Gå til innhold

Tips til mat jeg kan pakke i kofferten for å spise når vi kommer frem til leil i Spania på natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til spania, har leid en leilighet med fullt utstyrt kjøkken osv. 

Men vi må jo ha noe å spise når vi kommer frem midt på natta. Har dere tips til hva slags mat jeg kan pakke ned i kofferten til dette? Vil brød, smør, ost og skinke holde seg slik at vi kan lage ostesmørbrød f.eks.? 

Eller har dere andre gode tips? 

Anonymkode: dcecc...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brød og smør går greit. Salami, tubeost o.l. holder seg bedre enn ost og skinke. Men det er  vel ganske kaldt der koffertene ligger på flyet? Så da går det kanskje greit med det du nevner også :) 

Anonymkode: a58ff...b4a

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er i en by så er det ofte små innvandrerbutikker med noen få dagligvarer som har døgnåpent rundt forbi.

Anonymkode: 3b4a4...c64

• Liker 1
Skrevet

Rett i Koppen, eller annet dere bare kan ha kokende vann i? Nudler? Jeg tror ost og skinke holder seg uansett, bare tenk på alle de timene matpakker ligger i skolesekken til barn før det spises. 

Anonymkode: 2f029...b2b

• Liker 4
Skrevet

Knekkebrød, tubeost, sånne porsjonpakninger med leverpostei/makrell etc? Müslibarer, nudler, posesuppe 

• Liker 3
Skrevet

Vi pleier å lage fylte horn og pizzasnurrer når vi reiser, og da har vi det også til et evt nattmåltid hvis vi kommer sent. For jeg regner med at dere uansett vil handle den maten som kan kjøpes der og da er det vel unødvendig å dra med seg maten i kofferten? Ellers så kan du ta med brød, makrell, leverpostei, majones. Ost holder en stund utenfor kjøleskapet også.

Anonymkode: f34d4...9b1

Skrevet

Ta med nista på flyet vel, så slipper dere å spise midt på natta. Eventuelt ta en banan til nattmat.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor spise på natta egentlig?

Toro tomatsuppe, tørr pasta og ferdig kokte egg? 

• Liker 3
Skrevet

Hva skal dere med mat midt på natta da? Spis på flyet, legg dere når dere kommer frem, og stikk på butikken neste morgen?

• Liker 4
Skrevet

Fylte horn med ost og skinke

Skrevet

Kan være greit å være klar over at animalske produkter er ulovlig å innføre til Spania da. 

Anonymkode: fa20d...05b

• Liker 4
Skrevet

Sjekk først hva slags mat det er lov å innføre i Spania. Mye av frukt, grønt og kjøtt er ikke lov. 

Anonymkode: d7498...2b9

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være greit å være klar over at animalske produkter er ulovlig å innføre til Spania da. 

Anonymkode: fa20d...05b

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk først hva slags mat det er lov å innføre i Spania. Mye av frukt, grønt og kjøtt er ikke lov. 

Anonymkode: d7498...2b9

Det er ingen restriksjoner på dette når man har med produktet fra et EU-land eller Norge/Sveits/San Marino/Andorra/Liechtenstein, jfr denne linken: https://www.google.no/amp/s/europa.eu/youreurope/citizens/travel/carry/meat-dairy-animal/indexamp_en.htm

Anonymkode: 83459...a2b

Skrevet

Knekkebrød og tubeost er lettvint og greit, evt småpakker med makrell i tomat og leverpostei. Eller syltetøy 

Dere spiser kanskje på flyet så da trenger dere sikkert ikke et større måltid når dere kommer frem til leiligheten? 

• Liker 1
Skrevet

Bak grove horn med tomat og ostefyll i, frys ned og putt i koffert når dere drar. Like viktig er det å huske å kjøpe med vann på flyplassen i Spania, har leid hus i Spania flere ganger og alle gangene har det stått et par flasker vann i kjøleskapet, men bedre føre var ;) 

Anonymkode: cfe55...25e

Skrevet
På 30.8.2018 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Reiser til spania, har leid en leilighet med fullt utstyrt kjøkken osv. 

Men vi må jo ha noe å spise når vi kommer frem midt på natta. Har dere tips til hva slags mat jeg kan pakke ned i kofferten til dette? Vil brød, smør, ost og skinke holde seg slik at vi kan lage ostesmørbrød f.eks.? 

Eller har dere andre gode tips? 

Anonymkode: dcecc...c44

Ja, må dere egentlig det? 

Vi pleier å ta med boller eller rundstykker som kan spises når som helst i løpet av turen. (Dropper flymaten når vi drar til Spania o.l., da den sjelden faller i smak uansett og i tillegg bidrar til mer "mas" på flyet.) 

Anonymkode: 86639...c23

• Liker 1
Skrevet

Sjeldent jeg anbefaler Toro. 

Men hva med å ta med noen suppeposer og litt brød? Trenger bare litt vann, og så er den sene middagen/kveldsmaten i boks. 

Anonymkode: a0e86...72f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...