AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Tanker om dette? Er en kar på 20/21, som for øyeblikket ikke gjør mye, uten å feste i helgene og ikke gjøre noenting i hverdagene. Jeg tenker å studere neste år, da er jeg 22. Og dette året tenker jeg å skaffe meg en jobb, slik at jeg har noe å gjøre i hverdagene. Har tidligere prøvd å sende CV via finn-jobbannonsene, men fikk alltid avslag. Har heller ingen jobberfaring. Tips til hvordan jeg kan få meg en jobb? Bør jeg kanskje levere CV til butikksjefen sånn face to face i en butikk? Setter stor pris på svar ☺️ Anonymkode: 0ff74...777
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Det kan være lurt, eller å sende mailer til aktuelle bedrifter, kontakte barnehager, skolen SFO også er lurt og du kan melde deg på vikarbyråer. Lykke til Anonymkode: c739d...2f9
Filifjonkamor Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Levere søknad og cv kan være lurt ja, om du ikke får noe napp kan du melde deg inn i vikarbyrå
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 15 minutter siden, jaggemor skrev: Levere søknad og cv kan være lurt ja, om du ikke får noe napp kan du melde deg inn i vikarbyrå Gjorde det før sånn online vikarbyråer, funka aldri. Anonymkode: 0ff74...777
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være lurt, eller å sende mailer til aktuelle bedrifter, kontakte barnehager, skolen SFO også er lurt og du kan melde deg på vikarbyråer. Lykke til Anonymkode: c739d...2f9 Har inntrykk av at å sende Mail funker veldig dårlig. Kontaktet butikker via Facebook Messenger for, dem svarte aldri. Anonymkode: 0ff74...777
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Mange bedrifter foretrekker at du bruker annonsene de har ute. Det er kanskje over 100 søkere på en vanlig butikkstilling, og da blir det fort til at søknader som kommer inn utenfor den teknologiske løsningen de bruker utelatt fra søkerbunken. Anonymkode: 84b67...5e5 1
Filifjonkamor Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjorde det før sånn online vikarbyråer, funka aldri. Anonymkode: 0ff74...777 Jeg begynte med vikarbyrå (ikke online byrå) og jeg endte opp med fast jobb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Tanker om dette? Er en kar på 20/21, som for øyeblikket ikke gjør mye, uten å feste i helgene og ikke gjøre noenting i hverdagene. Jeg tenker å studere neste år, da er jeg 22. Og dette året tenker jeg å skaffe meg en jobb, slik at jeg har noe å gjøre i hverdagene. Har tidligere prøvd å sende CV via finn-jobbannonsene, men fikk alltid avslag. Har heller ingen jobberfaring. Tips til hvordan jeg kan få meg en jobb? Bør jeg kanskje levere CV til butikksjefen sånn face to face i en butikk? Setter stor pris på svar ☺️ Anonymkode: 0ff74...777 Fortell alle, som kjenner deg som en ok person, at du leter etter jobb. Anonymkode: dfe8f...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 Synes det ofte søkes etter truckførere eller lagermedarbeiderne med truckførerbevis. Det koster noen få tusenlapper og tar oftest bare noen dager å få truckførerbevis. Om det er noe du kunne tenke deg så kan det være verdt investeringen. Du har jo det beviset med deg videre i livet. Du trenger ikke nødvendigvis søke deg jobb i butikk da det ofte er mange om beinet på de stillingene. Bare et lite tips. Anonymkode: d9365...298 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange bedrifter foretrekker at du bruker annonsene de har ute. Det er kanskje over 100 søkere på en vanlig butikkstilling, og da blir det fort til at søknader som kommer inn utenfor den teknologiske løsningen de bruker utelatt fra søkerbunken. Anonymkode: 84b67...5e5 Jeg tenker ikke på bedrifter, mer Kiwi/Rema osv, type de butikkene. Anonymkode: 0ff74...777
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, jaggemor skrev: Jeg begynte med vikarbyrå (ikke online byrå) og jeg endte opp med fast jobb Føler det er altfor tidlig for meg. Er såvidt 20 så å dra til NAV/Manpower nå liksom er ikke helt greia mi. Anonymkode: 0ff74...777
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes det ofte søkes etter truckførere eller lagermedarbeiderne med truckførerbevis. Det koster noen få tusenlapper og tar oftest bare noen dager å få truckførerbevis. Om det er noe du kunne tenke deg så kan det være verdt investeringen. Du har jo det beviset med deg videre i livet. Du trenger ikke nødvendigvis søke deg jobb i butikk da det ofte er mange om beinet på de stillingene. Bare et lite tips. Anonymkode: d9365...298 3k ca ser jeg. Ganske dyrt, spesielt når en ikke er sikra noe jobb med det. De som søker truckkjørere ønsker også at du har en viss erfaring innen det. Anonymkode: 0ff74...777
Gjest Kritt Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler det er altfor tidlig for meg. Er såvidt 20 så å dra til NAV/Manpower nå liksom er ikke helt greia mi. Anonymkode: 0ff74...777 Nav og Manpower er to helt ulike ting. Hadde selv sommerjobber m.m. i Manpower fra jeg var ca. 19 og det fungerte veldig bra og var godt betalt. Generelt bør du være nøye i utforming av CV og med hva du skriver i en evt. søknad. Ingen vil ansette noen som virker slumsete og lite nøye med hva de leverer fra seg. Jeg har erfaring med å ansette.
