AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Hadde en ubehagelig opplevelse tidligere i dag; Jeg var til en oppfølgingstime hos ortoped. Har vært hos denne ortopeden en gang tidligere der jeg opplevde timen som normal. I dag derimot tok denne legen imot meg som om vi var gode venner (rundt 6 mnd siden forrige legetime), og mens jeg står i bare bh og bukse og han undersøker armen min kommenterer han at det var godt å ta på meg. Altså.. er dette innafor? Jeg opplevde det som mye mer ubehagelig enn jeg skulle trodd, og jeg følte meg utrolig sårbar. Er det greit for en lege å si sånt? Anonymkode: 313bb...e9f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Hvorfor måtte du stå i bare bh på overkroppen? Anonymkode: 0df6f...c4d 1
Yellowbutton Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor måtte du stå i bare bh på overkroppen? Anonymkode: 0df6f...c4d Det var en undersøkelse av overarm/skulder
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 Nei, det var langt over streken. Så ubehagelig. Anonymkode: 8865e...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Det var ikke greit! Anonymkode: aed54...11f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde en ubehagelig opplevelse tidligere i dag; Jeg var til en oppfølgingstime hos ortoped. Har vært hos denne ortopeden en gang tidligere der jeg opplevde timen som normal. I dag derimot tok denne legen imot meg som om vi var gode venner (rundt 6 mnd siden forrige legetime), og mens jeg står i bare bh og bukse og han undersøker armen min kommenterer han at det var godt å ta på meg. Altså.. er dette innafor? Jeg opplevde det som mye mer ubehagelig enn jeg skulle trodd, og jeg følte meg utrolig sårbar. Er det greit for en lege å si sånt? Anonymkode: 313bb...e9f Dette var et åpenbart eksempel på seksuell trakassering, at skjedde i lege-pasient-relasjon er spesielt graverende. Legen må meldes til fylkeslegen og straks avskiltes for alltid. Forholdet bør også politianmeldes, og noen år bak murene ville være vel fortjent for eks-legen. Anonymkode: b5099...d6d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 Var det det eneste han sa og alt var helt vanlig ellers etterpå? Han tok ikke upassende på deg? Jeg spør: kan du ha misforstått eller hørt setningen feil fordi du følte deg sårbar hvor du stod halvnaken? At det var godt å ta på deg, som i at det er godt i muskler/sener eller godt å få tatt på deg som i få deg undersøkt. Jeg har fått høre «her var det godt å ta» av en naprapat før, så jeg tenkte umiddelbart mer i de baner. Gjebnom årene har jeg innsett at spesialister kan si merkelige ting som ingen andre ville sagt - har hørt om kvinnelige gynekologer som snakker om «et flott underliv» mens de har hodet mellom beina på deg. Som sagt, jeg spør: det kan selvfølgelig hende at han mente det var deilig å ta på deg. Anonymkode: ef647...682 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 Dette er en voldtekt og ville sørget for at han mistet jobben. Han har ikke noe i et legeyrke å gjøre. Anonymkode: 1346d...c94 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 R 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er en voldtekt og ville sørget for at han mistet jobben. Han har ikke noe i et legeyrke å gjøre. Anonymkode: 1346d...c94 Voldtekt er å dra den litt for langt, men legen hadde en upassende oppførsel og burde rapporteres. Anonymkode: 0e017...67f 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en ubehagelig opplevelse tidligere i dag; Jeg var til en oppfølgingstime hos ortoped. Har vært hos denne ortopeden en gang tidligere der jeg opplevde timen som normal. I dag derimot tok denne legen imot meg som om vi var gode venner (rundt 6 mnd siden forrige legetime), og mens jeg står i bare bh og bukse og han undersøker armen min kommenterer han at det var godt å ta på meg. Altså.. er dette innafor? Jeg opplevde det som mye mer ubehagelig enn jeg skulle trodd, og jeg følte meg utrolig sårbar. Er det greit for en lege å si sånt? Anonymkode: 313bb...e9f Her er en stor del av problemet at du er overgjennomsnittlig skjør. Anonymkode: 53f38...f28
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #12 Skrevet 31. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Her er en stor del av problemet at du er overgjennomsnittlig skjør. Anonymkode: 53f38...f28 Er du legen kanskje? Anonymkode: 6252f...544 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå