Gå til innhold

Hva ser du på som bolig av lav standard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på barn som vokser opp i lav standard hjem, hva tenker dere på når dere tenker bolig av lav standard? 

Jeg er nysgjerrig :)

Anonymkode: b8c0a...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du om din egen bolig da? Er det lav standard? 

Jeg er nysgjerrig :)

Anonymkode: 29989...dea

• Liker 4
Skrevet

Fuktskader på bad/kjeller. 

Anonymkode: 14228...c17

Skrevet

Jeg skiller mellom lav standard på hjem og lav standard på bolig. Lav standard på hjem betyr for meg et hjem der ting ikke er på stell, kanskje på grensen mot omsorgssvikt. Dårlig hygienisk oppfølging av barn, mangelfullt kosthold, foreldre som ikke engasjerer seg i barnet. 

Lav standard på bolig blir merkbart for barn dersom det er uhygienisk, svært rotete, nedslitt/ødelagt inntrykk dominerer, for eksempel mangel på lys eller varmtvann. 

Anonymkode: 5df71...803

• Liker 5
Gjest Nina1975
Skrevet

At normalt vedlikehold ikke er blitt gjort; maling, reparasjoner, bytte og fiksing av ting når det er blitt utslitt/ødelagt ol. Slarv generelt.

Skrevet

Hvorfor lurer du på det egentlig?

Anonymkode: 942fd...849

• Liker 2
Skrevet

Lurer på hvorfor du starter denne tråden, ts? 

Skrevet

Lav standard på boligdet høres ut som en eiendomsmeglerterm, og må jo bety det motsatte av høy standard: ikke oppusset, eller (merkbart) billig materialvalg. Dårlig bad/ikke bad. Lav standard på røropplegg (bad, sluk, bereder), det elektriske, den type ting. En hytte med lav standard har utedo og ikke strøm. Den kan være superidyllisk og ligge på det perfekte stedet og brukes og elskes av en perfekt "høy-standard-familie". Men høy-standard hytte, betyr varmekabler, boblebad, flere bad, velutstyrt med hvitevarer, ny klebersteinspeis osv. 

Å vokse opp i et hjem med lav standard: her må du forklare, det er ingen definisjon. Forskjell på barn og bolig, familie og bolig, hjem og bolig. Å bo uten strøm og varmt vann i Norge i dag vil være sært. Da ser jeg for meg veldig alternative foreldre som forsøker leve miljøvennlig (eller ren slum der barn ikke bør bo). Mener du bare barn som bor i "ikke-instagram-ikke-opppusset-ganske-sliten-ganske-trangt", mener jeg ingen ting om dem? Synd hvis det er pga fattigdom og de og familien mistrives, eller barna føler seg utenfor eller noe. Bra hvis de bare ikke er så interessert i i bolig og trives slik de har det.

Anonymkode: c6ab4...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...