Gå til innhold

Jeg trenger sårt råd om hvordan gå mest mulig inn i mål på kort tid, pga mitt eget bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oooops!! Vi har akkurat bestemt oss for å gifte oss om rett under tre måneder!! Det er 7 mnd siden fødsel og jeg er ganske dårlig trent, dvask og har mange kg til overs. Var svært dårlig hele svangerskapet og lå sengeliggende i 8 mnd. Jeg har gått mye turer og fått opp kondisen med noe intervall trening i sommer. Spørsmålet er:

Hvordan skal jeg trene og spise for å minske i cm her og der? Største problemområde er bukfettet. Jeg er ca 172 og veier 72kg. Litt store overarmer, midjen og magen er stor, men smale lår og legger og nesten ingen rumpe.

Har cøliaki og må gå på lowfoodmap diett for tiden pga IBS.

Ammer fortsatt fult, også på natt. Legger meg litt sent, har ikke kommet i noen god rytme. Leverer eldste barnet i bhg og har formiddagen fri før henting, middag og alt som er. Trening kardio bør foregå på dagtid ute med vogn helst. Styrke kan jeg trene hjemme med babyen.

Setter stor pris på om noen vil hjelpe meg med gode tips og råd.

Anonymkode: b4702...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funkygine har treningsopplegg man kan være med på på bloggen sin nå ellers ligger det mange øvelser man kan gjøre med baby på bloggen hennes også. Mitt beste tips når det kommer til å gå ned i vekt er vel  å bytte ut all drikke med vann, mange opplever fremgang bare av det

Skrevet

Er ikke helt I din situasjon, men jeg skal gifte meg neste sommer. Akkurat nå utøver jeg planen min med å delta på minst 3 ulike gruppetimer I uken, med mest fokus på styrke, kondis og smidighet. Hvert eneste gang er et blodslit fordi jeg tvinger meg selv til å fortsette selv om jeg er døden nær av melkesyre eller utslitt under gruppetimen. Dette ekstra pushet hadde jeg aldri greid å gjennomføre om jeg trente for meg selv. Etter bare 2 uker med 6 gruppetimer begynner jeg allerede å føle bedre kontakt med musklene og endorfinrushet kommer som perler på en snor, og jeg blir da så gira på neste gruppetime!

Anonymkode: 3e64c...aa7

Skrevet

Takk for gode innspill! Tar gjerne i mot mer!

kutte all drikke, endre med vann.. gjelder vel kaffe også regner jeg med?

ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode innspill! Tar gjerne i mot mer!

kutte all drikke, endre med vann.. gjelder vel kaffe også regner jeg med?

ts

Kaffe kan du trygt drikke, ikke noe særlige kalorier der. Så sant du drikker helt plain svart kaffe 

Kutt ut drikke med sukker og kalorier som juice, iskaffe, saft (fun-light går bra), brus, melk 

Anonymkode: 97cd7...06b

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til trening, kosthold kan man faktisk gå inn en god del cm på kort tid med Bailine. Brukte det for å stramme opp midjen etter svangerskap, og gikk inn 12 cm på noen få uker. Vondt som fy, men elektroimpulsene strammer opp slapp hud og rasert bukmuskulatur veldig effektivt. 

Anonymkode: f954f...236

Skrevet

For å gå ned i cm må du gå ned i vekt og det bør du ikke gjøre i det tempoet du ønsker mens du ammer.

Anonymkode: 2e978...7ca

Gjest Reputation
Skrevet

Hvorfor ønsker du å gå ned så mye i vekt? Hvis det er en kjole som er for liten, ville jeg lagt den ut. Hvis det er fordi du ønsker at du skal være i bedre form, ville jeg utsatt bryllupet. Å gi deg selv kun 3 måneder, med spedbarn og alt, er veldig kort tid for en sunn endring.

Det vil hjelpe godt på å kutte ut sukker og annen snacks, men det gjør du sikkert allerede pga foodmap. Finn noen gode tips til sunne middagsretter, og spis i mindre mengder om gangen. Gå en lang tur på dagtid, og tren med kroppsvekt og småvekter hjemme. Sjekk ut pilatesvideoer på youtube feks, noe som er enkelt å gjøre hjemme uten krav til utstyr. Det finnes også mange gode videoer med sirkeltreninger. Drikk godt med vann, ikke spis for lite og ikke stress med å se "sånn og sånn" ut. Din mann elsker deg nok akkurat som du er. 