Oddy Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Selv har jeg søkt mange plasser og det finnes egentlig ingen fasit siden forskjellige bedrifter ønsker det på forskjellige måter. - Noen ønsker at en leverer søknad og CV personlig - Levere digitalt til rett epostadresse - Sende inn søknad på eventuell jobbstilling Men selv tenker jeg en sikker vinner er å prøve først å kanskje møte opp med CV og søknad og eventuelt spørre å få snakke med daglig leder. Lykketil med jobbsøking
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #15 Skrevet 31. august 2018 21 timer siden, Kritt skrev: Nav og Manpower er to helt ulike ting. Hadde selv sommerjobber m.m. i Manpower fra jeg var ca. 19 og det fungerte veldig bra og var godt betalt. Generelt bør du være nøye i utforming av CV og med hva du skriver i en evt. søknad. Ingen vil ansette noen som virker slumsete og lite nøye med hva de leverer fra seg. Jeg har erfaring med å ansette. Ja, men det er sommerjobb.. Er mer ute etter noe heltid, typ i Rema feks. Er det da ikke lurt å oppsøke stedet personlig og levere CV? Ser aldri de kjedene der ha jobbannonser på Finn osv. Anonymkode: 0ff74...777
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #16 Skrevet 31. august 2018 21 timer siden, Oddy skrev: Selv har jeg søkt mange plasser og det finnes egentlig ingen fasit siden forskjellige bedrifter ønsker det på forskjellige måter. - Noen ønsker at en leverer søknad og CV personlig - Levere digitalt til rett epostadresse - Sende inn søknad på eventuell jobbstilling Men selv tenker jeg en sikker vinner er å prøve først å kanskje møte opp med CV og søknad og eventuelt spørre å få snakke med daglig leder. Lykketil med jobbsøking Har inntrykk av at det å søke via mail tar MYE lengre tid enn å levere CV personlig. Du får kanskje ikke svar på Mail på mange uker, mens personlig CV kan du få svar neste dag om du er heldig. Anonymkode: 0ff74...777
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #17 Skrevet 31. august 2018 På 30.8.2018 den 15.35, AnonymBruker skrev: 3k ca ser jeg. Ganske dyrt, spesielt når en ikke er sikra noe jobb med det. De som søker truckkjørere ønsker også at du har en viss erfaring innen det. Anonymkode: 0ff74...777 3000 er ikke mye penger altså. Dessuten trenger du ikke bare å jobbe på lager; innenfor andre bransjer er det positivt å ha truckførerbevis som et supplement. Det kan være en døråpner. Ja, noen krever erfaring, det vet jeg. Når det gjelder jobbsøking må du være tålmodig, uansett hvor bedritent det føles. Jeg søkte på jobber i februar/mars gjennom finn og fikk på sommeren (!) avslag. På høsten møtte jeg også opp personlig med CV-er. Hørte aldri noe. Anonymkode: 28e96...3df
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #18 Skrevet 31. august 2018 Hva er det du skal studere da? Prøv å søk på noe som er litt relatert. Si at du skal studere og at du er motivert. Mange butikker tar ikke imot åpne søknader lengere. Spør gjerne før du gir dem. Kle deg rent og pent. En skjelden gang i blant blir det faktisk et lite mini-intervju på flekken. Har oppdaget at mange av de yngre personene som kommer med åpne søknader også skriver noen vanvittig lange søknader. Ikke gjør det. Det skal helst være kort og konsist. La gjerne noen andre lese gjennom søknaden før du sender. Leste også et tips om at man hadde større sjanser for å få jobben dersom man mailet arbeidsplassen i 6-7 tiden om morgenen. Prøv det også. Tror det skulle bevise at du ville være klar for å jobbe tidlig om morgenen eller noe slikt. Nav har også vanlige jobber i søkebasen deres. Trenger ikke å bli naver for å søke på de jobbene. Vikarbyrå har jeg selv ingen positive erfaringer med (altså ikke fått jobb gjennom noen av dem), men det skader ikke å prøve. Anonymkode: 4fde8...50b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #19 Skrevet 31. august 2018 På 30.8.2018 den 15.31, AnonymBruker skrev: Jeg tenker ikke på bedrifter, mer Kiwi/Rema osv, type de butikkene. Anonymkode: 0ff74...777 Kiwi og Rema er også bedrifter av den typen jeg snakker om. Anonymkode: 84b67...5e5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #20 Skrevet 31. august 2018 Vil du ha jobb eller ikke? Hvis jeg hadde vært arbeidsledig uten noe erfaring å vise til, hadde jeg vært mer ydmyk og åpen overfor forslagene folk kommer med her. Anonymkode: 474a5...295 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå