Gå til innhold

Pass til barn i et annet passkontor enn der man hører til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg å far bor langt unna hverandre. Er det mulig å få time å møte opp på et passkontor der vi feks møtes midt på halveisen for å få et pass til ungene?

Anonymkode: 58726...bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan få pass hvor som helst i landet. Under «passkrisene» de siste årene, har jo folk reist timevis ut fra Oslo til andre passkontoret for å rekke å få pass i tide til sommerferien.

Anonymkode: 20876...50b

• Liker 1
Skrevet

Nei. Men far kan sende deg kopi av sitt førerkort/pass og skrive en lapp med som sier at han tillater at du dkaffer pass til barnet. 

Anonymkode: 3b8f5...494

Skrevet

Ja, det gjør vi alltid, bare å bestille time på hvilket som helst passkontor.

Anonymkode: 2fcdb...11d

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan få pass hvor som helst i landet. Under «passkrisene» de siste årene, har jo folk reist timevis ut fra Oslo til andre passkontoret for å rekke å få pass i tide til sommerferien.

Ikke svaret jeg fikk fra de, da måtte man til passkontoret der man hadde boligadresse.

Skrevet

Han gidder ikke å lage offentlig bekreftet kopi av legitimasjonen sin, og synes det er mye bry siden det er vi som skal reise med dem og han ikke har noe planer om det. Så å møtes på et politikontor i nærheten av der vi allerede møtes hadde nok vært beste muligheten å kunne få ordnet pass til ungene. Skal ta en tlf til kontoret jeg tenker på å forklare situasjonen å høre om det er ok at vi tar det der. 

Anonymkode: 58726...bca

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke svaret jeg fikk fra de, da måtte man til passkontoret der man hadde boligadresse.

Høres veldig rart ut

Anonymkode: 73d17...415

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uttaksalder fra en i politidirektoratet i en artikkel fra mars 2018: 

«På steder hvor det ikke er mulig med verken drop-in-timer eller å få bestilt time, er det ifølge Kvigne en mulighet å reise til et annet passkontor med enten drop-in-timer eller timebestilling.

- Man kan søke om pass hvor man ønsker. Gå inn på politiet.no og sjekk hvor det er ledig time i nærheten av der du bor, sier hun.»

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/reise/lange-ventetider-for-time-til-passbestilling/69582035/amp

Skrevet

*uttalelse 

Skrevet

For ca 3.mnd siden ordnet et vennepar pass til barnet i en annen kommune. Det var helt uproblematisk. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uttaksalder fra en i politidirektoratet i en artikkel fra mars 2018: 

«På steder hvor det ikke er mulig med verken drop-in-timer eller å få bestilt time, er det ifølge Kvigne en mulighet å reise til et annet passkontor med enten drop-in-timer eller timebestilling.

- Man kan søke om pass hvor man ønsker. Gå inn på politiet.no og sjekk hvor det er ledig time i nærheten av der du bor, sier hun.»

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/reise/lange-ventetider-for-time-til-passbestilling/69582035/amp

Her kan vi bestille time, så sikkert derfor svaret blir at man da må søke her. Nå ordnet jeg full foreldrerett pga slike situasjoner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...