Skrevet

Utsett bryllupet. Dette er bilder du skal se på resten av livet, gi deg selv tid til å komme i form. Du har nettopp fått baby, ta en ting av gangen.

Anonymkode: 7747f...e35

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utsett bryllupet. Dette er bilder du skal se på resten av livet, gi deg selv tid til å komme i form. Du har nettopp fått baby, ta en ting av gangen.

Anonymkode: 7747f...e35

Dette. 

Anonymkode: d9893...e80

Skrevet

Kjære deg. La tiden fremover og din store dag bli hyggelig. Du kan glede deg til denne og se frem mot den hvis du har på deg klær som er store nok. Finnes det steder på kroppen som du syns er for store el.l. tar du på deg en kjole som dekker deg normalt til. Det går an å se ut som en midtsommernattsdrøm uten å stresse deg i hjel. Kos deg og planlegg. Drikk, spis og lev godt frem mot bryllupet. :) 

Anonymkode: ed7c8...baa

• Liker 1
Skrevet

Les litt om fitline, det er en detoxkur  og man går ned flere kg og cm iløpet av den mnd. 

Jeg gikk ned 7 kg , målte dessverre ikke men kunne lett se resultater. 

Mannen gikk ned 12 kg. 

gikk ned 2,3 kg på 2 dager , masse vann😳

Anonymkode: d0018...a75

Skrevet

Tull og tøys med de som foreslår kurer. Du kan fint lage din egen suppe, uten å kjøpe det via et firma som skal ha deg ned i vekt. Som du må betale masse penger for. Mulig man må gi litt mer av seg selv, når man har betalt mye for kuren, men...
Du kan  gå ned en del kg med å bare spise suppe. Men det er jo ikke lurt siden du ammer. 
Jeg ville heller satset på å finne en kjole som passer din kropp.
Er du missfornøyd med armene, så er det så mange fine kjoler som har blondeermer, velg noen som er litt løse og ikke sitter tett inntil. Velg en kjole med høyt liv, så du dekker magen om den er et problemområde.

Skrevet

Jeg stiller meg i rekken bak de som anbefaler deg om å utsette bryllupet i den livssituasjonen dere er i. Med mindre dere har en veldig god grunn for å gifte dere på så kort varsel.

Med det sagt vil jeg likevel gi noen råd på veien til en kropp du er fornøyd med. Kosthold tar kilo, trening tar gram. Men selv om trening ikke hjelper deg noe særlig til å gå ned i vekt, så hjelper det deg med å stramme opp slik at du ser bedre ut og har en bedre generell helse.

Siden du allerede spiser low fodmap så vil jeg anbefale deg til å kutte enda mer ned på karbohydrater. Fodmap er jo en gruppe karbohydrater, så jeg vil tro du allerede spiser lavkarbo eller mediumkarbo. Jo mer karbohydrater du spiser, jo vanskeligere er det å gå ned i vekt. Det er ikke umulig å gå ned i vekt med høykarbo heller, men jo mer karbohydrater man spiser, jo mer insulin må kroppen produsere. Insulin er et fettlagringshormon fordi det sender signal til kroppen om å lagre fett, ikke forbrenne fett. Hvis man skal kjøre bil, så setter man ikke på parkeringsbremsen. Det blir det samme med vektnedgang og karbohydrater.

Anonymkode: 71181...1df

Skrevet

Kjøp deg en av Thor Foseid sine planer via Spør Thor på facebook. Jeg har iBS og lekk tarm, hans plan hjalp meg med å gå ned i vekt og magen har ikke vært så bra på evigheter. Matplanen hans som er for de med mageproblemer er Low foodmap, glutenfri og melkefri. Anbefaler deg dog ikke dette for å komme inn i en kjole, (selv om du nok kommer til å gjøre det etter å ha fulgt planen) men for å få magen i orden.

Anonymkode: c6fea...628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...