AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Jeg skal servere Pavlova-kake i morgen, og steker bunnen i dag. Etter endt steketid etter oppskriften, er den fremdeles myk å ta på. Steke lenger eller blir den hard når den kjølner? Jeg har brukt oppskrift med eddik og maizena. Anonymkode: 9b0d5...99d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Den pleier å være hard/sprø ytterst, og seig inni, med en gang jeg tar den ut av ovnen. Anonymkode: a44c1...b18
Mkigjen Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Høres ut som du må begynne på nytt, husk å piske marengsen lenge 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 9 minutter siden, Mkigjen skrev: Høres ut som du må begynne på nytt, husk å piske marengsen lenge Nei, det er uaktuelt. Marengsen ble pisket i det uendelige. Prøvde å steke litt til, og nå er den sprø på utsiden. :-) Anonymkode: 9b0d5...99d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 Den skal stekes lenge på lav varme for å få rett konsistent, så helt normalt den er myk lenge i ovnen. Så lenge marengsen ble stiv når den ble pisket, så er det kun stektid som kan være feil. Anonymkode: 7eef1...219
Mkigjen Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvde å steke litt til, og nå er den sprø på utsiden. 🙂 Det var jo flax 🙂
Zienna Skrevet 31. august 2018 #7 Skrevet 31. august 2018 Når du steker Pavlova må du la den stå i ovnen til neste dag. Hold stekeovnsdøra igjen! 1
applestories Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 12 timer siden, Zienna skrev: Når du steker Pavlova må du la den stå i ovnen til neste dag. Hold stekeovnsdøra igjen! Eventuelt ta den ut når den er ferdig stekt og sette den på et tørt sted som ikke er for varmt. (var det jeg lærte da jeg jobbet sammen med et par kokker, og det har alltid funket selv om jeg på det tidspunktet aldri hadde laget pavlova før)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå