Solhanne Skrevet 14. mars 2005 #1 Skrevet 14. mars 2005 Noen som har noen forslag til fine salmer som kan brukes til solosang i kirken?
Gjest lillelou Skrevet 14. mars 2005 #2 Skrevet 14. mars 2005 Salme....hmmm...lurer på om ikke den vakre "Gje meg handa di,ven" er klassifisert som salme nå. Den er ihvertfall veldig vakker,syns jeg, og spesiellt akkopagnert på gitar (jodda,piano er også fint). :-)
Solhanne Skrevet 14. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2005 Ja, det er en salme, og den er kjempe fin. Men på alle sidene jeg har vært inne på står den under begravelse.....så jeg vet ikke helt jeg...
rutti Skrevet 14. mars 2005 #4 Skrevet 14. mars 2005 Noen steder en kan høre denne salmen? Kanskje jeg oxo vil bruke den i vielsen vår
Gjest lillelou Skrevet 14. mars 2005 #5 Skrevet 14. mars 2005 ooooops......... :oops: litt merkelig, siden jeg ikke oppfatter den som en begravelses- eller "dødssalme", heller mer som en litt var kjærlighetssang. Og strofen "la varmen frå ein som er glad i deg tenne stjerner i myrkaste natt" oppfatter jeg nesten som en litt småerotisk setning....syns dere jeg er på bærtur? Ellers syns jeg det var vanskelig å kommer på en "solo-salme" på stående fot, og jeg har vært solist i en god del bryllup.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #6 Skrevet 14. mars 2005 ooooops......... :oops: litt merkelig, siden jeg ikke oppfatter den som en begravelses- eller "dødssalme", heller mer som en litt var kjærlighetssang. Og strofen "la varmen frå ein som er glad i deg tenne stjerner i myrkaste natt" oppfatter jeg nesten som en litt småerotisk setning....syns dere jeg er på bærtur? Ellers syns jeg det var vanskelig å kommer på en "solo-salme" på stående fot, og jeg har vært solist i en god del bryllup. Tenker mer på den strofen som at den har med sorg å gjøre jeg da... Om å ikke stenge folk som er glad i deg ute, selv om man sørger... eller så kan det godt være at det er jeg som er på bærtur
Solhanne Skrevet 14. mars 2005 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2005 Jeg synes den er veldig fin, og har lyst til å ha den. Du kan laste den ned på denne siden: http://www.pedit.no/org/merkesteinane/view...on_id=248454591
Gjest Betty Boop Skrevet 14. mars 2005 #8 Skrevet 14. mars 2005 Vi skal ha Morning is Broken - jeg synes den er utrolig fin! Men den er jo engelsk.
Solhanne Skrevet 14. mars 2005 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2005 Det er bestefarem min som skal synge, så jeg må nok holde meg til noe norsk . Er det noen som har teksten til Så skimrande var aldri havet eller Mitt hjerte er ditt hjerte?
Gjest lillelou Skrevet 14. mars 2005 #10 Skrevet 14. mars 2005 Der ser man atter en gang hvor forskjellig det er mulig å tolke en tekst! Jeg tror nok vi har like "rett" begge to- og at det faktisk kan være en tekst og en sang som passer like godt i to TOTALT forskjellige sammenhenger. ps; Betty-"Morning has broken" er nyyyydelig :-)
majan Skrevet 14. mars 2005 #11 Skrevet 14. mars 2005 salme nr 727. den er kjempe fin, ble brukt i martha og aris bryllup
rutti Skrevet 14. mars 2005 #12 Skrevet 14. mars 2005 hva er 727? Jeg snakket nettopp med presten som skal vie oss. Han mente at gje meg handa di var en flott salme som vi godt kunne velge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå