Gå til innhold

Barn som krever og krever.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en søster som krever og krever. Vi er oppvokst med forskjellig far, samme mor, forskjellige personligheter. Jeg var mer introvert, likte å leke ute og vokste opp en tid der pc og mobil ikke var så mye i bruk enda. 
Søsteren er nå i barneskolealder. Hun blir mer og mer krevende. Hun mener hun har rett på ting som ikke er sitt, og det begynner å bli forferdelig irriterende. Jeg er voksen, har betalt for det meste jeg har selv. Jeg har en pc i mitt barndomshjem som jeg betalte for selv, for 9 år siden. Fungerer ikke helt som den skal, så jeg liker ikke at andre driver med den. Den ligger ikke fremme, den er gjemt når jeg ikke er der, men jeg har pc hjemme, så denne er bare en eg bruker når jeg er på besøk hos mor. Men hun er helt gal etter å få bruke den. Hun har mobil og nettbrett, men hun tåler bare ikke andre har ting hun ikke har. Hun mener det er urettferdig at jeg har 2 pc'er mens hun bare har en mobil og nettbrett. Jeg har betalt  for de selv, sier jeg til henne, men hun mener fremdeles hun har krav på å bruke den ene.
hun er slik generelt, og jeg gruer meg til hun blir enda eldre/tenåring. 

Anonymkode: 8e89e...e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn barn er, hun er nok veldig glad i deg å ser opp til deg. Derfor vil hun bruke din PC, for det er noe kult som storesøster har. Legg den utilgjengelig så slipper du at hun bruker din PC 

Anonymkode: b13e8...e20

Skrevet

Er jo bare å ta pcen med deg hjem? Ikke din oppgave å oppdra din søster. 

Anonymkode: 9b83a...820

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg fikk først inntrykk av at du er en voksen dame, hvis mor fikk en attpåklatt 15 år senere. Så får jeg inntrykk av at du er 16 år.

Hvorfor har du ennå den urgamle datamaskinen som sikkert ikke kan brukes til stort? Og hvorfor har du den hos moren din, med mindre du ennå bor hjemme? Og hvorfor bryr du deg om at lillesøster på barneskolen er sjalu på at du har to datamaskiner?

Da du var barn, så var sikkert du sjalu på de eldre som hadde ting som ikke du hadde, og mente at det var urettferdig.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Tibbie skrev:

Hvor gammel er du? Jeg fikk først inntrykk av at du er en voksen dame, hvis mor fikk en attpåklatt 15 år senere. Så får jeg inntrykk av at du er 16 år.

Hvorfor har du ennå den urgamle datamaskinen som sikkert ikke kan brukes til stort? Og hvorfor har du den hos moren din, med mindre du ennå bor hjemme? Og hvorfor bryr du deg om at lillesøster på barneskolen er sjalu på at du har to datamaskiner?

Da du var barn, så var sikkert du sjalu på de eldre som hadde ting som ikke du hadde, og mente at det var urettferdig.

huff, jeg var 17 da lillesøster kom. Den pcn kan da brukes den! til å surfe på nett. 

Anonymkode: 8e89e...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...