AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Jeg har begynt å trene 6 ganger i uken, løping og styrke. Blir alltid svett, og må dusje og vaske håret etterpå. Men tror ikke håret mitt har godt av daglig vask, og det tar mye tid når det er langt og tjukt. Hva alternativer har jeg for å holde det rent om jeg skipper hårvasken annenhver gang? Hva gjør dere? Anonymkode: 74279...ce3 1
beerna Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Jeg trener hver dag. Vasker håret annenhver. Faktisk innimellom går det tre dager mellom.Funker helt fint for meg Men hadde jeg hatt hår som ble veldig fett så hadde jeg nok vasket det hver dag. 1
solmåneogstjerner Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Du kan jo bruke tørrsjampo hvis du føler for å friske det opp litt. Jeg bruker det. Og vasker håret et par ganger i uken. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 Vasker hver dag ja. Blir veldig svett. Anonymkode: deb25...33d 1
Filifjonkamor Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 Nå trener jeg 4 dager i uken og jeg må vaske håret ja. Svetter jo og da føler jeg meg ikke ren om det ikke blir vasket
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Jeg trener fem ganger i uka, tre av disse dagene skyller jeg bare gjennom det med vann. Dusjer jo rett etter trening og føler all svetten blir spylt bort og håret ser greit ut etterpå. Anonymkode: 196e1...cef 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 Vasker det som oftest (trener 6 dager i uka). Noen ganger tar jeg bare balsam. Hvis jeg har trent en økt der jeg ikke er svett i selve håret, men bare i nakken, vasker jeg det ikke. Har tørrsjampo, men bruker det sjelden. Anonymkode: 86f9e...7a8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 46 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg trener fem ganger i uka, tre av disse dagene skyller jeg bare gjennom det med vann. Dusjer jo rett etter trening og føler all svetten blir spylt bort og håret ser greit ut etterpå. Anonymkode: 196e1...cef Du kan skylle ut svetten/saltet med vann, og bare bruke såpe 1-2 ganger i uka, for å fjerne fett. Anonymkode: 2d03d...e98 3
Inwe Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 Trener 6 ganger i uken og blir svett. Vasker håret hver tredje dag, ellers hadde det vært helt ødelagt. Føler meg hverken møkkete eller ekkel på grunn av det, håret er ikke fett og lukter ikke. 1
Peak Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 Vasker håret 2-3 ganger i uken. Trener 4-5 ganger i uken. Jeg trener mest styrke.
MammaMums Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 Jeg trener også 4-5 ganger i uka, men vasker ikke håret hver gang.. Syns jeg begynner å klø i hodebunnen hvis jeg vasker for ofte faktisk.. Tåler en dag el to med håret i en hale eller en topp👍 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 ^^ alle de som tror svette lukter blomster. Selv i hodebunnen. Anonymkode: deb25...33d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 Vasker håret hver gang jeg har trent. Bruker medisiner som gjør at jeg svetter mer enn normalt i hodet/ansikt. Hadde vasket håret hver gang jeg har trent selv om jeg ikke hadde hatt det problemet. For meg blir huden tørrere enn håret av dusjing daglig. Anonymkode: 7fda2...7d5
Gjest Frøken Diamant Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 Dusjer og vasker håret hver dag.Uansett om jeg trener eller ikke!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 Trener ikke nå lengre, men vasket alltid håret når jeg gjorde det. Svetter jo.. Ekkelt. Nå vasker jeg håret annenhver/tredjehver gang jeg dusjer og håret mitt blir mindre fett og skinner mer.. Anonymkode: 3ac47...175
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 Vasker håret annenhver dag, som regel. Timer treningen så den alltid er på en dag jeg skal vaske håret. Men i perioder jeg trener mer har det hendt at jeg har trent to-tre ganger på en vask. Det funker ikke for meg - håret begynner å lukte🙄 Så jeg trener mindre, ene og alene fordi jeg ikke vil/kan vaske håret daglig. Si ifra om noen har en super løsning! Anonymkode: cdd55...dd3
penny_ Skrevet 31. august 2018 #18 Skrevet 31. august 2018 Nei, jeg vasker ikke håret etter trening. Jeg syns ikke det blir mer fettete selv om jeg blir svett. Det er jo ikke fett som kommer ut? 1
Gjest Fjolleri Skrevet 31. august 2018 #19 Skrevet 31. august 2018 Ja, jeg vasker det etter trening. Ikke kun fordi det er så svett, men fordi jeg jo bruker utstyr og ligger på matter en drøss andre folk har svettet på. Jeg har ikke så lyst til å ligge med andres svette i håret på puta om natta. Når det er gjort undersøkelser av renhold på treningssentre så finner de jo ikke bare skyhøyt nivå av bakterier og skitt, men også avføringsbakterier på utstyret. Ikke noe jeg engster meg over, men jeg dusjer etter trening og er nøye med håndvask etterpå.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 Jeg trener 6-7 dager i uka. Svetter veldig mye, blir helt gjennomvåt i håret hvis jeg trener kondisjon, og blir også ganske svett etter en styrkeøkt. Jeg skyller gjennom håret (uten sjampo og balsam) ca. 3-4 dager i uka, og de andre dagene vasker jeg det med sjampo og balsam. Har prøvd tørrsjampo, men det funker egentlig mot sin hensikt. Har halvlangt, tynt hår. Mulig det er tørrere og mer usunt enn det hadde vært hvis jeg ikke vasket det så ofte. Men for meg har det med velvære å gjøre, så da får det bare bli sånn Og som Fjolleri over her skriver, så tror jeg absolutt alle hadde vasket håret 10 ganger etter en økt på senteret hvis de fikk innblikk i all svetten og bakteriene som befinner seg på matter og treningsutstyr. Rengjøringsrutinene til mange senter er helt bak mål, har selv jobbet på treningssenter og var nesten flau over hvor sjeldent ting vaskes. Mattene ble tørket over med vann og litt rengjøringsspray ÉN gang i uka (!!!!). Så folkens, DUSJ OG VASK HÅRET! Anonymkode: 18208...290 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå