AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Jeg har prøvd med balsamspray og med hårkur, men har fremdeles en stor floke som virker helt håpløs. Hva kan jeg gjøre utenom å klippe den av? Anonymkode: 1bc77...1ac
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Uff, hvordan har du fått den da? Anonymkode: 7802f...dfb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Uff, hvordan har du fått den da? Anonymkode: 7802f...dfb Jeg bleket håret for ikke så lenge siden, og etter det har det floket seg veldig lett. Før har det imidlertid vært floker som jeg har klart å få ut. Nå virker det helt håpløst. Brukte også å tupere håret mitt før. Er i de områdene jeg tuperte det før at det nå floker seg lett. TS Anonymkode: 1bc77...1ac
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 Det høres ut som håret ditt har blitt tørt etter blekingen. Regner med at du alltid bruker balsam etter vask, hvis ikke så bruk balsam og prøv med grov børste og kam mens håret er vått, begynn å gre fra ytterst til innerst i håret. Bruk god tid. Klarer du det ikke da, så ville jeg gått til en frisør og bedt om hjelp. Kanskje du trenger annen sjampo og balsam enn det du nå bruker. Anonymkode: 7802f...dfb
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Det høres ut som håret ditt har blitt tørt etter blekingen. Regner med at du alltid bruker balsam etter vask, hvis ikke så bruk balsam og prøv med grov børste og kam mens håret er vått, begynn å gre fra ytterst til innerst i håret. Bruk god tid. Klarer du det ikke da, så ville jeg gått til en frisør og bedt om hjelp. Kanskje du trenger annen sjampo og balsam enn det du nå bruker. Anonymkode: 7802f...dfb Takk for hjelpen. Det skal jeg prøve. Jeg bruker balsam, men bruker det bare i ytterste del av håret. Leste en gang at man ikke skal bruke det i hele håret, men det er kanskje feil det? TS Anonymkode: 1bc77...1ac
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for hjelpen. Det skal jeg prøve. Jeg bruker balsam, men bruker det bare i ytterste del av håret. Leste en gang at man ikke skal bruke det i hele håret, men det er kanskje feil det? TS Anonymkode: 1bc77...1ac Du skal ikke bruke det inn mot hodebunnen, men når håret er bleket og slitt av tupering trenger det pleie hele veien, ikke bare i tuppene. Har du prøvd Tangle Teezer? Har hørt den skal være veldig bra. Anonymkode: ee0b5...191 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #7 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal ikke bruke det inn mot hodebunnen, men når håret er bleket og slitt av tupering trenger det pleie hele veien, ikke bare i tuppene. Har du prøvd Tangle Teezer? Har hørt den skal være veldig bra. Anonymkode: ee0b5...191 Den skal jeg prøve! Tusen takk 🙂 TS Anonymkode: 1bc77...1ac
Gjest Nina1975 Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 Ikke gre håret med plastbørste, kjøp en naturhårbørste. Det reddet håret mitt. Jeg måtte gå til frisøren og klippe det litt, samt ta en hårkur. Frisøren har også spesialmidler for floker som virker bra. (Husker ikke hva det heter)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 Når du har en floke må du alltid starte nederst i floken. En floke består av mange små knuter, og når du prøver å børste den ovenfra strammer du alle knutene. Hvis floken er veldig vanskelig å løse må du ta en og en knute, og jobbe veldig tålmodig. Jeg anbefaler å bruke fingrene, da du får mye mer kontroll på hva du gjør da. Hårbørsten kan du bruke til slutt når flokene er løst opp. Balsamspray (slik som er laget for barn) kan hjelpe, da den gjør håret litt glattere. I fremtiden bør du forsøke å unngå at floker bygger seg opp. Slutt å lage floker med vilje (tupering). Unngå å gå med håret løst mellom genser og jakke eller når du sover, flett eller sett opp håret. Børst håret hver morgen og kveld for å løse opp flokene før de blir vanskelige, og børst bunnen av håret først. Anonymkode: 8d6aa...ad6 1
s0la Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Jeg bruker Olaplex no 3 hver gang jeg dusjer. Mixer det sammen med en hårmaske. Jeg må dusje kropp og hår ofte pga jobb, så da må jeg tilføre masse fukt. Pga at mitt hår er bleket bruker jeg Olaplex for å få sterkere hår igjen. Det er ikke for å gi fukt, men for å forbedre hårstråene og gjøre de sterkere igjen siden man ødelegger de ganske med bleking. Tar en liten dert (ikke mye) og blander det med en normal mengde hårmaske (Gliss Hair Repair Fiber Therapy With Omegaplex). Kjøper hårmasken på H&M og Normal, er en lilla boks. Dette gjør håret silkemykt og jeg unngår floker. Har alltid hatt flokete hår, men dette hjelper så enormt på! Og jeg bruker både balsam og hårmasker nesten helt opp til toppen, men stopper før jeg treffer hodebunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå