Gå til innhold

Om kvinnegruppa Ottar

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Her kan du lese hva de mener og står for.

Jeg ser det er så mange som mener veldig mye om dem, her kan du finne litt mer fakta om dem, før du uttaler deg om hva de egentlig står for.

Noe av det som står på sidene deres er veldig bra i mine øyne, noe er helt på jordet; som for eksempel at de påstår at det ikke er biologiske forskjeller på kvinner og menn, men at vi kun læres opp til våre forskjellige roller utifra hvilket kjønn vi har utenpå. Det er bevist som bullshit i dag... men ellers... gå inn på siden deres og les litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan jeg være enig med OTTAR i enkeltsaker. Allikevel synes jeg det er synd at det alltid er dem som representerer feministene i debatter. For det første mener jeg at det punktet du nevner, hvorvidt det er biologiske forskjeller på menn og kvinner, er ganske fundamentalt. En organisasjon som ikke godtar all forskningen på dette feltet er dogmatisk og useriøs, mener jeg. Jeg føler ikke at de taler min sak så lenge de ikke aksepterer at menn og kvinner til en viss grad har forskjellige ønsker og behov.

For det andre har jeg aldri opplevd at noen av OTTARS representanter har klart å argumentere seriøst. Faktisk synes jeg som regel de virker nesten uintelligente. Det synes jeg er trist, for jeg regner meg også som feminist, men feminismen har nesten blitt synonymt med OTTAR her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Enig med deg, de gavner ikke sin egen sak og de virker useriøse når de står frem fordi de er så bastante.

Jeg har faktisk nettopp sendt en mail som et argument på et innlegg på siden deres, hvor jeg sier at kvinner er forskjellige og at i hvert fall jeg gjerne vil ha meg frabedt å bli sett på som et offer for mannens makt her i landet. Jeg er sterk nok til å bestemme selv, og jeg har bedt dem snakke med vanlige kvinner som ikke er medlemmer av gruppa deres, for å finne ut hvem vi egentlig er - og vi er i flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...