Gå til innhold

SALME FOR SOLOSANG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen forslag til fine salmer som kan brukes til solosang i kirken? :digge:

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelou
Skrevet

Salme....hmmm...lurer på om ikke den vakre "Gje meg handa di,ven" er klassifisert som salme nå. Den er ihvertfall veldig vakker,syns jeg, og spesiellt akkopagnert på gitar (jodda,piano er også fint). :-)

Skrevet

Ja, det er en salme, og den er kjempe fin. Men på alle sidene jeg har vært inne på står den under begravelse.....så jeg vet ikke helt jeg...

Skrevet

Noen steder en kan høre denne salmen? Kanskje jeg oxo vil bruke den i vielsen vår

Gjest lillelou
Skrevet

ooooops......... :oops: litt merkelig, siden jeg ikke oppfatter den som en begravelses- eller "dødssalme", heller mer som en litt var kjærlighetssang. Og strofen "la varmen frå ein som er glad i deg tenne stjerner i myrkaste natt" oppfatter jeg nesten som en litt småerotisk setning....syns dere jeg er på bærtur? Ellers syns jeg det var vanskelig å kommer på en "solo-salme" på stående fot, og jeg har vært solist i en god del bryllup.

Gjest Anonymous
Skrevet
ooooops......... :oops: litt merkelig, siden jeg ikke oppfatter den som en begravelses- eller "dødssalme", heller mer som en litt var kjærlighetssang. Og strofen "la varmen frå ein som er glad i deg tenne stjerner i myrkaste natt" oppfatter jeg nesten som en litt småerotisk setning....syns dere jeg er på bærtur? Ellers syns jeg det var vanskelig å kommer på en "solo-salme" på stående fot, og jeg har vært solist i en god del bryllup.

Tenker mer på den strofen som at den har med sorg å gjøre jeg da... Om å ikke stenge folk som er glad i deg ute, selv om man sørger...

eller så kan det godt være at det er jeg som er på bærtur :wink:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi skal ha Morning is Broken - jeg synes den er utrolig fin! Men den er jo engelsk.

Skrevet

Det er bestefarem min som skal synge, så jeg må nok holde meg til noe norsk :P .

Er det noen som har teksten til Så skimrande var aldri havet eller Mitt hjerte er ditt hjerte?

Gjest lillelou
Skrevet

Der ser man atter en gang hvor forskjellig det er mulig å tolke en tekst! :wink: Jeg tror nok vi har like "rett" begge to- og at det faktisk kan være en tekst og en sang som passer like godt i to TOTALT forskjellige sammenhenger.

ps; Betty-"Morning has broken" er nyyyydelig :-)

Skrevet

salme nr 727. den er kjempe fin, ble brukt i martha og aris bryllup

Skrevet

hva er 727?

Jeg snakket nettopp med presten som skal vie oss. Han mente at gje meg handa di var en flott salme som vi godt kunne velge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...