Lilly88 Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Jeg har veldig lyst til å studere et halvår i utlandet, men det som gjør det litt utfordrende er at jeg har en katt. En løsning er selvsagt å få noen til å passe henne, og jeg har allerede fått et kanskje fra søsteren min, men 6 mnd er lenge å forvente kattepass. Jeg vurderer også å ta henne med meg. Er det noen som har tatt med seg dyr til utlandet over lengre tid og vet reglene? Jeg antar det er best å dra innenfor Europa i så fall. Kan det la seg gjøre å ta henne med meg, eller må jeg kanskje bare gi opp den drømmen?
Ginny Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Ikke ta med katten. Velg studiested etter hvilket språk du vil lære og hva slags studier de har der, og la katten være hjemme. Kattepass er den enkleste formen for dyrepass, og katten har det best når den får være i kjente omgivelser. Avhengig av hvor du drar så må kanskje katten sitte fire uker i isolat før den får komme ut, og det er vanskeligere å finne sted å bo med katt, og hva gjør du om katten må til dyrlegen? Veldig mye styr for seks måneder. Kan du leie ut boligen din billigere mot kattepass, så er nok det den beste løsningen, så får pus være i kjente omgivelser. 3
Minya Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Avhengig av hvor du har vært kan pus også bli satt på isolat igjen når dere kommer hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 I EU/EØS kreves ID-chip, rabiesvaksine og EU/EØS-pass til katten. Dette gjelder for reise til EU/EØS og tilbake inn i Norge. For andre land utenfor EU/EØS gjelder andre regler, spesielt ved innreise til Norge igjen. Sjekk mattilsynet sine nettsider, og evt tilsvarende for det landet du tenker å ta med katten til, da regler stadig kan endres. Når det er sagt, ville jeg nok ikke tatt med katten for et 6 mnds opphold. Anonymkode: 6ca41...f28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå