn på førsteønsket ditt, så er det dette studiet du får tilbud om. Har du gode nok karakterer til studiene på 3., 5. og 9. plass på ønskelista, er det 3.-ønsket du får tilbud om. Når du får tilbud, må du ta ett av tre valg: 1. Du kan takke ja 2. Du kan takke nei 3. Du kan takke ja OG samtidig velge å stå på venteliste til studier som står høyere opp på ønskelista di. Hvis du gjør det siste, og får tilbud om plass på et studium høyere på lista, mister du den plassen du først sa ja til. Derfor er rekkefølgen i søknaden veldig viktig.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Takk for svar! Men hva om jeg f. eks bare har gode nok karakterer for 9ende valget mitt? Anonymkode: 00400...54b
estrella Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Men hva om jeg f. eks bare har gode nok karakterer for 9ende valget mitt? Anonymkode: 00400...54b Da kommer du inn der og ikke de over. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå