Gå til innhold

Pus sutrer før han drikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget at Pusur på 8 år, har begynt med en ny vane. Hver gang han skal drikke, så titter han ned i skåla si og lager en irritert "mmrrh"-lyd før han drikker. Det er samme lyd han lager når det er tomt i noen av matskålene hans.

Han skal vaksineres i morgen, så da snakker jeg jo med dyrelegen, men er dette noe å henge seg opp i? Hva kan dette komme av?

Anonymkode: 50a2a...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammelt og "skittent" vann? :P

Skrevet

Foreldrene mine har en hund som er helt ocd på vannet. Drikker bare hvis det er helt nytt. Ser ikke bort fra at Pusur har blitt mere pirkete med årene også. Kanskje han reagerer på hår som kommer oppi? Begge kattene røyter jo som bare det for tiden. Det gir mening i alle fall :).

(Bytter hver dag)

Skrevet

Prøv å bytt hver morgen, midt på dagen og på kvelden :) kan være han har blitt kresen på vannet. Evt bytt til vannfontene 😛 

Anonymkode: 84381...809

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende du klarer å lure han til å tro at vannet er helt ferskt dersom du bytter ut vannskåla med drikkefontene.

Skrevet

Jada, det har hjulpet å bytte oftere. Jeg har pleid å bytte på kvelden før jeg legger meg og nå byttet jeg når jeg sto opp også (for 6 timer siden) :). Han har nok bare blitt litt mere pirkete.

Skrevet

Katter sliter med å drikke nok når de får tørrfor. Foret bør bløtes, de bør få våtfor, eller de bør råfores.

Og dyr skal ikke vaksineres hvert år, de trenger i høyden å vaksineres hvert 3. år. Mest sannsynlig varer vaksinene livet ut.

Anonymkode: 25971...9b1

• Liker 1
Skrevet
På 31.8.2018 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Jada, det har hjulpet å bytte oftere. Jeg har pleid å bytte på kvelden før jeg legger meg og nå byttet jeg når jeg sto opp også (for 6 timer siden) :). Han har nok bare blitt litt mere pirkete.

Jeg skifter vannet til pus både 3 og 4 ganger om dagen. Han liker ikke vann som har stått lenge, hvem gjør vel det 😛 

nå har jeg bestilt drikkefontene, siden han elsker å drikke rennende vann fra springen. 

Anonymkode: 84381...809

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter sliter med å drikke nok når de får tørrfor. Foret bør bløtes, de bør få våtfor, eller de bør råfores.

Og dyr skal ikke vaksineres hvert år, de trenger i høyden å vaksineres hvert 3. år. Mest sannsynlig varer vaksinene livet ut.

Anonymkode: 25971...9b1

Nja. Vil ikke si meg helt enig i deg akkurat, men dette er noe folk sikkert kan diskutere i det uendelige.

Kattene mine får våtfor 2 ganger om dagen og har tørrfôr tilgjengelig hele tiden. Pusur liker det. Han går heller en dag uten våtfor enn tørrfôr. Den andre katten hadde klart seg fint uten tørrfôret, men hun spiser det hun også.

Dyrelegen anbefaler vaksine hvert år og jeg stoler på dem. Greit nok så varer kanskje kattepestvaksinen i 3 år, men katteinfluensavaksinen varer fortsatt bare 1 år. De sjekker jo også vekt, hjerte, lunger, øyne og tenner.

Uansett så klager han ikke mere om jeg bare bytter både morgen og kveld :)

Skrevet

Natta mi nekter å drikke vann inne uansett hvor det står. Så oppdaget vi at han elsket å drikke fra en tom blomsterpotte på trappa. Som ble fult med regnvann. Så vi bare forsatte å fylle vann på den vi . Setter  den inn på gangen om vinter . Men vil nesten bare drikke av den 

Anonymkode: 4a74a...ad0

• 3 uker senere...
Skrevet

Fant du ut hva som gikk av katta di? 

Går det bra med den? 

Anonymkode: c25cc...efe

Skrevet

Har du nylig skiftet matskåler? Jeg får inntrykk av at katter har større vanskeligheter med å se vannet i noen matskåler enn andre

Anonymkode: 1e454...70f

Skrevet

Det var bare det at jeg måtte bytte vannet litt oftere 🙂

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...