Gå til innhold

Er samfunnet blitt mer utolmdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med folk innen veiledning og kundehjelp. Jeg ser at folk er mer og mer blitt tålmodig og har ikke tid til å vente. De kjefter og smeller en huden full dersom det ikke skjer på millisekundet. Det har bare blitt verre og verre. Så da lurer jeg på om samfunnet har blitt mer tålmodigere de siste årene. Hvordan opplever du dette? Mener du også det har blitt verre og verre?

Anonymkode: fd83b...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har blitt verre. Jobber med en del servicerarbeide selv, og det har blitt betraktelig høyere tempo de siste årene, og man gjør større arbeidsmengde på kortere tid for å være ajour. Folk kommer gjerne i siste sekund, og forventer at man ordner opp der og da - hvis ikke kan det vanke kjeft. Er for å si set sånn, dritt lei av arbeidslivet allerede før fylte 40. Det verste er egentlig ikke at folk blir litt utålmodige, men at det vanker en del aggresjon. Det å jobbe i et servicerelatert yrke har mer eller mindre fått meg til å miste troen på menneskeheten, når det skal så lite til for at folk klikker. 

Anonymkode: 83f40...f26

Skrevet

Vi er blitt ekstremt bortskjemte. Ser også i kassene i butikker. Det kjeftes så fort dem er tredjemann i køen, om at de må ringe for å åpne en kasse til. Det er fint at en slipper lange køer, men å være den tredje burde ikke utløse aggresjon eller sure miner. 

Anonymkode: 69b2c...21e

Skrevet

Ja det er blitt mindre tåleranse. Merker det selv. Mindre folk, mer press, økt arbeidsmengde... Man kan bli svett noen ganger av folk, inkl. meg selv!

Skrevet

Ja garantert!

Har blitt bortskjemt med raske og effektive systemer og det er fryktelig irriterende når ting tar lang tid. 

Eksempler:

Leiebil, hvorfor i h... skal jeg skrive ned alle opplysningene som jeg allerede har fylt inn på nett på et lite papirark for at betjeningen så i sneglefart skal punche dette inn i systemet igjen mens jeg venter?! Helt sinnsykt! Å hente ut en leiebil burde tatt 30 sekunder om de kuttet alt tullet!

Hotell: Samme greia *argh*

Heldigvis er slike treige steder i ferd med å dø ut (dvs de skjerper seg eller går konkurs)

Anonymkode: a52eb...4ba

Skrevet

Ja. Ser det allerede i bhg. Barn vil bli servert. De kan ikke vente. De vil ha alt i hendene uten å gjøre noe selv. En 5 åring kan fint være med å dekke bordet selv og rydde etter seg. Neida de vil ha maten påsmurt pga de gidder ikke gjøre det selv. Så da løper ansatte beina av seg for å please alle prinser og prinsesser som går i dagens barnehager. Tragisk utvikling.

Anonymkode: 6d3b2...d49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...